Βροχή καταγγελιών προκαλεί ο «εκτουρκισμός» του νέου καταστήματος Jumbo στον Ίασμο του νομού Ροδόπης.
Διαβάστε την σχετική καταγγελία:
«Θέμα ανοίγει για την περιοχή μας η πρωτοβουλία του νέου πολυκαταστήματος Jumbo στον Ίασμο που επέλεξε να βάλει δίγλωσσες πινακίδες τόσο στα Ελληνικά όσο και στα Τούρκικα. Στην κίνηση αυτή φαίνεται να αντιδρά η Επιτροπή Πρωτοβουλίας Πολιτών Θράκη η οποία είναι μια νέα κίνηση που εμφανίζεται σε όλη την Θράκη από πατριώτες που έχουν απεμπλακεί από κόμματα, είναι χωρίς πολιτικές σκοπιμότητες και υστεροβουλίες κάνουν την εμφάνιση τους για πρώτη φορά με μια εκστρατεία υπογραφής κατά των τουρκικών πινακίδων που υιοθέτησε το κατάστημα Jumbo στον Ίασμο.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας Πολιτών Θράκης επικοινώνησε προφορικά και γραπτά με την εταιρία, κι επειδή οι εξηγήσεις που δόθηκαν κρίθηκαν ανεπαρκείς προέβη στην δημόσια καταγγελία ζητώντας από τους τοπικούς φορείς να πάρουν θέση.
Το πλήρες κείμενο της καταγγελίας έχει ως εξής:
Καταγγέλουμε με αγανάκτηση, την προκλητική ενέργεια της εταιρείας Jumbo, να χρησιμοποιήσει στο νέο κατάστημά της στον Ίασμο του νομού Ροδόπης, σε όλες τις πινακίδες (και στις από μεγαφώνου ανακοινώσεις), παράλληλα με την ελληνική και την τουρκική γλώσσα. Η αποσταθεροποιητική «πρωτοβουλία» μιας εταιρείας αυτής της κλίμακας (εισηγμένης στο Ελληνικό Χρηματιστήριο), δυναμιτίζει την ειρηνική συνύπαρξη των σύνοικων πληθυσμών, πυροδοτεί τοπικές εντάσεις και θίγει βάναυσα την ευαισθησία του ακριτικού μας λαού, ο οποίος υποφέρει από την αδιάκοπη, ισχυρή και χωρίς προσχήματα προσπάθεια του τουρκικού εθνικισμού να υπονομεύσει την εθνική κυριαρχία.
Είναι αντιληπτό στον κοινό νου ότι, το θέμα δεν συνδέεται με τις γλωσσικές μας προτιμήσεις, αλλά με τις συνέπειες που παράγουν οι πρωτοβουλίες μιας εταιρείας, οι οποίες εκφεύγουν κατά πολύ του στενού επιχειρηματικού πλαισίου και πλήττουν με οδυνηρό τρόπο τη Θράκη. Με ποιο δικαίωμα μια κερδοσκοπική εταιρεία αυτής της κλίμακας, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, που επηρεάζουν την εξωτερική πολιτική της χώρας; Η διγλωσσία αναδείχθηκε, εσχάτως, σε κεντρικό στόχο της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής με προφανή επιδίωξη -μεταξύ άλλων- την αφομοίωση και στρατηγική εργαλειοποίηση των μη τουρκόφωνων εθνοτικών ομάδων που συναπαρτίζουν τις μουσουλμανικές μειονότητες της περιοχής (Πομάκοι, Ρομά).
Σε μια τέτοια συγκυρία η εταιρία Jumbo με απόλυτη άγνοια των τοπικών ακανθωδών δεδομένων και στηριγμένη σε εσφαλμένες εκτιμήσεις, γίνεται μέρος του προβλήματος και ταυτόχρονα αρωγός της Τουρκίας, απλώνοντας το χαλί στον επεκτατισμό της. Οι πανηγυρισμοί -δια του Τύπου- φασιστικών μειονοτικών στοιχείων, αλλά ακόμη και στελεχών του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής για τις δίγλωσσες πινακίδες, επιβεβαιώνουν απολύτως τις θέσεις μας.
Οι εγχώριοι πυρήνες του τουρκικού εθνικισμού, εκτιμούν (ορθώς) ότι με την ενέργειά της η Jumbo ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την καθιέρωση της διγλωσσίας στον ιδιωτικό τομέα, στον οποίο προφανώς θα θελήσουν να βαδίσουν και άλλες μεγάλες εταιρείες, μόνο και μόνο για το (αμφιλεγόμενο) κέρδος. Καμία κατασκευασμένη δικαιολογία δεν είναι ανεκτή. Μόνο εάν η Jumbo διέθετε κατάστημα σε συνοριακό σταθμό της χώρας (όπως π.χ. τα Duty Free), θα είχε ενδεχομένως επιχειρηματικό νόημα μία τέτοια επιλεκτική δίγλωσση πρωτοβουλία. Όμως, την αρχή αυτή δεν την εφάρμοσε ούτε η ίδια η Jumbo στο κατάστημα που λειτούργησε στο μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα (ελληνο-βουλγαρικά σύνορα) μέχρι τις αρχές του 2013 (όπου δεν υπήρχαν βουλγαρικές πινακίδες), ούτε και στη Ρόδο, την οποία επισκέπτονται κάθε χρόνο δεκάδες χιλιάδες Τούρκοι πολίτες.
Γιατί στην Κύπρο δεν έβαλε και τουρκικές πινακίδες (παρά μόνο ρωσικές και αγγλικές), όπου επισήμως η τουρκική γλώσσα είναι αναγνωρισμένη από την Κυπριακή Δημοκρατία; Μήπως οι χριστιανοί της Θράκης θεωρούνται αρκετά μαλθακοί για να δεχθούν χωρίς αντίδραση μια τέτοια πρόκληση; Και φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να το πράξει σε βάθος 120 χιλιομέτρων από τα ευαίσθητα εθνικά μας σύνορα και όταν μάλιστα στο ενδιάμεσο μεσολαβεί άλλο κατάστημα, αυτό της Αλεξανδρουπόλεως, σε απόσταση μόλις 40 χλμ από τα σύνορα, όπου οι πινακίδες είναι μόνο στα ελληνικά. Πολύ δε περισσότερο, όταν η πρωτοβουλία εκδηλώνεται γεωγραφικά στην καρδιά της ελληνικής Θράκης και ειδικότερα στην πρωτεύουσα ενός εξαιρετικά εύθραυστου εθνικά δήμου (Ιάσμου), ο οποίος στις τελευταίες αυτoδιοικητικές εκλογές κατέστη το μήλο της έριδος για τον τουρκικό εθνικισμό.
Τελικά, η Τουρκία πέτυχε να «εγκαταστήσει» στον Ίασμο έναν καθοδηγούμενο τουρκόφωνο μειονοτικό δήμαρχο. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι υπήρξε κάποιου είδους σιωπηρή συμφωνία/αντάλλαγμα της Jumbo με το δήμο Ιάσμου, από τον οποίο πήρε με πολυετή μίσθωση, το χώρο των εγκαταστάσεών της. Ποτέ, κανείς έλληνας μουσουλμάνος πολίτης και σε κανένα πολυκατάστημα της Θράκης, δεν είχε πρόβλημα στις συναλλαγές του λόγω της ελληνικής γλώσσας, την οποία άλλωστε διδάσκονται άπαντες σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Πέραν των άλλων, η πρωτοφανής αυτή ενέργεια υποτιμά απροκάλυπτα την πολυδάπανη εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας για ισότιμη παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών σε όλους τους πολίτες της χώρας.
Η λογική της αμοιβαιότητας που επικαλείται η Jumbo, ότι δηλαδή και στην Τουρκία οι εταιρείες έχουν σημάνσεις στα ελληνικά, είναι γελοία και ψευδής. Καμία μεγάλη τουρκική εταιρεία εισηγμένη στο τουρκικό χρηματιστήριο δεν θα διενοείτο να τοποθετήσει σε όλο το εύρος ενός μεγάλου καταστήματος δίγλωσσες πινακίδες, δηλαδή στα τουρκικά και στα ελληνικά. Πολύ δε περισσότερο να έχει από μεγαφώνων ανακοινώσεις και στην ελληνική γλώσσα. Το μόνο που υπάρχει και άπαντες οι τουρίστες γνωρίζουν, είναι πρόχειρες και ενίοτε ακαλαίσθητες και ανορθόγραφες περιστασιακές πινακίδες, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπουν σε καθιέρωση διγλωσσίας, αλλά σε διαφημιστικά τρικ των κεμπάπ ντονέρ. Εάν η Jumbo, ορέγεται καταναλωτές εκ Τουρκίας, θα έπρεπε να γνωρίζει ότι ουδείς εχέφρων τούρκος πολίτης πρόκειται να διανύσει 120 χλμ και μάλιστα να παρακάμψει κατάστημα που λειτουργεί στα 40 χλμ από τα σύνορα, για να έρθει στο Jumbo του Ιάσμου.
Αλλά, ακόμη και αν αυτό συμβεί, θα αφορά σε καταναλωτές τουλάχιστον μέσου μορφωτικού επιπέδου, οι οποίοι μπορούν να αντιληφθούν πινακίδες στα αγγλικά, όπως γίνεται σε όλα τα πολυκαταστήματα της Ευρώπης. Οι μόνες αναγνωρισμένες δίγλωσσες επιγραφές στην Ελλάδα είναι στα ελληνικά και στα αγγλικά. Το ίδιο γίνεται απ΄ άκρου εις άκρον στον πλανήτη. Η εταιρείαJumbo οφείλει να συμμορφωθεί με αυτή την παγκόσμια αρχή και να αντικαταστήσει ΑΜΕΣΩΣ τις απαράδεκτες πινακίδες. Οι Θρακιώτες επιθυμούν να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τους υπόλοιπους κατοίκους της Ελλάδας. Ό,τι πινακίδες βλέπει ο πολίτης στα Jumbo της Αθήνας ή της Πελοποννήσου, τις ίδιες επιθυμεί να αντικρίζει και στα Jumbo της ελληνικής Θράκης. Ο εμπνευστής της διγλωσσίας, η οποία δοκιμάζει την αισθητική και τις ευαισθησίες μας, θα πρέπει να λογοδοτήσει στους μετόχους της εταιρείας, αλλά και στο λαό της Θράκης. Καλούμε προσωπικά τον πρόεδρο της Jumbo κ. Aπ. Βακάκη, το Διοικητικό Συμβούλιο, καθώς και όλους τους μετόχους, να αποσύρουν τις υπονομευτικές της εθνικής μας κυριαρχίας πινακίδες. Στην αντίθετη περίπτωση, καλούμε τα Υπουργεία Ανάπτυξης, Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Εξωτερικών να παρέμβουν άμεσα, για να σταματήσει αυτή η άθλια πρόκληση.
Τυχόν παράτασή της, θα εξοργίσει ακόμη περισσότερο τους Θρακιώτες και τους ανατολικο-Μακεδόνες, οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν κάθε νόμιμο μέσο, ώστε να διαπιστώσει η εταιρεία ότι τα κέρδη που οραματίστηκε από την αθλιότητα αυτή, θα υστερήσουν κατά πολύ από τη μεγάλη ΗΘΙΚΗ ζημία που θα υποστεί. Τέλος, ΚΑΛΟΥΜΕ όλες τις καταναλωτικές οργανώσεις στις πόλεις όπου λειτουργούν Jumbo (σε Ελλάδα και Κύπρο), τους πολιτιστικούς και αθλητικούς συλλόγους της Θράκης και της ανατολικής Μακεδονίας, τους θρακικούς συλλόγους και τις ομοσπονδίες της εσωτερικής διασποράς, τα τοπικά και πανελλήνια ΜΜΕ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους βουλευτές της Θράκης, τους δημάρχους, τον νεοεκλεγέντα Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Γ. Παυλίδη, τα επαγγελματικά επιμελητήρια και τους Μητροπολίτες να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δράσουν καταλλήλως, ώστε να σταματήσει ΑΜΕΣΩΣ η πρόκληση. Πρωτοβουλία Πολιτών «ΘΡΑΚΗ» Όσοι θέλουν να υπογράψουν το κείμενο ας στείλουν e-mail στο protpolithrak@gmail.com
(Το θέμα είναι σοβαρό και παίρνει διαστάσεις στην τοπικοί κοινωνία με τις απόψεις να είναι διχασμένες, ίσος μια επίσημη ανακοίνωση από την πλευρά της εταιρίας να ξεδιάλυνε τα πράγματα).»
o εκτουρκισμος δε γινεται απο τις πινακιδες, ανοητοι ραγιαδες…
ΧΑΣΤΟΥΚΙ ΣΤΟ ΧΑΣΤΟΥΚΙ! Η ΑΛΒΑΝΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ!
61 χρόνια συνεχούς λειτουργίας, αποτελούσε ένα σημαντικότατο ίδρυμα που εκπαίδευσε και έβγαλε χιλιάδες δασκάλους που κράτησαν «ζωντανό» τον Ελληνισμό στα σκληρά χρόνια της Δικτατορίας του Εμβέρ Χότζα.
Μία ακόμη μεθόδευση της Αλβανίας σε βάρος της Ελληνικής Μειονότητας βρίσκεται όμως σε εξέλιξη, αφού οι Αλβανοί θέλουν να το κλείσουν.
Η κίνηση αυτή, έρχεται να συμπληρώσει μια σειρά άλλων που έχουν στόχο την εξάλειψη κάθε τι Ελληνικού στη γειτονική χώρα και στην πλήρη αλβανοποίηση του χώρου και ειδικότερα του Βορειοηπειρωτικού. Η απόφαση αυτή, που σύμφωνα με πληροφορίες είναι ειλημμένη, προσκρούει στη συμφωνία πλαίσιο για τις μειονότητες που έχει υπογράψει η Αλβανία. Ωστόσο είναι άγνωστο και κυρίως ποιος έχει τη βούληση να βάλει φραγμό στις αυθαιρεσίες της Αλβανικής Κυβέρνησης, σε ό, τι αφορά τα δικαιώματα των Μειονοτήτων.
Όπως εκτιμούν στελέχη του Βορειοηπειρωτικού χώρου, μάλλον το αντίθετο συμβαίνει, καθώς η άνευ όρων απόδοση στην Αλβανία του καθεστώτος προς ένταξη στην Ε.Ε. χώρας, έχει «οπλίσει» με μεγαλύτερη αλαζονεία και αμετροέπεια την Κυβέρνηση Ράμα, που προχωρεί ακάθεκτη στα σχέδιά της.
Το πρόβλημα αφορά πρώτιστα την Ελληνική Κυβέρνηση που θα πρέπει – αν δεν το έπραξε- να κινηθεί άμεσα για να βάλει φραγμό στα σχέδια της Αλβανίας, γιατί διαφορετικά το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο.
Να σημειωθεί ότι σήμερα η Κυβέρνηση Ράμα, φέρεται ακόμη πιο σκληρά και από τον Εμβέρ Χότζα, επί ημερών του οποίου το 1953, λειτούργησε για πρώτη φορά η Παιδαγωγική Ακαδημία Αργυροκάστρου. Από τις φτωχικές αίθουσες βγήκαν επίσης σημαντικοί λόγιοι, άνθρωποι της διανόησης που έλαμψαν στον Βορειοηπειρωτικό χώρο.
Το 1996 η ελληνική κυβέρνηση ανακαίνισε τις εγκαταστάσεις της Παιδαγωγικής Ακαδημίας με έργα συνολικού κόστους 140 εκατομμυρίων δραχμών. Το Αλβανικό Υπουργείο Παιδείας, έρχεται σήμερα και αμφισβητεί την χρησιμότητα ύπαρξής της και αν δεν υπάρξει αντίδραση το κλείσιμο της είναι ζήτημα χρόνου…
παλιο θεμα χιο..εχει ιδη απαντησει επισημα η εταιρια….οποιοσ παει στα κινεζικα του τζαμπο καλα να παθει πολυ απλο..ανθελληνες ολοι εκει μεσα…
ΝΑ ΣΑΣ ΠΗΔΗΞΟΥΝ ΟΛΟΥΣ. ΓΡΥΚΑΙΛΟΙ ΦΡΑΠΕΔΟΚΟΛΟΚΟΥΛΤΟΥΡΙΑΡΙΔΕΣ.
ΑΣΕ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ ΤΟ ΑΝΟΙΞΑΜΕ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΜΙΣΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΚΑΝΕ
Εγώ το θεωρώ φυσιολογικό σε μια περιοχή που ζουν τουρκόφωνοι! Τι πιο φυσιοογικό!!
ΑΦΟΥ ΣΑΣ ΧΑΛΑΕΙ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΡΕ ΜΑΓΚΕΣ ΑΣ ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ, ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΟ.
Εδω ναουμε στην Αθηνα εχουν γεμισει επιγραφες με κινεζικα, ινδικα και αραβικα.
Βροχη μαλ..ας.
Ειδικοτητα στην Ελλαδα.
Δεν καταγγελουν ποτε τις παραβασεις που συναντουν στα καταστηματα ως καταναλωτες,αλλα καταγγελουν το νομιμο δικαιωμα του επιχειρηματια που θελει να εξυπηρετησει ξενογλωσσο καταναλωτικο κοινο.
Τετοια μυαλα εχει η Ελλαδα και θελουμε να παμε και μπροστα.
ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΑΓΑΖΙ ,ΣΕ ΟΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ.
ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΜΕΡΗ ΤΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ.
ΘΑ ΡΩΤΗΣΕΙ ΕΣΑΣ Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΙ ΘΑ ΓΡΑΨΕΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΠΕΛΑ ΤΟΥ?
ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ ΕΒΑΛΕ ΤΗΝ ΤΑΜΠΕΛΑ?
ΤΙ ΜΑΚ..ΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ……
Οχι μονο στα τουρκικα , να γραφουν και με κεφαλαια και χωρις διφθογγους για να καταλαβαινουν και οι χρυσαυγιτες.
που…ριά σαν και εσένα κατάντησαν την Ελλάδα στο σημερινό χάλι και όταν θα σε γα..νε η τούρκοι εσένα και όλο σου το σπίτι να δω τότε τι της μάνα σου το μο..ί θα λες για τους εθνικιστές μπάσταρδε πουλημένε τσόγλανε τουρκόσπορε ξεφτιλισμένε ξεκωλιάρη.
γεια σου κωστα αλεπου που τον παιρνεις που και που
ΤΟΥΡΚΟΣ ΣΕ ΒΑΤΕΥΕΙ ΡΕ ΤΡΟΜΠΑ,ΕΓΩ ΝΟΜΙΖΑ ΠΑΚΙ.
Ωστόσο να πούμε πως σε δήμους της Ανατολικής Θράκης, όπως τα Ίψαλα, η Κεσάνη υπάρχουν πινακίδες και στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ για να εξυπηρετούν τους Ελληνόγλωσσους επισκέπτες….