Είμαστε μάρτυρες μπροστά σε ένα ντόμινο εξελίξεων που θα οδηγήσουν στη κατάρρευση της βιομηχανίας
αυτοκινήτων
Η Audi ανακοίνωσε σήμερα ότι το λογισμικό που επέτρεπε τη χειραγώγηση των μετρήσεων για τις εκπομπές ρύπων είχε εγκατασταθεί σε 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητά της, επεκτέινοντας έτσι το «diesel gate».To σκάνδαλο πλέον προκαλεί συθέμελα «τριγμούς» σε γερμανική οικονομία και Α.Μέρκελ.
Εκπρόσωπος της εταιρίας είπε ότι το λογισμικό είχε εγκατασταθεί σε περίπου 1,42 εκατομμύρια οχήματα της Audi με τους λεγόμενους κινητήρες EU5 στην δυτική Ευρώπη, σε 577.000 στη Γερμανία και σε περίπου 13.000 στις ΗΠΑ.
Η ανακοίνωση αφορά τις σειρές μοντέλων A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 και Q5, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο.
Διορία μέχρι τις 7 Οκτωβρίου δίνουν οι γερμανικές Αρχές στη Volkswagen προκειμένου να εξηγήσει με ποιον τρόπο σχεδιάζει να εφαρμόσει τα εθνικά περιβαλλοντικά πρότυπα στα αυτοκίνητα ντίζελ που κατασκευάζει.
Εάν η αυτοκινητοβιομηχανία δεν δώσει εξηγήσεις μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα, η ομοσπονδιακή υπηρεσία μεταφορών προειδοποιεί ότι μπορεί να αναστείλει τις άδειες που χορηγεί σε όλα τα «ύποπτα» μοντέλα, κάτι που σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η κυκλοφορία τους στους γερμανικούς δρόμους.
Εξάλλου, δημοσιεύματα στα γερμανικά ΜΜΕ θέλουν τον όμιλο να είχε προειδοποιηθεί ήδη πριν από τέσσερα χρόνια για «παράνομες πρακτικές» στη μέτρηση ρύπων. Η κυριακάτικη Frankfurter Allgemeine υποστηρίζει, επικαλούμενη κύκλους του διοικητικού συμβουλίου της VW, πως τεχνικός είχε ήδη επισημάνει το πρόβλημα το 2011.
Η κυριακάτικη Bild από την πλευρά της υποστηρίζει επίσης πως ανάλογη προειδοποίηση είχε φτάσει στον όμιλο ακόμη νωρίτερα, το 2007, από την Bosch. Μάλιστα, η εφημερίδα προσθέτει ότι η Bosch, δημιούργημα της οποίας είναι το επίμαχο λογισμικό, είχε προειδοποιήσει τη VW από το 2007 ότι προορίζεται μόνο για δοκιμές, επισημαίνοντας ότι η τοποθέτησή του σε οχήματα είναι παράνομη.
Παράλληλα με αυτή τη συζήτηση ερωτηματικά προκαλεί η στάση της γερμανικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με δημοσίευμα στην κυριακάτικη Welt, το Βερολίνο προσπαθεί να καθυστερήσει την εφαρμογή μιας νέας αξιόπιστης μεθόδου ελέγχου των ρύπων αυτοκινήτων, όπως αυτή έχει αποφασιστεί από την ΕΕ. Επικαλούμενη εσωτερικό κυβερνητικό έγγραφο η εφημερίδα υποστηρίζει ότι η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει να μεταθέσει την έναρξη της δοκιμαστικής περιόδου νέων μεθόδων από το 2017 στο 2021.
Η Ελβετία αποφάσισε να απαγορεύσει μέχρι νεωτέρας τις εισαγωγές κάτι που θα μπορούσε να επηρεάσει έως και 180.000 οχήματα, ενώ στο Βέλγιο θα πραγματοποιηθεί έλεγχος για τα ήδη πωληθέντα ή ταξινομημένα, ενώ επιπτώσεις μπορεί να υπάρξουν στην Ιταλία και την Ισπανία.
Εν τω μεταξύ, η ισπανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να ζητήσει από τη Seat, την ισπανική θυγατρική της Volkswagen, να επιστρέψει τις επιδοτήσεις που χορηγήθηκαν για τα οχήματα diesel που φέρουν κινητήρες με λογισμικό που παραποιεί τους ελέγχους για τους ρύπους.
Το ζήτημα με τις αυξημένες εκπομπές ρύπων στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα της VW, αποτελεί το μεγαλύτερο σκάνδαλο στα 78 χρόνια ιστορίας της γερμανικής φίρμας και μια βόμβα στα θεμέλια της γερμανικής οικονομίας, της οποίας το 20% των εξαγωγών αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία με τη σειρά της αποτελεί το 14% του γερμανικού ΑΕΠ.
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι το πρόβλημα των φασιστών είναι κυρίως η ηλιθιότητα.
Μόνο ηλίθιοι θα μπορούσαν να στηρίξουν μια βασική στρατηγική επιλογή της επιχείρησής τους σε ένα ψέμα.
Μόνο ηλίθιοι θα μπορούσαν να κάνουν την πετρελαιοκίνηση βασική στρατηγική επιλογή της Φολκσβάγκεν χωρίς να έχουν λύσει κάποια βασικά προβλήματά της.
Να την έχουν κάνει κύρια «πρότασή» τους για την αυτοκίνηση του μέλλοντος και να την βασίζουν σε ένα λογισμικό που απλά «ξεγελά» τους μηχανισμούς των κρατικών ελέγχων.
Δεν υπάρχει αυτό το πράγμα. Είναι σαν να κατασκευάζεις χάρτινα τηγάνια και να ελπίζεις στην μακροημέρευσή σου επειδή τα κάνεις να φαίνονται γυαλιστερά και ξεγελάς τους πελάτες σου μέχρι το ταμείο.
Πόσο θα αντέξει ένα τέτοιο ψέμα;
Αυτό έκανε η Φολκσβάγκεν. Τώρα θα μπλέξει και δεν θα ξεμπλέκει με τίποτε.
Δεν είναι θέμα διαπραγματεύσεων. Με ποιους θα πρωτοδιαπραγματευτεί; Έχει εξαπατήσει κράτη, πόλεις, ιδιώτες, εταιρείες.
Ο καθένας μπορεί να ξεκινήσει δικαστικό αγώνα εναντίον της.
Το κράτος των ΗΠΑ. Η πολιτεία της Καλιφόρνια. Τα εκατομμύρια των πελατών της που εξαπατήθηκαν από τις ψευδείς διαφημίσεις και κινδυνεύουν να χάσουν τις άδειες κυκλοφορίας των πανάκριβων αποκτημάτων τους. Οι χιλιάδες αντιπρόσωποι μεταχειρισμένων που έχουν στις μάντρες τους πανάκριβα σκουπίδια.
Ακόμα και σε κράτη όπως η Ελλάδα θα έχει πρόβλημα.
Αν αφαιρεθούν στην Γερμανία οι άδειες κυκλοφορίας των TDI εδώ τι θα γίνει;
Έχει σκεφτεί κάποιος τι μπορεί να γίνει στην Ελλάδα αν το υπουργείο μεταφορών της Γερμανίας ακυρώσει τις άδειες κυκλοφορίας των «στοχοποιημένων» μοντέλων;
Τα περισσότερα ΤΑΧΙ στην Ελλάδα και ειδικά στην Αθήνα φοράνε αυτόν τον συγκεκριμένο κινητήρα είτε μιλάμε για VW, είτε για Skoda είτε για Seat.
Αν αυτά ακινητοποιηθούν ποιος θα «σώσει» την VW από τις αγωγές; Ποιος θα αποζημιώσει τα αυτοκίνητα των επαγγελματιών; Ποιος θα τους δώσει τα διαφυγόντα κέρδη μέχρι να αντικαστήσουν τα αυτοκινητά τους;
Ο Δήμος Αθηναίων τι θα κάνει; Οι δημότες της Αθήνας τι θα κάνουν που σε μια πυκνοκατοικημένη πρωτεύουσα αναγκάστηκαν να αναπνέουν τα καυσαέρια των χιλιάδων παράνομων ταξί;
Πόσο έχει επιβαρυνθεί η ατμόσφαιρα της Αθήνας από τα χιλιάδες ολοκαίνουργια γερμανικά ντίζελ που «ξερνάνε» θάνατο;
Όλοι αυτοί οι ανύποπτοι πολίτες δεν νομιμοποιούνται να στραφουν νομικά εναντίον της εταιρείας των εγκληματιών απατεώνων οι οποίοι για να εισπράξουν περισσότερα κέρδη υποβάθμισαν συνειδητά την ποιότητά της ζωής τους σε βαθμό κακουργηματικό;
Με τα τέλη κυκλοφορίας τι θα γίνει; Για κάποια χρόνια οι ιδιοκτήτες αυτών των βρόμικων αυτοκινήτων δεν πλήρωναν τέλη γιατί ήταν «πράσινα». Πλήρωναν όλοι οι Έλληνες εκτός απ’ αυτούς.
Τι θα γίνει με αυτά τα τέλη; Το κράτος θα τα ζητήσει αναδρομικά; Οι ίδιοι οι εξαπατηθέντες πελάτες θα αναζητήσουν την αποζημίωση από την γερμανική εταιρεία των απατεώνων;
Εκατομμύρια αυτοκίνητα είναι αυτήν την στιγμή δυνάμει «σκουπίδια» για τους ιδιοκτήτες τους και δυνάμει «βόμβες» για την Φολκσβάγκεν.
Εκατομμύρια άνθρωποι περιμένουν στην «γωνία» τους Γερμανούς για να τους τιμωρήσουν για την εγκληματική τους δράση και κυρίως για την υποκρισία τους.
Για αυτόν τον λόγο μιλάμε για ηλίθιους. Πόσο ηλίθιος μπορεί να είναι κάποιος μάνατζερ που βάζει σε τέτοια περιπέτεια μια τέτοια εταιρεία εκατοντάδων χιλιάδων εργαζομένων και εκατομμυρίων πελατών απλά και μόνο επειδή του πάσαραν ένα «προγραμματάκι» που ξεγελά τα ΚΤΕΟ αυτού του κόσμου;
Μόνο ΝΑΖΙ θα μπορούσαν να υποτιμούν τόσο πολύ κράτη και ανθρώπους.
Δυστυχώς για την VW δεν μπόρεσε να ξεπεράσει το χιτλερικό της DNA.
Δυστυχώς για τους Γερμανούς η «αποκαθήλωσή» τους έρχεται στην χειρότερη στιγμή.
Αυτοί που έδειχναν «απατεώνες» ανάμεσα στους φτωχούς λαούς της Μεσογείου πιάστηκαν με το «κατσίκι» στον ώμο.
Πιάστηκαν με τον «μουτζούρη» και δυστυχώς για αυτούς τα αντικειμενικά μηχανήματα τον ανίχνευσαν και όχι ψεύτες συνάδερφοί τους.
Εκατομμύρια συλλογικά και ατομικά συμφέροντα θα πέσουν τώρα πάνω στην VW και θα την συντρίψουν.
Τώρα έχει νόημα να βγαλει το Focus το εξώφυλλο με την Αφροδίτη για να το ευχαριστηθούμε και εμείς οι Έλληνες.