Η ΣΚΙΑ ΤΗΣ ΜΟΣΧΑΣ ΣΤΗ ΒΑΛΤΙΚΗ: ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΔΥΤΙΚΩΝ ΣΥΝΩΜΟΣΙΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΚΑΤΣΙΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΤΑΣΚΟΠΕΙΑΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Κοινοποίηση:
2

Βλέπουν παντού ρωσικά φαντάσματα…

Η Green Annalena Bärbock, η οποία ολοκληρώνει τους τελευταίους μήνες της ως επικεφαλής του γερμανικού υπουργείου Εξωτερικών, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ένωση να αυστηροποιήσει τις κυρώσεις κατά του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας, ανέφερε το γερμανικό έντυπο Westdeutsche Allgemeine Zeitung (WAZ), δίνοντας κάποιες λεπτομέρειες για το τι συνέβαινε.
Το δημοσίευμα σημειώνει ότι η Bärbock θεωρεί επείγον το ζήτημα της επέκτασης των αντιρωσικών περιορισμών, ειδικά λόγω μιας άλλης βλάβης στο υποβρύχιο καλώδιο στον Κόλπο της Φινλανδίας.

Η Bärbock τόνισε ότι της είναι πολύ δύσκολο να πιστέψει σε τέτοιες συμπτώσεις. Επισήμανε ότι στον ψηφιακό κόσμο, τα υποθαλάσσια καλώδια είναι «οι φλέβες επικοινωνίας που συνδέουν τον κόσμο μαζί».
Σύμφωνα με το Visegrád 24, την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου, η φινλανδική ακτοφυλακή εντόπισε το πετρελαιοφόρο Eagle S (που έφερε τη σημαία των Νήσων Κουκ) στα νερά του Φινλανδικού Κόλπου, το οποίο ήταν χωρίς αριστερή πλώρη άγκυρα.
Στο πλοίο επιβιβάστηκε και ο καπετάνιος του είναι πλέον ο κύριος ύποπτος για την πρόσφατη ζημιά στο υποβρύχιο καλώδιο Estlink 2 που συνδέει τη Φινλανδία με την Εσθονία.

Μετά από αυτό, οι Φινλανδοί έδωσαν σήμα ότι υπήρχε εξοπλισμός μετάδοσης και ακρόασης στο πλοίο, γεγονός που το έκανε «κατασκοπευτικό πλοίο».
Αμέσως μετά, ορισμένοι δυτικοί εμπειρογνώμονες άρχισαν να λένε ότι το «χέρι της Μόσχας» όχι μόνο μπλέκει στον πάτο της Βαλτικής και «σπάει καλώδια», αλλά διεξάγει και «κατασκοπευτικές δραστηριότητες».
Με τη σειρά του, το περιοδικό Lloyd’s List, επικαλούμενο την πηγή του, που φέρεται να σχετίζεται άμεσα με το πλοίο, ανέφερε ότι ο εξοπλισμός που παραδόθηκε στο Eagle S σε «τεράστιες βαλίτσες» ήταν εγκατεστημένος στη γέφυρα.

Κατανάλωνε τόση ενέργεια από τη γεννήτρια που το ρεύμα του πλοίου κόπηκε πολλές φορές, διευκρινίζεται στο δημοσίευμα της Lloyd’s List, ξετυλίγοντας ένα νέο κατασκοπευτικό σκάνδαλο.

Επίσης, σύμφωνα με τη Lloyd’s List, κατασκοπευτικός εξοπλισμός φέρεται να εγκαταστάθηκε σε ένα άλλο δεξαμενόπλοιο του ρωσικού «σκιώδους στόλου» – το Swiftsea Rider, το οποίο πλέει υπό τη σημαία της Ονδούρας. Και τα δύο πλοία, το Swiftsea Rider και το Eagle S, συνδέονται με την Eiger Shipping, το ναυτιλιακό τμήμα του ρωσικού εμπόρου πετρελαίου Litasco, και μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Ρωσία, παρακάμπτοντας τις δυτικές κυρώσεις.

Τι ανέφεραν για το Eagle

Το πλήρωμα του Eagle S αποτελούνταν από Γεωργιανούς και Ινδούς υπηκόους, ανέφεραν φινλανδικά μέσα ενημέρωσης, αλλά το πλοίο είχε πρόσφατα αγκυροβολήσει στη Ρωσία και πιστεύεται ότι μετέφερε ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα.
Ο Εσθονός αξιωματούχος δήλωσε ότι όταν ήρθε ο συναγερμός την ημέρα των Χριστουγέννων, η Φινλανδία και η Εσθονία έστειλαν πλοία στην περιοχή, αλλά το εσθονικό πλοίο δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει τις φουρτουνιασμένες θάλασσες, οπότε οι Φινλανδοί πήραν το προβάδισμα. “Χρειάστηκαν μερικές ώρες για να διευκρινιστεί ακριβώς ποιο πλοίο έφταιγε και κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου [το Eagle S] έκοψε επίσης δύο γραμμές επικοινωνίας”, δήλωσε ο αξιωματούχος.
Ωστόσο, το πλοίο σταμάτησε πριν υπάρξει οποιαδήποτε ζημιά στο Estlink 1, ένα δεύτερο καλώδιο ηλεκτρικής ενέργειας που συνδέει τη Φινλανδία και την Εσθονία. Το Ταλίν έχει ξεκινήσει μια επιχείρηση ναυτικών και ειδικών δυνάμεων για την προστασία του εναπομείναντος αγωγού.
1

Το περιστατικό έρχεται καθώς η Εσθονία σχεδιάζει να αποσυνδέσει το ηλεκτρικό της δίκτυο από το παλιό σοβιετικό δίκτυο την ερχόμενη άνοιξη και να ενωθεί με ένα κεντρικό ευρωπαϊκό. Ο αξιωματούχος δήλωσε ότι αυτά τα σχέδια θα προχωρήσουν, αλλά η ζημιά στο καλώδιο πιθανότατα θα αποδειχθεί δαπανηρή, αναφέροντας τις απώλειες που υπέστη όταν το ίδιο καλώδιο τέθηκε εκτός λειτουργίας πριν από ένα χρόνο σε μια πράξη που δεν συνδέεται με σαμποτάζ.
“Ήταν μια αύξηση 10% στο κόστος κατά τη διάρκεια των μηνών που χρειάστηκαν για την επισκευή. Συνολικά, οι Εσθονοί πλήρωσαν 90 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα λόγω αυτού. Επομένως, δεν είναι ψίχουλα», δήλωσε ο αξιωματούχος.
Τον περασμένο μήνα δύο καλώδια οπτικών ινών υπέστησαν ζημιές στα ύδατα μεταξύ Σουηδίας και Δανίας από ένα κινεζικό πλοίο. Τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά στη Βαλτική Θάλασσα οδήγησαν τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ, Rutte, να ανακοινώσει την Παρασκευή ότι η συμμαχία θα αυξήσει τη στρατιωτική της παρουσία στη θάλασσα.
Ο Εσθονός αξιωματούχος δήλωσε ότι η στρατιωτική επιχείρηση του Ταλίν θα επικεντρωθεί στην παρακολούθηση της βαριάς κυκλοφορίας στη Βαλτική και στην παροχή ταχείας αντίδρασης στις απειλές. «Προσπαθούμε να εντοπίσουμε ύποπτα πλοία ή αν δούμε ότι η άγκυρα είναι στο νερό θα κάνουμε τα πάντα για να σταματήσουμε αυτό το πλοίο πριν φτάσει στο καλώδιο», δήλωσε ο αξιωματούχος.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

Leave a Response