10 ερωτήσεις και 10 απαντήσεις για τους Τσάμηδες και την Τσαμουριά!
Του Βασιλείου Ζιώζια . Προέδρου ΠΑ.ΣΥ.Β.Α /Ν.Τρικάλων .
Ένα ζήτημα το οποίο δημιουργεί αρνητικό κλίμα στις Ελληνοαλβανικές σχέσεις και προκαλεί την ανησυχία πολλών Ελλήνων, ιδίως στις περιοχές που συνορεύουν με την Αλβανία, δηλαδή στους Νομούς της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου.
Όπως αναφέρει ο Κων/νος Χολέβας πολιτικός επιστήμων , για να δώσουμε μια σύντομη εικόνα του θέματος κατά τρόπο κατανοητό, παρουσιάζουμε δέκα ερωτήσεις με τις αντίστοιχες απαντήσεις για το θέμα των Τσάμηδων και της Τσαμουριάς…
1) Τι σημαίνει η ονομασία Τσάμης;
Με το όνομα αυτό εννοούμε μία ομάδα Μουσουλμάνων που έζησαν στην Θεσπρωτία από τον 17ο μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνος. Η λέξη αποτελεί παραφθορά του ονόματος Θύαμις, όπως ήταν γνωστός στην αρχαιότητα ο ποταμός Καλαμάς.
2) Πως βρέθηκε στην Θεσπρωτία αυτή η ομάδα;
Οι Τσάμηδες αποτελούν τους απογόνους εξισλαμισθέντων Ορθοδόξων Χριστιανών της Ηπείρου. Πολλοί απ” αυτούς εξισλαμίσθηκαν βιαίως μετά την ατυχή εξέγερση του Επισκόπου Τρίκκης Διονυσίου ( του «Σκυλοσόφου») στις αρχές του 17ου αιώνος, ενώ άλλοι προσχώρησαν εκουσίως στο Ισλάμ για να αποκτήσουν αξιώματα (Σπαχήδες) .
Η αλλαγή θρησκεύματος οδήγησε πολύ γρήγορα και στην μεταστροφή της εθνικής συνειδήσεως. Έγιναν Τουρκαλβανοί και φανατικοί διώκτες των Ρωμιών. Τούτο μαρτυρεί ότι η Ορθόδοξη Πίστη αποτελεί ένα ισχυρότατο στοιχείο της εθνικής μας ταυτότητος.
3) Πως παρέμειναν στον ελλαδικό χώρο μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών;
Βάσει της συνθήκης της Λωζάννης του 1923 οι Αλβανόφωνοι Μουσουλμάνοι της Θεσπρωτίας κρίθηκαν ως «ανταλλάξιμοι». Όμως η τότε Κυβέρνηση του Στρατηγού Θεοδώρου Παγκάλου δεν τους έστειλε στην Αλβανία με την ελπίδα ότι η χειρονομία αυτή θα μετρούσε θετικά στις σχέσεις μας με το νεοσύστατο αλβανικό κράτος.
Δυστυχώς από τότε μέχρι σήμερα η εμπράκτως εκδηλούμενη καλή διάθεση της χώρας μας δεν αποδίδει τα αναμενόμενα από αλβανικής πλευράς. Βλέπουμε άλλωστε την αρνητική στάση των Τυράννων έναντι των Βορειοηπειρωτών .
4) Γιατί κατηγορούνται για ανθελληνική δράση;
Κατά την Ιταλική επίθεση εναντίον της χώρας μας τρία από τα δεκατέσσερα συμπράξαντα αλβανικά τάγματα ήσαν στελεχωμένα από Τσάμηδες, που επεδόθησαν σε αδικοπραγίες. Στην διάρκεια της Κατοχής οι Τσάμηδες έγιναν οι καλύτεροι συνεργάτες των Ιταλών και διέπραξαν μύριες όσες βιαιότητες εις βάρος των συγχωριανών τους Ορθοδόξων Ελλήνων.
Με οργανωτή την Αλβανική Εθνική Επιτροπή ( ΞΙΛΙΑ) και αρχηγούς την περιώνυμη οικογένεια Ντίνο Μπέη διέπραξαν λεηλασίες, σφαγές και δολοφονίες και εμπρησμούς κατοικιών. Σύνθημά τους ήταν ότι όλη η Ήπειρος μέχρι και την Πρέβεζα πρέπει να γίνει αλβανική!
Μετά την συνθηκολόγηση των Ιταλών οι Τσάμηδες συνεργάσθηκαν με τους Γερμανούς κατακτητές και συνέχισαν τα εγκλήματα με αποκορύφωμα την μαζική εκτέλεση 49 προκρίτων της Παραμυθιάς στις 29/9/1943.
Τσάμηδες ως συνεργάτες των Γερμανών παρουσιάζουν όπλα σε Γερμανό Αξιωματικό
5) Πως έφυγαν από την πατρίδα μας;
Οι Τσάμηδες κατεδιώχθησαν από τις ομάδες Εθνικής Αντιστάσεως του Ναπολέοντος Ζέρβα (ΕΔΕΣ) . Αποφασιστικές ήταν οι ελληνικές νίκες στην πρώτη μάχη της Μενίνας ( Νεράιδας) στις 17 και 18/8/1944 και στην δεύτερη μάχη της Μενίνας στις 20 και 21/9/1944.
Πολλοί Γερμανοί και Τσάμηδες κατέφυγαν για να σωθούν στην Αλβανία, τους δε ενόπλους Τσάμηδες ακολούθησαν και οι οικογένειές τους.
6) Υπάρχουν καταδίκες εις βάρος τους;
Βεβαίως. Το 1945 το Ειδικό Δικαστήριο Δοσιλόγων Ιωαννίνων κατεδίκασε ερήμην
1930 Τσάμηδες επί συνολικού πληθυσμού 19.000 (Ο ένας στους δέκα ήταν εγκληματίας πολέμου!). Πολλοί κατεδικάσθησαν στην ποινή του θανάτου, αλλά ευρίσκοντο ήδη ασφαλείς στην Αλβανία, ενώ η αγροτική περιουσία τους απεδόθη βάσει νόμου στους ακτήμονες της περιοχής που είχαν ζήσει «στο πετσί τους» την αγριότητα των Τσάμηδων. Σήμερα ζούν στην Ελλάδα μόνο 56 Τσάμηδες..
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΩΝ
7) Πως επανήλθε το θέμα στην επικαιρότητα;
Το ζήτημα των Τσάμηδων επανήλθε τα τελευταία χρόνια από μία οργανωμένη εκστρατεία της αλβανικής προπαγάνδας, η οποία στηρίζεται και από τα δύο μεγάλα κόμματα, Δημοκρατικό και Σοσιαλιστικό. Αναφέρουμε ενδεικτικά ότι τον Νοέμβριο του 1999 ο Απελευθερωτικός Στρατός του Κοσσυφοπεδίου απεφάσισε την συγκρότηση «Ανεξάρτητης Ταξιαρχίας της Τσαμουριάς». Η πολιτική Οργάνωση «Τσαμερία» ιδρύθηκε στα Τίρανα το 1991 και πραγματοποιεί εκδόσεις «Ντοκουμέντων» με την υποστήριξη της Γενικής Διευθύνσεως των Αρχείων του Αλβανικού Κράτους.
Τον Ιούνιο του 2000 το Δημοτικό Συμβούλιο των Τιράννων έδωσε το όνομα Τσαμουριά (δηλ. Θεσπρωτία) σε ένα από τους δρόμους της αλβανικής πρωτεύουσας και στην εκδήλωση αυτή ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας Σαλί Μπερίσα ζήτησε την «επίλυση του Τσάμικου ζητήματος».
Στις 25 Ιουλίου 2000 η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Αλβανικής Βουλής ανεκοίνωσε ότι η Τσαμουριά αποτελεί εθνική υπόθεση για τη Αλβανία και ότι θα «διεκδικήσουμε την επιστροφή των περιουσιών των Τσάμηδων»
8) Τι επιδιώκει ουσιαστικά η Αλβανία;
Εκ πρώτης όψεως το σημερινό αίτημα φαίνεται να επικεντρώνεται στην επιστροφή των περιουσιών των Τσάμηδων, ήδη όμως αρχίζει να διαφαίνεται και η εδαφική διεκδίκηση για την περιοχή της Θεσπρωτίας και ευρύτερα για την εντός Ελληνκής Επικρατείας Ήπειρο. Οι Αλβανοί των Σκοπίων δημοσιεύουν αναφανδόν στο Διαδίκτυο χάρτη με τα «εθνολογικά σύνορα της Αλβανίας», όπου περιλαμβάνονται η Καστοριά, τα Ιωάννινα, η Πρέβεζα κ.α.!
Πάντως σε ένα βαθμό η προπαγάνδα περί Τσάμηδων χρησιμοποιείται και ως αντιπερισπασμός για να ξεχάσουμε την συνεχιζόμενη καταπίεση των δικαιωμάτων των Ελλήνων εντός Αλβανίας.
9) Ποιά πρέπει να είναι η αντίδρασή μας;
Η Κυβέρνηση και οι διπλωματικές μας υπηρεσίες πρέπει να διακηρύττουν και προς την Αλβανία και προς κάθε άλλη χώρα ή Διεθνή Οργανισμό ότι εμείς δεν συζητούμε καν το θέμα, διότι δεν είναι δυνατόν να δικαιωθούν οι εγκληματίες πολέμου ή οι υποβόσκουσες εδαφικές διεκδικήσεις.
Σε επίπεδο δε ιδιωτικών και πολιτιστικών φορέων πρέπει να απαντούμε με επιχειρήματα σοβαρά και κατανοητά από το κοινό. Πρωτίστως δε οφείλουμε όλοι μαζί , Κυβέρνηση, Κόμματα, Εκκλησία και πολίτες, να ζητούμε τον σεβασμό των δικαιωμάτων της Ελληνικής Κοινότητος στην Αλβανία.
10) Ποιοί άλλοι προσπαθούν να εκμεταλλευθούν το θέμα αυτό;
Το κατασκευασμένο από την Αλβανία ζήτημα προσπαθεί να αξιοποιήσει και η τουρκική προπαγάνδα εις βάρος μας, όπως φαίνεται και από την ιστοσελίδα του Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών στο Διαδίκτυο. Άρα το θέμα χρειάζεται προσοχή εκ μέρους μας και όχι αδιαφορία.
Έχουμε διαπιστώσει κατά τις τελευταίες δεκαετίες ότι υποτιμήσαμε προπαγανδιστικά τεχνάσματα γειτονικών χωρών βγήκαμε ζημιωμένοι (π.χ. Σκοπιανό).
veteranos.gr
Το σύστημα, το ΚΚΕ και τα μπροστινά έδρανα της Βουλής
Σήμερα γίνεται η ορκωμοσία των νέων βουλευτών και θα επαναλειτουργήσει η βουλή. Ωστόσο, υπάρχει ένα διαδικαστικό ζήτημα, αλλά με τεράστια πολιτική σημασία, για όποιον έχει μάτια και μπορεί να δει: οι θέσεις που θα καταλάβουν τα κόμματα στην νέα βουλή.
Μάλιστα, οι θέσεις των κομμάτων στην νέα βουλή έχουν προαποφασιστεί (από ποιούς άραγε;) και δημοσιεύονται στα ΜΜΕ.
Τι παρατηρούμε; Ότι το τρίτο κόμμα (κι οποιανού δεν του αρέσει αυτό να πιεί ξυδάκι!), του 7%, η Χρυσή Αυγή, παίρνει θέσεις στα «πίσω» έδρανα. Αλλά το πέμπτο κόμμα, το πολλαπλώς ξεφτιλισμένο κουκουέ, του 5,5%, παίρνει θέσεις στα μπροστινά έδρανα!
Γιατί συμβαίνει αυτό; Πρώτον για λόγους συστημικού τσαμπουκά (οι «επίλεκτοι» δικοί μας μπροστά!) και δεύτερον για να φαίνονται αμέσως οι βουλευτές του ΚΚΕ μόλις ανοίξει οποιοδήποτε τηλεοπτικό πλάνο!
Μια ακόμα απόδειξη ότι το κόμμα του εγκλήματος και της προδοσίας, είναι το μακρύ χέρι του σάπιου μεταπολιτευτικού συστήματος και των παγκοσμίων τυράννων!
ΣΩΣΤΗ ΑΝΑΛΥΣΙΣ, ΟΜΩΣ ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΤΑ ΚΥΡΙΩΤΕΡΑ :
1) ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ ΜΑΣ, Δ Ε Ν ΤΟΥΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΑΝ Π Ο Τ Ε ΤΙΣ ΩΦΕΙΛΩΜΕΝΕΣ ΅ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΕΙΣ & ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ΅ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΕΧΘΗ ΅ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΠΟΛΕΜΟΥ΅ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΥΟ Π.Π., ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΒΙΑΙΟΠΡΑΓΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΠΡΑΞΑΝ ΩΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΑΙ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΤΟΧΗΣ ΤΟΥ ΑΞΟΝΟΣ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΜΑΧΩΝ, ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΔΕΣΠΟΤΗ ΦΩΤΙΟΥ ΚΟΡΥΤΣΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΛΟΙΠΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ, ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ Κ.Α. ΠΟΛΕΩΝ, ΟΠΩΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ…….
2) ΕΝΩ ΤΟ 1914 ΣΥΝΘΗΚΟΛΟΓΗΣΑΝ ΝΤΡΟΠΙΑΣΜΕΝΟΙ & ΗΤΤΗΜΕΝΟΙ ΤΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΘΑΝΑΤΟ ΣΩΓΡΑΦΟ & ΤΟΥΣ ΗΡΩΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑΠΙΕΣΜΕΝΟΥΣ ΒΟΡΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΤΟΥ, ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ ΕΝΩΠΙΟΝ Ο Λ Ω Ν ΤΩΝ ΅ΕΓΓΥΗΤΡΙΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ΅ ΕΠΟΧΗΣ, ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ & ΤΗΣ ΑΥΣΤΡΟΟΥΓΓΑΡΙΑΣ, ΤΟ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΅ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΝ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ΅, ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΒΟΡΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ.
ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΑΞΙΝ, ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ, ΤΟ ΠΑΡΕΒΙΑΖΑΝ ΣΥΧΝΑ-ΠΥΚΝΑ !!
ΑΛΛΑ ΟΙ ΦΥΓΟΣΤΡΑΤΟΙ-ΨΟΦΟΔΕΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ ΜΑΣ, ΑΠΕΦΕΥΓΑΝ ΝΑ ΕΠΕΜΒΟΥΝ, ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΩΣ ΤΟ ΩΦΕΙΛΑΝ ΣΑΝ ΅ΕΓΓΥΗΤΡΙΑ ΔΥΝΑΜΙΣ!!!…….
ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΑΥΤΑΠΑΤΩΝΤΑΙ….. ΠΩΣ ΘΑ ΅ΤΟΥΣ….. ΅ΕΞΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΜΕ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ΅….. ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΩΤΑΤΟ ΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΑΛΒΑΝΟΙ Π Ο Τ έ ΔΕΝ ΠΙΑΝΟΝΤΑΙ ΦΙΛΟΙ, ΟΟΟΟΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΗΣ…….
ΤΩΡΑ ΧΡΙΣΑΒΓΟΥΛΑ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΦΕΣΑΚΙ ΠΟΥ ΦΟΡΑΕΙ Ο ΠΑΠΠΑΣ?
WIKILEAKS: ΟΙ ΗΠΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ «ΤΣΑΜΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ»
οι τσάμηδες αρβανίτες μουσουλμάνοι ορθά υπέστησαν τις συνέπειες της συνεργασίας τους με τους ναζί
αλλά οι άλλοι έλληνες που και αυτοί συνεργάστηκαν γιατί δεν είχαν την ίδια τύχη;
και στην πρώτη περίπτωση παίρνει η μπάλα και δίκαιους και άδικους
αλλά η τιμωρία για την δεύτερη περίπτωση υπήρξε πολύ μεγάλη και ήταν ο εμφύλιος
που διέλυσε την ελλάδα.
ηθικό δίδαγμα;
να μην έχεις δύο μέτρα και δύο σταθμά.
και γιατί οι σκοπιανοί βούλγαροι που και αυτοί έκαναν εγκλήματα στην μακεδονία τους ξέχασαν οι χρυσαυγίτες;
Οι τσάμηδες πριν την απελευθέρωση της Ηπείρου εδήλωναν
Ελληνες.Οταν μετά την απελευθέρωση το Ελληνικό κράτος κατέσχεσε
τα τσιφλίκια των μεγαλογαιοκτημόνων εδήλωσαν Αλβανοί…
Βέβαια απο την εποχή του εξισλαμισμού τους (1615) και εντεύθεν,
για 400 χρόνια,εφήρμοζαν και εφαρμόζουν την γνωστή συμπεριφορά μουσουλμάνου σε χριστιανό.
σε
ναι φορανε το φερι του Παππα της χ.α. και οσο κι αν μου σβηνετε το σχολιο θα το ξαναγράφω! ….με φέσι των μουσουλμάνων SS που αιματοκύλισαν Σερβία και Βοσνία…. !!!
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/fesi-ke-agkilotos-stavros-mousoulmani-ethelontes-me-germanikes-stoles-ekpedefsi-ke-exoplismo-polemisansto-plevro-ton-waffen-ss/
Συγχαρητηρια στον συντακτη του αρθρου!
ρε είστε σοβαροι ?
αυτα τα σκατά σχολιαζετε ?
αυτοι θα το βρουν απο την χρυση αυγη,….έρχεται η ωρα
εξω οι αλμπαν εξωωωωωωωωω μακρια απ τιν ελλαδα
Στο πανσλαυικο συνεδριο του 1945 οι κομμουνιστοσυμοριτες ειχαν υποσχεθει την «Τσαμουρια» δηλαδη το δυτικο τμημα της Ηπειρου ,να το δωσουν στους Αλβανους , την δυτικη θρακη στους βουλγαρους και την Ελληνικη μακεδονια στους γιουγκοσλαυους.
Αυτα για τους κομκουνιστες που μας κανουν τους ηρωες …της εθνικης αντιστασης , και την επιθεση του διεθνους κομμουνισμου εναντιον της Ελλαδας μας τον ονομασαν …εμφυλιο.
Ο εχθρος ειναι εντος της χωρας μας μην τον ψαχνετε εκτος συνορων, αλλα οι Ελληνες ειναι τοσο πολυ μορφωμενοι που τα ξερουν ολα και ως εκ τουτου ακουν μονο οτι τους λενε οι μεγκαπαπαγαλοι.
Ως ηταν αναμενομενο ουτε το αρθρο αναφερει το παραμικρο επάυτου …στο ονομα της εθνικης συμφιλιωσης , δηλαδη της επικρατησης του κομμουνσιμου στην χωρα μας!
Επειδή το κείμενο αναφέρεται ειρωνικά σε «Τουρκαλβανούς» (ενώ υπάρχουν μουσουλμάνοι Αλβανοί στην πραγματικότητα και κακώς αποκαλούνται «Τουρκαλβανοί»), να θυμίσω ότι το 1812 με Σουλτανική έγκριση προσαρτώνται στα Ιωάννινα η επαρχία Παραμυθιάς, Φιλιατών και Μαργαριτίου, οι οποίες μέχρι τότε υπάγονταν στο Δέλβινο. Το 1831 ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ των Μουσουλμάνων Τσάμηδων της Παραμυθιάς εναντίον των Σουλτανικών στρατευμάτων στη μάχη της Βελτίστας, δέχεται επίθεση του Εμίν Πασά των Ιωαννίνων και πολιορκείται για δυο μήνες το κάστρο της. Ακολουθεί μεγάλη καταστροφή των περιουσιών των Παραμυθιωτών και εξορίζονται οι αρχηγοί τους στην Σόφια.
Επρεπε να τους ειχαν εκτελεσει ολους και τους Αλβανους μαζυ.
Θα ειχαμε ησυχασει τωρα και δεν θα ειχαμε αυτο το εγκλημα που φερανε μαζυ τους στην χωρα μας.
Λοιπον μια καλη λυση….
1. Να επιστρεψει η Βορειος Ηπειρος στην Ελλαδα οπου και ανηκει.
Οι Τσαμηδες να μπορουν να ερθουν στην Ελλαδα να διεκδικησουν την «περιουσια τους» αλλα να αντιμετωπισουν την δικαιοσυνη για τα εγκληματα των πατεραδων τους και για εσχατη προδοσια που συνεργαστηκαν με τους Ιταλους και Γερμανους.
3. Να κλεισουν τα συνορα και παλυ και ολα τα αλβανια, μηδενος εξαιρουμενου που μπηκανε στην Ελλαδα απο το 1981 και μετα να απελαθουν πισω στην Αλβανια. Και ας ειναι γεννημενοι στην Ελλαδα.
Ετσι θ καθαρισουν ολα αυτα τα παρατραγουδα απο τους αχαριστους.
Ειρθατε εδω λιγδωσατε το αντερο σας και τωρα γινατε και νοματεοι και ζητατε και δικαιωματα.
Οι δολοφονίες εναντίον των Τσάμηδων Αλβανών είχαν ξεκινήσει ήδη από το 1913 από ελληνικές συμορίες που επιτίθονταν στην περιοχή –ενθαρυμένες προφανώς και από τις τότε ελληνικές αρχές. Ο Μάρκος Δεληγιαννάκης (μετά την προσάρτηση της Παραμυθιάς και της υπόλοιπης Τσαμουριάς στην Ελλάδα το 23.02.1913) με τη συμμορία του συνέλλαβαν 72 πρόκριτους Τσάμηδες, τους μετέφεραν στην τοποθεσία «Λίβερη» κοντά στο Σελάνι και τους σκότωσαν. Το γεγονός –διανθισμένο φυσικά με μπόλικη ελληνική προπαγάνδα- ομολογεί ο Σταύρος Παπαμώκος στο βιβλίο του «Η Σέλλιανη χθες και σήμερα» (εκδόθηκε στην Αθήνα το 1997) στη σελίδα 160:
«Ο οπλαρχηγός Μάρκος Δεληγιαννάκης επί κεφαλής ομάδας κρητικών μαχητών, αλλά και άλλων ενόπλων από τα γύρω χριστια-νικά χωριά, κατέβηκαν στα τουρκοχώρια της Τσιαμουριάς και συνέλαβαν 72 Τουρκαλβανούς, τους οποίους μετέφεραν δεμένους στο απόμερο και ολοσκότεινο ρέμα ‘Μπιντούρια και Κατσικιά’ της Σέλλιανης και τους εκτέλεσαν». Προσέξτε πως αποκαλεί τα αλβανικά χωριά περιφρονητικά ως «τουρκοχώρια». Παρόλο που ο Παπαμώκος κατακρίνει στο βιβλίο του για λόγους τακτικής- την πράξη του συμμορίτη Δεληγιαννάκη, ο στόχος του είναι προφανής. Εννοεί ότι ‘οι Τούρκοι ήταν κατακτητές των Ελλήνων και τους είχαν σκλάβους, ο Μάρκος Δεληγιαννάκης επιτέθηκε στα τουρκοχώρια κ.τλ.’. Δηλαδή με λίγα λόγια, αφήνει να εννοηθεί ότι ο Δεληγιαννάκης είχε το δίκαιο με το μέρος του, ότι επιτέθηκε στα χωριά των κατακτητών κ.α.
Για την πράξη αυτή του Δεληγιαννάκη έχει βγει ακόμα και δημοτικό παραδοσιακό τραγούδι από τους Έλληνες, με το όνομα «Του Μάρκου Δεληγιαννάκη» όπου περιγράφεται αυτή η σφαγή στο Σελάνι (ελλ. ‘Σέλλιανη’):
«Σαν τι κακό σας έκανα, κι μι κατηγουράτι;
Ιγώ χουριά δεν έκαψα και σκλάβους δεν επήρα.
Ιγώ τους πρώτους έμασα, εξήντα δυο νουμάτους
Στη Σέλλιανη τους έσυρα, στο μνήμα του Μανώλη.
Ξύπνα, Μανώλη ψυχογιέ, απού το μαύρου χώμα,
να δεις αρνιά που σου ’φερα, κριάρια σουβλισμένα».
Οι Έλληνες πρόκριτοι της Παραμυθιάς που δολοφονήθηκαν από κάποιους Τσάμηδες ήταν λοιπόν αθώα θύματα αλλά οι 72 Αλβανοί που δολοφονήθηκαν από τη συμμορία του Δεληγιαννάκη ήταν κριάρια για σούβλισμα!!!
Στις 12/1/1942, στο κέντρο της Παραμυθιάς, ο ανθυπασπιστής της Χωροφυλακής Ηλίας Νίκου, Διοικητής του τοπικού σταθμού, μαζί με έναν σύντροφό του, δολοφόνησε δύο από τους πιο σημαντικούς παράγοντες των Τσάμηδων στην περιοχή, τον κτηματία Τεφήκ Κεμάλ και τον γιατρό Αχμέτ Κασήμ. Οι συγκρούσεις και οι διαμάχες μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων είχαν αυξηθεί, ειδικά μετά την δολοφονία από τους χριστιανούς ενός επιφανούς μουσουλμάνου, του Γιασίν Σαντίκ, τον Δεκέμβριο του 1942.
Μαρτυρίες υπάρχουν ακόμα και από Έλληνες που είχαν δει τα γεγονότα αυτά και όχι μόνο από Αλβανούς. «Τα έκτροπα σε βάρος των μουσουλμάνων συνεχίστηκαν από δημόσιους λειτουργούς και χριστιανούς κατοίκους, μόλις έφυγαν οι άντρες για εξορία. Με το πρόσχημα της δήθεν ανάκρισης…καλούσαν στα γραφεία τους όμορφες χανούμισσες και τις βίαζαν…Οι λεηλασίες σπιτιών, οι αρπαγές ζώων φανερές. Οι βιασμοί κοριτσιών και γυναικών πολλοί και επώνυμοι. Η βίαιη υποχρέωση σε έκδοση μουσουλμανίδων σε ορισμένα χωριά μεγάλη…» λέει ο Γιάννης Σάρρας (Γιάννης Σάρρας, «Ιστορικά-Λαογραφικά περιοχής Ηγουμενίτσας», σελ.631). Γράφει επίσης για την εκτέλεση των 8 μουσουλμάνων κατοίκων στη θέση Βίγλιζα στα υψώματα Λαδοχωρίου, που την επιβεβαιώνει –ως αυτόπτης μάρτυρας- ο Χρίστος Λόης, οπλίτης τότε στο 39ο Σύνταγμα Ευζώνων, και την καταγράφει στο βιβλίο του «Από τις σελίδες της μνήμης. Περιστατικά Πολέμου, 1940-1941», εκδ. Παπαδήμα, σελ.17.
Το θέμα της γενοκτονίας των Τσάμηδων συμπεριελήφθη στην ατζέντα της τέταρτης γενικής συνέλευσης του Οργανισμού Μη Αναγνωρισμένων Εθνών και Λαών (UNPO) -που εδρεύει στη Χάγη- στις 20-26 Ιανουαρίου 1995.
Ας δούμε μερικές μαρτυρίες των ανθρώπων που έζησαν εκείνη την εποχή τα γεγονότα από πρώτο χέρι.
Ο Εσαμπουντίν Καντίου λέει: «Μας συγκέντρωσαν όλους στο σπίτι ενός Αλβανού, του Σαλί Αβούζι. Εκεί υπήρχαν και άλλοι που είχαν έρθει στην πόλη μας από τα γύρω χωριά. Εκεί είχαν συγκεντρώσει γυναίκες και μικρά παιδιά, καθόλου άντρες. Μας είχαν εκεί για περίπου 5-6 μήνες. Σχεδόν κάθε μέρα έθαβαν και από ένα παιδί. Μας είχαν πιάσει αρρώστιες, ήμασταν σε άσχημη κατάσταση. Δεν είχαμε να φάμε. Με λίγα λόγια πέθαναν πολλά παιδιά και ηλικιωμένες γυναίκες. Υπήρχαν κάποιες γυναίκες άνω των 80 χρόνων.. οι Έλληνες τους έριχναν από τις σκάλες και πέθαιναν…».
Η Καντριέ Οσμάνι λέει: «Σκότωσαν τον πατέρα μου, τον ξάδερφο μου, τους αδερφούς της μητέρας μου και την αδερφή της μητέρας μου που ήταν παράλυτη. Την έριξαν από τις σκάλες και μετά την πυροβόλησαν…».
Η Καντριέ Αλίου λέει: «Μπήκαν το βράδυ οι Έλληνες στο σπίτι μας, πήραν τα 4 πρόβατα που είχαμε. Η μητέρα μου με το μωρό στην αγκαλιά της τους έλεγε: {Σας παρακαλώ, δεν έχω γάλα για τα παιδιά μου} και ένας στρατιώτης της είπε: {Έχω μόνο μία σφαίρα, δεν είμαι εδώ για να την σπαταλήσω, πήγαινε μέσα}. Άκουγα τις γειτόνισσες μου που φώναζαν και έκλαιγαν. Τις είχαν κόψει τα αυτιά, τους τραβούσαν τα σκουλαρίκια από τα αυτιά τους με τη μία και τους τα έκοβαν. Τις είχαν κόψει τα δάχτυλα για να τις πάρουν τα δαχτυλίδια.. απίστευτα πράγματα. Ξεκοίλιασαν έγκυες γυναίκες. Θυμάμαι ακόμα μία γυναίκα που είχε ένα μεγάλο τραύμα από λόγχη ανάμεσα στους ώμους της».
Ο Ραχμί Ουζέιρι λέει: «Σκότωναν γυναίκες και παιδιά. Είχαν ξεκοιλιάσει γυναίκες και τους έπαιρναν τα έμβρυα μέσα από τις κοιλιές τους. Τους είχαν κόψει τα δάχτυλα και τους έπαιρναν ό,τι κόσμημα φορούσαν..».
Ο Φαήκ Μπολλάτι λέει: «Το πρώτο που μας ζήτησαν ήταν για χρυσό. Ό,τι είχαμε, ό,τι είχαν η μητέρα μου και η θεία μου στον λαιμό τους και στα δάχτυλα τους τους τα άρπαξαν. Τότε είπαν στη μητέρα μου: {Θέλουμε τον γιο σου για ένα λεπτό. Θα τον πάρουμε και θα στον ξαναστείλουμε σε ένα λεπτό}. Δεν το είδα αλλά άκουσα τη μητέρα μου να κραυγάζει και να χοροπηδάει’ είχαν κόψει το κεφάλι του αδερφού μου. Ήταν μόνο 17 χρόνων…. Ένας γείτονας μας μας πήρε μετά στο σπίτι του. Το όνομα του ήταν Τσιλ Μπάρμπα. Του δώσαμε μερικά χρήματα και μας άφησε να μείνουμε στο σπίτι του. Αφού τη νύχτα μας πήρε χρυσαφικά και ό,τι μας είχε απομείνει, μας πήρε την άλλη μέρα σε μία εκκλησία. Στην εκκλησία θυμάμαι ότι τρεις φορές μας έβγαλαν έξω ώστε να μας σκοτώσουν αλλά παρενέβησαν κάποιοι Βρετανοί στρατιώτες και σωθήκαμε.. υπήρχε και μία γυναίκα. Τότε μας πήγαν για τέσσερις μήνες στην Ηγουμενίτσα, σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης και σε σπίτια κοντά στο λιμάνι, θυμάμαι ακόμα πως ανοιγόκλειναν τις μεγάλες σιδερένιες τους πόρτες. Άνοιγαν τις πόρτες, έπαιρναν νεαρά κορίτσια και τα βίαζαν. Κάποια επέστρεφαν πίσω, κάποια άλλα τα σκότωναν. Ακούγαμε τις κραυγές τους. Εκεί πέθανε μία από τις αδερφές μου από πείνα και έθαψαν ζωντανή μία θεία μου που τα παιδιά της ζούνε ακόμα».
Η Ραμπιέ Σεριάνι λέει: «Σκότωσαν τον πατέρα μου. Σκότωσαν τον πεθερό της θείας μου. Τους έστειλαν στο τζαμί της Παραμυθιάς. Είπαν στη θεία μου και σε μερικές άλλες γυναίκες να καθαρίσουν το τζαμί. Όταν πήγαν στο τζαμί, ήταν γεμάτο με ακέφαλα πτώματα. Η θεία μου αναγνώρισε τον αδερφό της από τη μπλούζα που φορούσε. Ήταν ο μοναδικός της αδερφός ανάμεσα σε 5 αδερφές που είχε. Αναγνώρισε τον πεθερό της από ένα χαρακτηριστικό που είχε στις κάλτσες του… Τελικά δεν υπήρχε τίποτα να καθαρίσουν. Τις είχαν πάρει στο τζαμί μόνο για να δουν..».
«Ήμουν ήδη παντρεμένη για δύο χρόνια όταν σκότωσαν τον εικοσι-πεντάχρονο αδερφό μου και τους δύο αδερφούς του άντρα μου’ τον Σουλεϊμάν, τον Χαμίτ και τον αδερφό μου τον Εκρέμ. Ο ένας ήταν 39 και ο άλλος ήταν 22 χρονών. Μας πήραν και τα 700 πρόβατα που είχαμε…» λέει μία άλλη ηλικιωμένη πλέον γυναίκα (δεν θυμάμαι το όνομα της).
Η Σανιγιέ Μπολλάτι από την Παραμυθιά (Ajdonat) κάηκε ζωντανή ρίχνοντας της οινόπνευμα, αφού πρώτα της έκοψαν τους μαστούς και της έβγαλαν τα μάτια. Ο Ομέρ Μουράτι δολοφονήθηκε, έκοψαν το σώμα του σε κομμάτια και τα περιέφεραν στην Παραμυθιά.
Στο σπίτι του Σούλο Τάρι είχαν συγκεντρωθεί περισσότερες από σαράντα γυναίκες. Ο Τσίλι Πόποβα απ’ το χωριό Πόποβο (Αγία Κυριακή) μαζί με μία ομάδα στρατιωτών, μπήκαν στο σπίτι και ξεκίνησαν να βιάζουν τις γυναίκες και τα κορίτσια σε ένα από τα δωμάτια. Οι κραυγές των γυναικών ακούγονταν όλη τη νύχτα. Ο Σέρι Φέιζο, ο Φικρέτ Σούλο Τάρι και άλλοι, δολοφονήθηκαν.
Ο Χιλμί Μπεκίρι από τους Φιλιάτες (Filati) χτυπήθηκε μπροστά στα μάτια της οικογένειας του και αφέθηκε στο έδαφος να σφαδάζει. Η οικογένεια του θέλοντας να τον προστατέψουν, τον μετέφεραν στο σπίτι του γιατρού Μαυρουδίου. Έμεινε εκεί για μερικές ώρες αλλά ύστερα ο γιατρός ζήτησε να τον πάρουν. Τον πήγαν στο σπίτι του Στάβρο Μουχατζίρι, και στη συνέχεια στο σπίτι του Σουάιμπ Μέτια, όπου είχαν συγκεντρωθεί και άλλες οικογένειες. Το πληροφορήθηκαν οι Έλληνες παρακρατικοί και πήγαν στο σπίτι και τον σκότωσαν, αφού πρώτα του έβγαλαν τα χρυσά του δόντια με πένσες. Ο Μάλο Μούχο, ένας ογδοντάχρονος που για τέσσερα χρόνια είχε μείνει παράλυτος, δολοφονήθηκε. Τον έσφαξαν με ένα μικρό σπαθί μπροστά στη σύζυγο του. Του άνοιξαν το κεφάλι και τα μυαλά του πετάχτηκαν πάνω στη σύζυγο του. Στη συνέχεια διέφυγαν ανενόχλητοι.
Ο Αμπντούλ Νούρτσε απήχθη στο Τρικόρυφο (Spatar) και οδηγήθηκε στους Φιλιάτες με τα πόδια και χωρίς παπούτσια, όπου τον έσειραν στους δρόμους της πόλης, και τελικά τον σκότωσαν μπροστά στο σπίτι του Νιδ Ταφότσι. 16 μέλη της οικογένειας του Λίλε Ρουστέμι από τον Άγιο Βλάσιο/Σούβλιασι (Sullashi), κυρίως παιδιά, κατακρεουργήθηκαν χωρίς να επιζήσει κανένας. Ο Τζελάλ Μινίτι από την Παραμυθιά αποκεφαλίστηκε πάνω στο πτώμα του μουφτή Χασάν Αμπντουλλάχου.
Ο Σαλί Μουχεντίνι, ο Αμπεντίν Μπάκος, ο Μουχάμμεντ Πρόνια και ο Μάλο Σεϊντίου βασανίστηκαν, τους έκοψαν τα δάχτυλα, τη μήτη, τη γλώσσα και τα δάχτυλα των ποδιών, και ενόσο αυτοί σφάδαζαν από τους πόνους, οι αντάρτες του Ζέρβα χόρευαν και εξυμνούσαν τον αρχηγό τους. Στο τέλος τους σκότωσαν χτυπόντας τους με μαχαίρια και κοφτερά αντικείμενα.
Ακολουθεί η περιγραφή του Εσρέφ Χιλμί, κατοίκου της Παραμυθιάς, ο οποίος περιέγραψε τη σφαγή που έγινε στην περιοχή:
«Την Τρίτη, 27 Ιουνίου 1944, στις 7 το πρωί, οι Έλληνες αντάρτες (του Ζέρβα), υπό τον συνταγματάρχη Κρανιά, τους Χρήστο Σταυρόπουλο, Λευτέρη Στρουγκάρη, και Νικόλαο Τσένο, μπήκαν στην πόλη και η διαταγή δόθηκε: κανένας δεν έπρεπε να ζήσει… Το ίδιο απόγευμα, συνέλλαβαν τους άντρες, τις γυναίκες και τα παιδιά, λες και ήταν κλέφτες. Το επόμενο πρωί όλοι οι άντρες δολοφονήθηκαν.
Αφού με κράτησαν φυλακισμένο για τέσσερις ημέρες, με άφησαν να φύγω για να πάω να θάψω τους νεκρούς. Στην περιοχή ‘η εκκλησία του Άη Γιώργη’, αναγνώρισα 5 πτώματα. Οι υπόλοιποι ήταν αδύνατον να αναγνωριστούν, εξαιτίας των βασανιστηρίων που είχαν υποστεί. Τα 5 θύματα που αναγνώρισα ήταν: ο Μετ Τσέρε, ο Σαμί Ασίμι, ο Μαχμούτ Κούπι, ο Άντεμ Μπεκίρι και ο Χακί Μίλε. Δύο ημέρες αργότερα, με έστειλαν στα Βώλια, κοντά στο σπίτι του Δημήτρη Νικολάου, όπου είχαν σκοτώσει 8 ανθρώπους. Δεν μπόρεσα να τους αναγνωρίσω επειδή τους είχαν κόψει κομματάκια. Παντού τριγύρω υπήρχαν πτώματα. Μία γυναίκα με το ονοματεπόνυμο Σανιγιέ Μπολλάτι υπέσθη φοβερά βασανιστήρια και την έκαψαν ζωντανή με οινόπνευμα. Αυτή η τραγωδία έγινε την Τετάρτη, ενώ την Παρασκευή το πρωί μεταφέρθηκε από τη μητέρα της και δύο συγχωριανούς κατά διαταγή των παρακρατικών και αφού την κάλυψαν με μία κουβέρτα, την έκρυψαν σε μία αποθήκη ώστε να μην τη δει κανείς. Η καημένη γυναίκα πέθανε 5 ημέρες αργότερα. Το πτώμα της είχε γεμίσει σκουλήκια.
Όλα αυτά που αναφέρω εδώ, τα έχω δει με τα μάτια μου. Στην αρχή, κρύφτηκα για 5 μέρες σε μία σοφίτα, αλλά με έπιασαν οι μοναρχο-φασίστες και με οδήγησαν μπροστά στον Κρανιά ο οποίος αφού με ρώτησε διάφορα, διέταξε να με φυλακίσουν. Στη φυλακή βρήκα άλλα 380 άτομα, ανάμεσα τους γυναίκες και παιδιά. 120 από αυτούς πέθαναν από την πείνα. Τέσσερα άτομα μαζί με ‘μένα ήμασταν στη φυλακή για 15 ημέρες, μετά απ’ τις οποίες μας μετέφεραν στην Πρέβεζα (Prevezë) και από εκεί στα Γιάννενα (Janinë), όπου μείναμε για 40 ημέρες. Εκεί μας υπέβαλαν απερίγραπτα βασανιστήρια. Απελευθερωθήκαμε ύστερα από την άφιξη στην πόλη των δυνάμεων του ΕΑΜ.»
Ο Ντερβίς Σούλο από το χωριό Τρικόρυφο (Spatar) στην περιοχή των Φιλιατών (Filati), περιγράφει τη σφαγή στο Τρικόρυφο ως εξής:
«Το πρωί του Σαββάτου τον Σεπτέμβριο του 1944, συγκέντρωσαν τους κατοίκους μπροστά από το τζαμί του χωριού. Οι στρατιώτες άρχισαν να βιάζουν τις γυναίκες και τα κορίτσια, ακόμα και μεγάλες γυναίκες. Η Πέτσε Τσουλάνι, 50 χρόνων, βιάστηκε, της έκοψαν τα μαλλιά και τα ατιά της, και στο τέλος τη σκότωσαν στο περιβόλι της, στην περιοχή Μούτσο. Είχαν φέρει στο σπίτι μας την οικογένεια του Σάκο Μπανούσι από την Σκορπιόνα (Skropjona), που αριθμούσαν 8 γυναίκες, άντρες και παιδιά. Αφού βίασαν τις γυναίκες και τις έκοψαν τους μαστούς με μαχαίρια, τους σκότωσαν όλους….
Στο σπίτι του Νταμίν Μουχαμέτι, δολοφονήθηκαν 5 γυναίκες και 3 παιδιά… Στο σπίτι του Φετίν Μουχαμέτι, βίασαν και βασάνισαν τη Χάνε Ισούφι και μία άλλη γυναίκα… Στο σπίτι του Ντούλε Σερίφι, έκοψαν τα κεφάλια του ογδοντάχρονου Σουλεϊμάν Διμίτσα και της συζύγου του. Στο σπίτι του Μέτο Μπράχο, 20 άτομα, άντρες, γυναίκες και παιδιά, κάηκαν ζωντανοί… Η Κίγιε Νούρτσια, 70 ετών, μαχαιρώθηκε μέχρι θανάτου… Στο αμπέλι του Ζούλε και στον κήπο του Αμπντούλ Νούρτσε, είδα 20 σφαγμένους ανθρώπους. Στο σπίτι του Χατζή Λατίφι, βίασαν την κόρη του Χατζή Γκουλάνι, ενώ στο σπίτι του Μέιντι Μέτο βίασαν την Χάβα Αϊσια και την Νάνο Αράπι την οποία στη συνέχεια σκότωσαν».
κ.α.
Aκου μουσουλμανικοτσαμικο σκουπιδι,αυτα που γραφεις εγιναν,αλλα ακριβως αντιθετα!Εχουμε γνωρισει ανθρωπους που τα εζησαν κυριε-α τι διαολο εισαι,και μαλιστα μεσα στους ανθρωπους που τα εζησαν ηταν και ενας γερμαναρας,που ενω πλεον ηταν πολυ γερος,παρολαυτα δεν ξεχασε ποτε αυτη την κωλοφαρα,και οτι εκανε!Και παρολο που ηταν στο ιδιο «στρατοπεδο»ελεγε οτι τετοιους βρωμιαρηδες ψυχη και εν σωματι δεν ειχε γνωρισει ποτε,ουτε αυτος αλλα ουτε και οι υπολοιποι γερμανοι!Χαρακτηριστηκα ειπε «μπορει να κανανε την βρωμικη δουλεια μας»αλλα καταλαβαιναμε οτι μονο για κατι τετοιο ηταν ικανοι…ηταν πιο μοχθηροι και πιο κακοι και απο τον ιδιο τον διαολο!!!Αυτα δεν ειναι λογια δικα μου αλλα ουτε και κανενος ελληνα…αλλα λογια ενος γερμανου στρατιωτη εκεινης της εποχης…το πως τα γνωριζω?Ο πατερας μου εζησε στη γερμανια μετα την απελευθερωση του,οπου ηταν σε βουλγαρικη φυλακη..χαρη στο παιδομαζωμα που εκαναν οι βρωμεροι κομμουνιστες…Λοιπον εκει στη γερμανια γνωρισε πολλους μεσα σε αυτους ηταν και ο κυριος μαρκ….και λεγοντας τι εζησε ο καθενας απο την δικη του πλευρα,ειπωθηκαν αυτα και αλλα πολλα!Δηλαδη οι συμμαχοι σας γερμανοι, σας εβαλαν να κανετε την βρωμοδουλεια,και απο πισω σας ελεγαν, τι ανθρωποι ειναι αυτοι…χειροτεροι και απο τον ιδιο τον διαολο!!!Και οι σημερινοι αλβανοι εισαστε τα ιδια σκατα με τους παππουδες σας!!Κλεφτες φονιαδες ψευτες!!Εισατε πολυ χειροτεροι ακομα και απο τους ιδιους τους τουρκους!
Οι Αλβανοτσάμηδες οι περισσοτεροι ηταν ταλε κουαλε με τους κατακτητες.
Αυτο ειναι σιγουρο .
Ας δούμε όμως και την βαρύνουσα άποψη του ΚΚ Αλβανίας για αυτούς.
»»Αφού αρνήθηκαν να πολεμήσουν από την πλευρά των Ελληνων κομμουνιστών στον εμφύλιο πόλεμο, χαρακτηρίστηκαν, από το καθεστώς των Λαϊκής Δημοκρατίας της Αλβανίας
ως «εγκληματίες πολέμου», «δολοφόνοι των Ελλήνων», .
[[6a]Mπαλτσιωτης,Οι μουσουλμανοι Τσαμηδες της βορειοδυτικης Ελλαδας 2011
[93] Kretsi, Georgia (2002). «Ethnologia Balkanica». Εφημερίδα για τη Νοτιοανατολική Ευρωπαϊκή Ανθρωπολογία . 6 : 171-195.]
Οταν οι ίδιοι οι Αλβανοί του μεταπολεμικού καθεστώτος
τους αποκαλούσανε
ως »εγκληματίες πολέμου»
και ως »δολοφόνους των Ελληνων»
τα λόγια απλά περιτεύουν.
ΠΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣΕΙΣ ΟΤΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΑΛΒΑΝΟΙ-ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΙ?
ΘΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΕΙΣ ΠΑΛΙΟ ΜΟΓΓΟΛΟ.
ΤΑ ΕΔΑΦΟΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΙΣΜΕΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ Κ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΜΕ ΤΑ ΜΟΓΓΟΛΙΑ ΤΙΣ ΦΙΛΗΣ ΣΑΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΗΡΘΑΝ. ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΟΙ ΒΡΩΜΙΑΡΙΔΕΣ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΣΟΥ ΕΔΩ Κ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΚΕΙ ΕΛΛΗΝΕΣ Κ ΒΙΑΣΑΝ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ. ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΜΕΝΩΝ ΖΗΤΑΝΕ ΕΚΔΙΚΗΣΗ.
ΠΑΡΕ ΤΟΝ ΜΠΟΥΛΟ Κ ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΙΣ ΝΑ ΞΑΝΑ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΕΙΣ ΣΑΝ ΤΗΝ ΒΡΩΜΟΦΑΡΑ ΣΟΥ.
ΝΕΜΕΣΙΣ………..
ΕΙΣ ΕΜΟΙ ΜΥΡΙΟΙ, ΕΑΝ ΑΡΙΣΤΟΣ ΗΙ
σιχαμα εξαφανισου.
Οι αλβανοτσάμηδες επανήλθαν στο προσκήνιο κατά τον συμμοριτοπόλεμο,ως συνεργάτες και συμπολεμιστές των κουμουνιστοσυμμοριτών.Έτσι οι κουμουνιστοσυμμορίτες,εκτός από τους πρώην συμμάχους των γερμανών,βούλγαρους κομιτατζήδες,συνεργάστηκαν εξίσου με τους άλλους πρώην συνεργάτες των γερμανών,αλβανοτσάμηδες!
Υ.Γ. Γενικώς,οι διακατέχοντες από πνευματική ψώρα,όποτε βρήκαν ευκαιρία να επιτεθούν κατά της Ελλάδος,δεν ξέχασαν να συνεργαστούν με τα πιο ακραία ανθελληνικά στοιχεία.Από την Μικρασιατική εκστρατεία,έως και σήμερα!