Mπα….! Δείτε τι θέλει να εξαγοράσει η Αυστρία… άλλα το θέλει τζάμπα!

Κοινοποίηση:
Ellada shmaia

«Οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB) ενδιαφέρονται να αναλάβουν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους» γράφει η DW. Και συνεχίζει: «Όμως ο πρόεδρος των αυστριακών σιδηροδρόμων Κρίστιαν Κερν σε συνέντευξή του στο αυστριακό οικονομικό περιοδικό Trend αποκλείει ήδη εκ των προτέρων την καταβολή ενός αντιτίμου.

dw

«Θα εξετάσουμε την περίπτωση. Όμως γνωρίζω πολύ καλά τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και εξεπλάγην από τα ποσά που επιδιώκονται από την ιδιωτικοποίηση. Σε περίπτωση που εξετάσουμε σοβαρά την περίπτωση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε αποκλείω κατηγορηματικά την καταβολή αντιτίμου», κατέστησε σαφές ο επικεφαλής των αυστριακών σιδηροδρόμων».
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε να παραμείνουν στο δημόσιο
Μιλώντας στο γερμανικό Spiegel Online ο επικεφαλής των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων επικρίνει την στάση του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην προώθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα: «Αυτό που κάνουν ΔΝΤ και Κομισιόν δεν έχει σχέση με τα πραγματικά στοιχεία. Πρόκειται για ευσεβείς πόθους, δηλώνει ο Κρίστιαν Κερν. Όπως και σε άλλες χώρες οι ειδικοί του ΔΝΤ σημειώνουν στα έγγραφά τους φανταστικά ποσά και βάση αυτών προχωρούν την ιδιωτικοποίηση ενός τομέα που, σύμφωνα με τον Κρίστιαν Κερν, θα έπρεπε να βρίσκεται υπό τον έλεγχο του κράτους.
Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι περιλαμβάνονται στον κατάλογο των προαπαιτούμενων. Ωστόσο η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποτελούσε στόχο και προηγούμενων κυβερνήσεων πάγωσε μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία τον Ιανουάριο.
Άγνωστο παραμένει ποια είναι η πραγματική αξία των ελληνικών σιδηροδρόμων. Από την μια πλευρά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέτυχε πλεόνασμα το 2013 μετά από πρόγραμμα εξυγίανσης, από την άλλη όμως ο όποιος ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να επενδύσει μεγάλα ποσά, μιας και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι απηρχαιωμένο. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μόλις το 17% του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι ηλεκτροδοτημένο. Ο μέσος όρος ηλεκτροδότησης στην ΕΕ κυμαίνεται γύρω στο 54%. Πάντως οι μικρές αποστάσεις σε μια μικρή χώρα καθιστούν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σχετικά ασύμφορες, εκτιμά ο Κρίστιαν Κερν.
Πηγή: DW

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. *Δεν τους ενημέρωσε κανείς;

    Γ. Βαρουφάκης: ”Πουλάμε τον ΟΣΕ ακόμη και για 1 ευρώ αρκεί να……”

    Στην κλειστή συνάντηση με παράγοντες του Σίτι στο Λονδίνο βρέθηκε το βράδυ της Δευτέρας ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης, ο οποίος, μεταξύ άλλων, δεν απέκλεισε να ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΣΕ ακόμη και έναντι… ενός ευρώ, αρκεί να δοθούν εγγυήσεις για έργα.
    Συγκεκριμένα, και όπως ανέφερε ο ανταποκριτής για την τηλεόραση του Σκάι στη βρετανική πρωτεύουσα, αλλά και ο ανταποκριτής του Ant1, μεταξύ των πολλών ερωτήσεων που δέχθηκε ο υπουργός Οικονομικών ήταν και αυτές περί των προθέσεων της κυβέρνησης αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις. «Δεν είμαστε δογματικοί», απάντησε ο Γιάνης Βαρουφάκης, ωστόσο απέκλεισε τις ιδιωτικοποιήσεις στον τομέα της Ενέργειας, ενώ για τον ΟΣΕ είπε, ότι ως ζημιογόνο θα τον πουλούσε και έναντι ενός ευρώ, αν δίνονταν εγγυήσεις για έργα.

Comments are closed.