Τις απειλές τους πράξεις έκαναν οι πιλότοι των Κυπριακών Αερογραμμών και ισχυριζόμενοι ότι δεν τηρήθηκαν τα συμφωνηθέντα με την κυβέρνηση, κινήθηκαν με ποινικές αγωγές κατά της εταιρείας, αιτούμενοι ακύρωση συμφωνίας της 10ης Απριλίου το 2014 για στήριξη των Κυπριακών Αερογραμμών, αποτέλεσμα της οποίας ήταν η παραχώρηση 17% των απολαβών τους.
Σε στοιχεία και έγγραφα που εξασφάλισε το ΣΙΓΜΑ, απαριθμούνται οι πιλότοι οι οποίοι προσέφυγαν κατά του ταμείου προνοίας λόγω μείωσης των συνεισφορών που υποβλήθηκαν το Μάρτιο του 2014.
Συνολικά 156 Αγωγές κατά των Κυπριακών Αερογραμμών για μείωση των συνεισφορών στο Ταμείο Προνοίας, αλλά και αιτήσεις κατά της εταιρείας ενώπιον δικαστηρίου εργατικών διαφορών που αφορούν μειώσεις μισθών, υποβλήθηκαν μέχρι το Νοέμβριο του 2014.
ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΓΩΓΕΣ ΠΙΛΟΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΩΝ Κ.Α.
-ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΑΓΟΝΤΩΝ : 71
-ΣΥΝΟΛΟ ΑΙΤΗΣΕΩΝ / ΑΓΩΓΩΝ : 156
-ΑΠΟΣΥΡΘΗΚΑΝ: 43 ΑΓΩΓΕΣ ΑΠΟ 24 ΕΝΑΓΟΝΤΕΣ
Τέλος Νοεμβρίου μάλιστα καταβλήθηκαν και οι πρώτες επιταγές, αντίγραφα των οποίων κατέχει το sigmalive.com . Τα ποσά άκρως επιβαρυντικά για τον προϋπολογισμό του κρατικού αερομεταφορέα.
Σε συγκεκριμένο δικηγορικό γραφείο που εκπροσωπεί τους πιλότους, καταβλήθηκαν δύο επιταγές στις 26/11/2014 με ποσά ύψους 13 χιλιάδων ενενήντα ευρώ και 92 χιλιάδων ευρώ.
Με επιστολές προς το Διευθυντή Ανθρωπίνου Δυναμικού της εταιρείας, άλλοι πιλότοι απαιτούν άμεση καταβολή των επιδικασθέντων ποσών από το δικαστήριο, πλέον τόκους και πλέον δικαστικά έξοδα.
Στο μεταξύ αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την απόφαση της Ευρωπαϊκής επιτροπής Ανταγωνισμού για την κρατική ενίσχυση που δόθηκε στις Κυπριακές Αερογραμμές.
Κύκλοι των Βρυξελλών εκτιμούν ότι η πλάστιγγα της αρμόδιας επιτροπής κλίνει σε αρνητική απόφαση για την εταιρεία, που θα σημάνει και το τέλος εποχής του κρατικού αερομεταφορέα.