Λίγη ώρα έπειτα από τις καταγγελίες του Ιταλού εισαγγελέα Έτορε Καρντινάλι ο οποίος επισκέφτηκε σήμερα στο Μπρίντιζι το Norman Atlantic και κατηγόρησε την Ελλάδα για το χάος με τις λίστες των επιβατών του μοιραίου πλοίου, το Λιμενικό Σώμα εξέδωσε έδωσε στη δημοσιότητα έγγραφα με τα οποία απαντά στις κατηγορίες των Ιταλών οι οποίοι επιρρίπτουν ευθύνες στην χώρα μας και στην ελληνική εταιρεία ANEK Lines.
Συγκεκριμένα, το Λιμενικό δημοσιοποίησε το λεπτομερές ιστορικό των αρχικών ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου από τη στιγμή που ενημερώθηκε για το περιστατικό εκδήλωσης πυρκαγιάς, μέχρι και τη χρονική στιγμή που κατέστη εφικτή η επικοινωνία για πρώτη φορά με τον Πλοίαρχο του Norman Atlantic, αλλά και την αλληλογραφία για τη λίστα επιβαινότων.
Σύμφωνα με το Λιμενικό, προωθήθηκαν έγκαιρα προς την Ιταλική πλευρά (MRCC/ROME) οι καταστάσεις επιβατών και πληρώματος, όπως αυτές παρελήφθησαν από το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο της εταιρείας (Designated Person Ashore/DPA) το οποίο είναι υπεύθυνο για τις διαδικασίες ασφαλούς διαχείρισης των λειτουργιών του πλοίου.
Ιταλός εισαγγελέας: Η Ελλάδα ευθύνεται για το χάος με τις λίστες
Νωρίτερα την Παρασκευή ο Ιταλός εισαγγελέας Έτορε Καρντινάλι ο οποίος μπήκε στο μοιραίο πλοίο, αλλά για λόγους ασφαλείας δεν κατάφερε να φτάσει στο γκαράζ -όπου εκδηλώθηκε η πυρκαγιά τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής- άφησε αιχμές κατά της Ελλάδας.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους ο Καρντινάλι είπε ότι ανακτήθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, δεν απέκλεισε το να υπάρχουν πτώματα στον χώρο στάθμευσης, ενώ κατηγόρησε την Ελλάδα για το αλαλούμ με τον αριθμό επιβαινόντων.
«Ανακτήθηκε και κατασχέθηκε το μαύρο κουτί του πλοίου, και τώρα πρόκειται να προχωρήσει η προσεκτική επεξεργασία των στοιχείων», είπε χαρακτηριστικά και σε ό,τι αφορά τον αριθμό των αγνοουμένων, εκτίμησε πως σύμφωνα με την πιο αισιόδοξη πρόβλεψη είναι 10, τονίζοντας πως σε κάθε περίπτωση, δεν ξεπερνούν τους 15.
Ο Ιταλός εισαγγελέας, ο οποίος πρόκειται να επιστρέψει το Σάββατο στο Norman Atlantic, πρόσθεσε ότι «ο επίσημος αριθμός των αγνοουμένων θα μπορέσει να δημοσιοποιηθεί όταν η Ελλάδα αποφασίσει να μας δώσει μια αξιόπιστη λίστα επιβατών», διότι «η Ελλάδα έχει ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς».
Αλλά και ο πλοίαρχος του μοιραίου πλοίου, ο Ιταλός Αρτζίλιο Τζακομάτζι, μίλησε την Παρασκευή για την τραγωδία, επιρρίπτοντας ευθύνες στην Ελλάδα και στην ελληνική εταιρία ANEK Lines.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Corriere della Sera που επικαλείται δηλώσεις του, ο Τζακομάτζι ισχυρίστηκε όχι μόνο ότι η Ελλάδα δεν απάντησε στην έκκλησή του για βοήθεια, αλλά και ότι «η ευθύνη από τη μία είναι ναυτική και από την άλλη εμπορική».
Αναφερόμενος στην ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρία δήλωσε πως ενδέχεται η ANEK Lines να επέτρεψε να ανέβουν στο πλοίο περισσότεροι επιβάτες και οχήματα από το επιτρεπτό, τα οποία μάλιστα δεν αναφέρονταν στα απαραίτητα έγγραφα του πλοίου, παρότι από τις έως τώρα έρευνες δεν προκύπτει ότι το πλοίο ταξίδευε με υπεράριθμους επιβαίνοντες.
Πάντως, το κομφούζιο με τον αριθμό επιβατών συνεχίζεται καθώς σύμφωνα με νέα λίστα των ιταλικών αρχών οι επιβαίνοντες ανέρχονται στους 485, ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι στη νέα λίστα υπάρχουν ακόμα διπλοεγγραφές ονομάτων.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν πως επιβεβαιώνεται, πλέον, ότι στο πλοίο δεν υπήρχαν υπεράριθμοι επιβάτες.
Σημειώνεται πως ο ανώτατος αριθμός επιβαινόντων για το συγκεκριμένο πλοίο, και σύμφωνα με το πρωτόκολλο του «Norman Atlantic», ήταν 499 άτομα, αριθμός που είχε ακουστεί από δικαστικό λειτουργό της Ιταλίας τις προηγούμενες ημέρες. Υπενθυμίζεται, επίσης, πως σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την ΑΝΕΚ ο αριθμός των επιβαινόντων στο πλοίο ήταν 474 άτομα.
Από την στιγμή που το Norman Atlantic έφτασε στο ιταλικό λιμάνι, ήταν φανερό το μέγεθος της καταστροφής, με το πλοίο να φαίνεται κατεστραμμένο ολοσχερώς από την πυρκαγιά.
Λοιπόν η αλήθεια για το Norman Atlantic έχει ως εξής.
(Από άνθρωπο επιβαίνοντα στο πλοίο)
Ώρα 4 το πρωί και εκδηλώνεται πυρκαγιά. Ο καπετάνιος νομίζει ότι έχει τον έλεγχο. Το πλοίο βρίσκεται ακόμη σε ελληνικά χωρικά ύδατα. Ώρα 5 το πρωί ο καπετάνιος ειδοποιεί τις Ιταλικές αρχές και αυτές με την σειρά τους τις ελληνικές.
Το καράβι ωστόσο βρίσκεται ακόμη σε ελληνικά χωρικά ύδατα. Ώρα 7 το πρωί και η φωτιά καίει ανεξέλεγκτα πλέον σε όλο το πλοίο.
Η κυβέρνηση της Ελλάδος σε συνεννόηση με τις Ιταλίας περιμένουν να μπει το πλοίο σε Ιταλικά χωρικά ύδατα.
Το πλοίο κινείτε πλέον πολύ κοντά στις ακτές της Αλβανίας αλλά κανείς από τις δυο κυβερνήσεις δεν ζητα την βοήθεια του αλβανικού λιμενικού για προφανείς λόγους και με την πλεον αστήριχτη δικαιολογία ότι η Αλβανία δεν έχει τα τεχνικά μέσα για να βοηθήσει.
Λίγο αργότερα και με την ¨βοήθεια¨ του καιρού που το σπρώχνει βόρεια, μπαίνει στα Ιταλικά χωρικά ύδατα και ξεκινάει η διαδικασία διάσωσης.
Έχουν χαθεί δηλαδή τουλάχιστον 6 ώρες ώστε το πλοίο να βγει από τα ελληνικά χωρικά ύδατα και να μην «φορτωθεί» η Ελλάδα την επιχείρηση η οποία λόγο των συγκυρίων θα οδηγούταν σε φιάσκο( όπως και συνέβη) οπότε το πολιτικό κόστος θα ήταν τεράστιο.
Από εκεί και πέρα γιναν και άλλα τραγελαφικά τα οποία όλοι σας είδατε
Απλά για το πολιτικό κόστος.
Καληνύχτα Ελλάδα μου