Δεσμεύεται ότι μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα επανελέγξει τις… συμβάσεις για το Ελληνικό και τα περιφερειακά αεροδρόμια – Ερωτήματα για το 1,23 δισ. ρευστό που θα χαθεί για την ελληνική οικονομία αν ακυρωθεί η πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων
Ο ΣΥΡΙΖΑ εκτόξευσε τις μετοχές του στο ελληνικό πολιτικό σκηνικό τρία χρόνια πριν όταν άνοιξε τον πόλεμο ενάντια στους διεθνείς δανειστές και τώρα που βρίσκεται μια ανάσα από την εξουσία, φωτογραφίζει έναν νέο δημόσιο κίνδυνο: τους ολιγάρχες που ασκούν μια δυσανάλογα μεγάλη επιρροή στην ελληνική οικονομία. Αυτό σημειώνουν οι Financial Times που φιλοξενούν συνέντευξη του σκιώδους υπουργού Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Σταθάκη.
Παράλληλα, ο κ. Σταθάκης απειλεί με ακύρωση των αποκρατικοποιήσεων του Ελληνικού και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
«Η αντιμετώπιση των Ελλήνων ολιγαρχών αποτελεί μια από τις κορυφαίες προτεραιότητες του ΣΥΡΙΖΑ, εάν ανέλθει στην εξουσία», δηλώνει ο κ. Σταθάκης.
Όπως σημειώνουν οι Financial Times, κάθε κίνηση απέναντι στους μεγιστάνες που κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού επιχειρείν μπορεί να είναι αμφιλεγόμενη, ωστόσο δεν αποκλείεται να καταστεί ευπρόσδεκτη, τόσο από τους Έλληνες ψηφοφόρους, όσο και από τους δανειστές της Ελλάδας.
«Οι ολιγάρχες βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα του ΣΥΡΙΖΑ», επαναλαμβάνει ο κ. Σταθάκης.
«Οι ολιγάρχες θα είναι προτεραιότητα και θα δράσουμε», τονίζει και προσθέτει: «Εμείς θέλουμε να διευκολύνουμε τη ζωή του επιχειρηματικού κόσμου, να βγάλουμε από τη μέση προβλήματα, όπως η γραφειοκρατία, για την οποία παραπονούνται. Είναι σημαντικό να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε δουλειές».
Σύμφωνα με τους FT, ο ΣΥΡΙΖΑ θα πολεμήσει τον έλεγχο που ασκούν οι ισχυροί στα ΜΜΕ που συχνά κατηγορούνται ότι διαστρέφουν τον δημόσιο διάλογο. Όπως λέει ο Γ. Σταθάκης, ο ΣΥΡΙΖΑ θα αναγκάσει τις εταιρείες ΜΜΕ να πληρώσουν για τη χορήγηση άδειας μετάδοσης σε έναν ανταγωνιστικό διαγωνισμό – κάτι που ποτέ πριν δεν χρειάστηκε να κάνουν. Σύμφωνα με τον ίδιο, «το κράτος θα κερδίσει τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ από αυτή τη διαδικασία».
Εν τω μεταξύ, μια εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ, που διατηρεί προβάδισμα στις δημοσκοπήσεις, θα μπορούσε να συμπαρασύρει σε μήνες αβεβαιότητας την Ευρωζώνη, αναβιώνοντας τους φόβους περί Grexit, σημειώνουν οι Financial Times.
Όπως προσθέτουν, επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ είναι ο Αλέξης Τσίπρας, που επιθυμεί διαγραφή μέρους του ελληνικού χρέους, ένα αίτημα που δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό από τη Γερμανία και τις άλλες χώρες της Ευρωζώνης που έχουν δανείσει χρήματα στην Αθήνα.
Ο έλεγχος των Ελλήνων μεγιστάνων από τον ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να εκληφθεί ως μια θετική κίνηση από την ΕΕ και το ΔΝΤ.
Μερίδα αναλυτών προειδοποιεί πως οι Έλληνες πολιτικοί ήταν πάντα απρόθυμοι να βάλουν φρένο στα σχέδια των ολιγαρχών για την οικονομία, αφού οι μεγιστάνες του πλούτου είναι αυτοί που χρηματοδοτούν τις προεκλογικές εκστρατείες.
Όπως επισημαίνουν, στη συνέχεια, οι Financial Times, ο Γιώργος Σταθάκης εμφανίζεται αρκετά πιο φιλικός προς τις αγορές, από ότι εμφανίζονται άλλα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Ο Γιώργος Σταθάκης όμως βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα όταν παρουσίασε στο Λονδίνο σε σημαντικό αριθμό fund managers το οικονομικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους.
Στη συνέντευξή του ο Γ. Σταθάκης δεσμεύεται πως μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα ελέγξει τρεις τομείς της ελληνικής οικονομίας, στους οποίους οι μεγιστάνες του πλούτου εμφανίζονται ιδιαίτερα ενεργοί:
– στα media
– στις κρατικές προμήθειες
– στο real estate
Ταυτόχρονα δεσμεύεται πως ο ΣΥΡΙΖΑ θα βάλει στον πάγο το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, κυρίως όπου διαφαίνονται αμφιλεγόμενα deals.
Σε κίνδυνο θα βρεθούν δύο μεγάλα ελληνικά deals:
– Το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού
– Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια
«Αυτά τα δύο deals πρέπει να εγκριθούν από την ελληνική Βουλή. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλθει στην εξουσία, αυτό μπορεί να μην γίνει», προειδοποιεί ο Γ. Σταθάκης.
Δεν θα εισπραχθεί 1,23 δισ. ευρώ στο πρώτο πεντάμηνο
Εντύπωση πάντως προκαλεί η τοποθετηση Σταθάκη ως προς την αποκρατικοποίηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, την τύχη των οποίων ανέλαβε κοινοπραξία με προεξάρχουσα τη γερμανική Fraport (έχει τον ελεγχο των μεγαλύτερων αεροδρομίων παγκοσμίως). Κι αυτό διότι ο εν λόγω όμιλος είναι υποχρεωμένος να αποδώσει στο ελληνικό Δημόσιο ποσό 1,23 δισ. ευρώ μέσα στο πρώτο πενταμηνο του 2015. Ένα ποσό κρίσιμο σε μια περίοδο όπου υπάρχει πρόβλημα με τα δημοσια έσοδα λόγω διακοπής πληρωμών από τη μεριά των πολιτών εξαιτίας των πρόωρων καλπών αλλά και ενδεχόμενο αναθεώρησης των δημοσιονομικών στόχων λόγω του πολιτικού ρίσκου.
newmoney
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα συντρίψει τους «ολιγάρχες» ειπε ο ανθρωπος με τις μετοχες (που αγορασε απο υπεξαίρεση εκατομμυρίων ευρώ από το Πανεπιστήμιο Κρήτης) στην «goldman sachs» k «Ελληνικος Χρυσος»!!!
Σταθακη καπιταλιστη εσυ δεν εχεις κατι μυρια και κατι μετοχες στην μπλακροκν και στυν ελτοραντο? Αι τραβα πεστα αυτα σε κανεναν χαζο που σε ψηφιζει μην τα λες δημοσια
ΣΥΡΙΖΑ, σε φοβάμαι πάρα πολύ. Φοβάμαι ότι πας για ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ρεκόρ, θα περάσεις και την Κομανέτσι στις κολοτούμπες.