«Σύμφωνα με το ισχύον «νομικό καθεστώς, δεν νοείται πολιτικός γάμος μεταξύ ομοφύλων», σύμφωνα με τον αρεοπαγίτη Χαράλαμπο Μαχαίρας ο οποίος με εισήγησή του ζητεί από τον Άρειο Πάγο την επικύρωση απόφασης του Εφετείου Δωδεκανήσου που χαρακτηρίζει «ανυπόστατο» το γάμο δύο γυναικών το 2008, στην Τήλο.
Αν και υπόθεση στον Άρειο Πάγο αναβλήθηκε η εισήγηση του κ. Μαχαίρα αμφισβητεί ευθέως τη νομιμότητα του πολιτικού γάμου που τέλεσαν οι δύο γυναίκες καθώς θεωρεί ότι δεν μπορεί να αναγνωριστεί ως νόμιμος ο γάμος μεταξύ ομοφύλων με βάση το σημερινό νομοθετικό καθεστώς τονίζοντας μια σειρά λόγων:
« α) υπό το νομικό καθεστώς του ΑΚ, θεωρείται αυτονόητη η διαφορετικότητα των φύλλων των νεονύμφων, όπως άλλωστε αυτό προκύπτει εναργέστατα από τις καταργθείσες και τροποοιηθείσες διατάξεις του, βλέπε ιδία εκείνες περί προικός, του άρθρου 1350 κ.α. Από τις διατάξεις αυτές προκύπτει ότι ο ΑΚ αντιλαμβάνεται τον γάμο μόνο μεταξύ ετεροφύλων. Η δε αναφορά των διατάξεων του ΑΚ πλέον, σε «συζύγους» και «μελονύμφους», ουδόλως οδηγεί στο συμπέρασμα ότι έγινε για να καταδείξει ότι εφεξής «αναγνωρίζει» πολιτικό γάμο και μεταξύ ομοφύλων, αλλά μάλλον ότι υιοθετήθηκε αυτή η φρασεολογία για λόγους νομοτεχνικούς, β) τούτο άλλωστε ενισχύεται και από την ρητή αναφορά σε πρόσφατο νομοθέτημα, τον Ν. 3719/2008 – Σύμφωνο Συμβίωσης-, όπου στο άρθρο 1 αυτού γίνεται χρήση ρητώς της έννοιας των «ετερόφυλων», γ) από το άρθρο 12 της ΕΣΔΑ, ουδόλως συνάγεται καταλυτικό επιχείρημα υπέρ της αναγνώρισης πολιτικού γάμου μεταξύ ομοφύλων, αφού και εκεί διακρίνονται τα δύο φύλα, δ) ομοίως και στο άρθρο 23 παρ. 2 του ΔΣΑΠΑ, ε) Η ευρωπαϊκή νομολογία κρίνει και τάσσεται μεν ρητώς υπέρ της διεύρυνσης της έννοιας της οικογένειας και μεταξύ ομοφύλων (Στρασβούργο κλπ.), δεν έχει αποφανθεί όμως ρητά περί του τρόπου που θα πραγματωθεί αυτή, δηλαδή για παράδειγμα με ποιο νομικό μόρφωμα, όπως λ.χ. το σύμφωνο συμβίωσης ή άλλως.»
Υπενθυμίζεται ότι οι δύο γυναίκες προσέφυγαν στον Άρειο Πάγο, ζητώντας την αναίρεση της εφετειακής απόφασης , υποστηρίζοντας ότι παραβιάστηκαν διατάξεις του Αστικού Κώδικα, της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα.