Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Ροδόπης Αϊχάν Καραγιουσούφ μίλησε στην εφημερίδα «Γκιουντέμ» σχετικά με την δήλωση που έκανε σχετικά με την μειονοτική εκπαίδευση ο ευρωβουλευτής Γλέζος.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Ροδόπης Αϊχάν Καραγιουσούφ σχολίασε λέγοντας : ¨ Η δήλωση του Γλέζου ήταν μια άσχετη δήλωση. Τις σχετικές με την μειονοτική εκπαίδευση θέσεις του κόμματος τις καθορίζει η επιτροπή παιδείας. Πιστεύω πως δεν είναι σε θέση να μιλά για την μειονοτική εκπαίδευση¨.
Ο Καραγιουσούφ ανέφερε πως υπάρχουν τμήματα στον ΣΥΡΙΖΑ επιφορτισμένα με τον καθορισμό θέσεων για διάφορα θέματα και είπε ¨Υπάρχει η επιτροπή παιδείας που καθορίζει και εκφράζει τις σχετικές με την παιδεία θέσεις του κόμματος. Εμείς μετέχουμε σε εκείνη την επιτροπή. Η επιτροπή αυτή είναι που καθορίζει τα της παιδείας, άρα και σχετικά με την μειονοτική εκπαίδευση. Ο κύριος Γλέζος με μια ευαισθησία αριστερού εξέφρασε μια άποψη. Έστειλε έναν χαιρετισμό σε μια εκδήλωση που γινόταν στην Κομοτηνή. Αλλά δεν είναι σε θέση να κάνει δηλώσεις για την μειονοτική εκπαίδευση¨.
Τέλος ο βουλευτής Καραγιουσούφ εξέφρασε τις εξής απόψεις : ¨Ο κ. Γλέζος είναι κάποιος που παίρνοντας ψήφους ρεκόρ από όλη την Ελλάδα, εξελέγη ευρωβουλευτής. Αλλά τα εντός κόμματος καθήκοντα του δεν έχουν σχέση με την εκπαίδευση. Αφήστε να μιλάμε εμείς για αυτά τα θέματα ως μειονοτικοί βουλευτές. Νομίζω πως θα ήταν καλύτερα αν ο κ. Γλέζος μιλούσε για τις πολεμικές αποζημιώσεις που πρέπει να δώσει η Γερμανία στην Ελλάδα¨.
Η ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΤΟΥ 68
Ο Καραγιουσούφ ανέφερε πως η μειονοτική εκπαίδευση στηρίζεται στο μορφωτικό πρωτόκολλο του 1968 και ότι λειτουργεί με αυτό και είπε : ¨ Στα μειονοτικά σχολεία υπάρχει ένα δίγλωσσο σύστημα παιδείας. Στα ελληνικά που είναι η κρατική και επίσημη γλώσσα και τα τουρκικά που είναι η γλώσσα της μειονότητας και των μειονοτικών μαθητών¨.
Ο Καραγιουσούφ-σύμφωνα με τα tourkikanea- συνέχισε λέγοντας : ¨Το πρωτόκολλο αυτό ακόμη εφαρμόζεται. 46 χρόνια πέρασαν από την υπογραφή του. Στο διάστημα αυτό Τουρκία και Ελλάδα έκατσαν στο τραπέζι και συζήτησαν διάφορα θέματα. Μακάρι μέχρι σήμερα οι σχετικές συνθήκες και τα πρωτόκολλα να είχαν συζητηθεί με έναν ειλικρινή διάλογο. Ο στόχος εδώ είναι τα παιδιά τα οποία σπουδάζουν και αποφοιτούν από τα μειονοτικά σχολεία να είναι στο ίδιο επίπεδο με τα χριστιανόπουλα που σπουδάζουν και αποφοιτούν από τα κρατικά σχολεία. Πιστεύω πως ορισμένες ρυθμίσεις σχετικά με την μειονοτική εκπαίδευση θα έπρεπε να εξετασθούν ανάμεσα στις δύο χώρες¨.