Μεγάλο θόρυβο προκάλεσε στην Ιταλία η «έμπνευση» του Γάλλου φωτογράφου Ζεράλντ Μρουνό, να φωτογραφήσει τα περίφημα αγάλματα των «Πολεμιστών του Ριάτσε», τα οποία εκτίθενται στο αρχαιολογικό μουσείο του Ρήγιου της Καλαβρίας, με «σύγχρονα, ιδιαίτερα ενδύματα», δηλαδή ένα άσπρο πέπλο, ένα εσώρουχο και μια ροζ εσάρπα. Δεν έφτανε μόνο μαυτό, αλλά αποφάσισε να αναρτήσει την φωτογράφηση στο διαδίκτυο την περασμένη εβδομάδα!
Ο ιταλικός τύπος κάνει λόγο για «πρόκληση», η οποία είναι δύσκολο να καθοριστεί αν ξεπερνά ή όχι τα όρια της σύγχρονης τέχνης, ενώ ο Μπρουνό, ο οποίος δηλώνει μαθητής του ‘Αντι Γουόρχολ, εμπνευστή της «ποπ άρτ», θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτό στέλνει μήνυμα ανανέωσης κόντρα στις προκαταλήψεις.
Η έφορος αρχαιοτήτων της Καλαβρίας, όμως, απαντά ότι «πρόκειται για σαφές ολίσθημα» και προσθέτει ότι ουδείς έδωσε ποτέ την απαιτούμενη επίσημη άδεια στον γάλλο φωτογράφο.
Οι πολεμιστές του Ριάτσε, σύμφωνα με πολλούς αρχαιολόγους και ιστορικούς τέχνης,είναι έργο του Φειδία και βρέθηκαν στον βυθό της θάλασσας, στ΄ανοιχτά του Ρήγιου της Καλαβρίας, τον Αύγουστο του 1972.
Είχε και τα καλά της, όμως, αυτή η «αταξία» του Γάλλου φωτογράφου. Πρόσφατα, το Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης αυτής της Κάτω Ιταλίας ήταν αντικείμενο δημόσιας συζήτησης και προβληματισμού στα μέσα ενημέρωσης της Ιταλίας, λόγω του χαμηλού αριθμού επισκεπτών του.
Η έφορος αρχαιοτήτων της περιοχής, όμως, σύμφωνα με το pontiki.gr, τον Ιούλιο οι επισκέπτες ξεπέρασαν τις 16.000 και ότι παρατηρείται συνεχής ανοδική τάση!
Αν γινόταν εδώ, ούτε γάτα ούτε ζημιά. Στα παπάρια τους!!!!