Η στάση και ο τρόπος που αρκετοί Έλληνες οδηγοί έχουν απέναντι στους πεζούς, ιδιαίτερα στην Αθήνα, είναι ένα ζήτημα που αναδεικνύει σημαντικά προβλήματα στις καθημερινές μετακινήσεις και στη συνολική οδηγική παιδεία/ κουλτούρα της χώρας. Και παρά τις συνεχείς προσπάθειες ευαισθητοποίησης για την ασφαλή και ομαλή συνύπαρξη όλων των χρηστών του δρόμου, η κατάσταση παραμένει προβληματική.
Ειδικότερα στην Αθήνα, αλλά και στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, οι πεζοί συχνά αντιμετωπίζουν προκλήσεις που συνδέονται με την έλλειψη σεβασμού από τους οδηγούς. Πολλοί οδηγοί αγνοούν τις διαβάσεις πεζών, ακόμα και σε σημεία με φανάρια, επιδεικνύοντας αδιαφορία για την προτεραιότητα που προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Αυτή η συμπεριφορά δεν είναι απλώς ανεύθυνη αλλά επικίνδυνη, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Ένα άλλο φαινόμενο που παρατηρείται συχνά είναι η κατάληψη πεζοδρομίων και διαβάσεων από σταθμευμένα οχήματα. Αυτή η πρακτική αναγκάζει τους πεζούς, συμπεριλαμβανομένων παιδιών, ηλικιωμένων και ατόμων με αναπηρίες, να κατεβαίνουν στον δρόμο για να συνεχίσουν την πορεία τους, θέτοντας τους εαυτούς τους σε κίνδυνο.
Η στάση αυτή έχει βαθιές ρίζες στην έλλειψη κυκλοφοριακής παιδείας αλλά και στην απουσία αυστηρής επιβολής των νόμων. Παρά τις καμπάνιες ενημέρωσης και την παρουσία τροχαίας, οι παραβάσεις παραμένουν συχνές, ενώ η ανοχή ή η επιλεκτική επιβολή προστίμων ενισχύει την αίσθηση ατιμωρησίας.
Υπάρχουν και άλλοι λόγοι που οι πεζοί βρίσκονται συχνά απροστάτευτοι. Οι υποδομές για αυτούς παραμένουν ανεπαρκείς, με τα πεζοδρόμια να είναι συχνά κακοσυντηρημένα, στενά ή ακόμα και ανύπαρκτα. Η έλλειψη ασφαλούς και άνετου χώρου κίνησης επιτείνει την ένταση μεταξύ πεζών και οδηγών.

Το πρόστιμο παράβασης για τον οδηγό που δεν σέβεται τη διάβαση των πεζών τιμωρείται με πρόστιμο 200 ευρώ. Για τον πεζό που διασχίζει δρόμο σε επικίνδυνα σημεία που δεν υπάρχουν κοντινές διαβάσεις, όταν περνούν με κόκκινο (το γνωστό «Σταμάτη») ή αν περπατούν στο δρόμο ενώ υπάρχει διαθέσιμο πεζοδρόμιο, το πρόστιμο είναι στα 20 ευρώ.
Πρακτικά οι πεζοί δεν λαμβάνονται ως άνθρωποι. Ακόμα και οι σηματοδότες όταν ανοίγουν πράσινο στους πεζούς ταυτόχρονα έχουν παλλόμενο στους οδηγούς, που εκλαμβάνεται πάντα ως καταπράσινο. Στην πλειοψηφία οι διαβάσεις είναι ασυντήρητες εκτός αν χρησιμοποιούνται ως αποτροπή στάθμευσης. Οι διαβάσεις δεν βρίσκονται ποτέ στη συνέχεια των πεζοδρομίων ούτε στη συνέχεια των πεζόδρομων. Αποτελούν δε, τον ιδανικό χώρο στάθμευσης κάδων απορριμάτων, ανακύκλωσης και βιοαποβλήτων. Οι φωτιζόμενες διαβάσεις αποτελούν ανέκδοτο.
Το γεγονός ότι περνάνε από οποίο σημείο γουστάρουν και πρέπει να σταματήσεις μες την μέση του δρόμου η να κόψεις ταχύτητα δεν το αναφέρετε πουθενά. Λες και είναι στο χωριό τους . Βρε ουστ.
ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ= ΣΗΜΑΙΑ ΓΙΔΙΟΥ
Και θα περασουν μες τη μεση του δρομου ,ενω στα 20 μετρα υπαρχει φαναρι και διαβαση