Αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης από την ΕΕ και νέοι κανόνες οδηγικής ασφάλειας.
Συγκεκριμένα, προ ημερών επιτεύχθηκε μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμφωνία για τον εκσυγχρονισμό των κανόνων της ΕΕ για τα διπλώματα οδήγησης.
Η μεγάλη αλλαγή με τους νέους οδηγούς και τους 17αρηδες
Παράλληλα, θεσπίζεται ένα σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης σε ολόκληρη την ΕΕ για 17χρονους οδηγούς, ένα μέτρο που έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει σημαντικά την οδική ασφάλεια. Υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, το μέτρο αυτό μπορεί να επεκταθεί και σε 17χρονους οδηγούς φορτηγών.
Ακόμη με βάση τη νέα οδηγία οι νέοι οδηγοί θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες για τουλάχιστον δύο χρόνια, καθώς το 40% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων αφορά οδηγούς κάτω των 30 ετών.
Επίσης οι οδηγοί θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι γνωρίζουν τους κινδύνους για πεζούς, ποδηλάτες και χρήστες μικροκινητικότητας στις εξετάσεις τους.
Τέλος, η νέα οδηγία περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την αναγνώριση διπλωμάτων οδήγησης που εκδίδονται σε τρίτες χώρες με αντίστοιχο πλαίσιο οδικής ασφάλειας με αυτό της ΕΕ.
Προγράμματα συνοδευόμενης οδήγησης για 17χρονους οδηγούς
Η νέα οδηγία εισάγει ένα πανευρωπαϊκό σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης για 17χρονους οδηγούς αυτοκινήτων (κατηγορία Β), ένα μέτρο που έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει σημαντικά την οδική ασφάλεια.
Τα κράτη-μέλη θα έχουν τη δυνατότητα να εφαρμόσουν αντίστοιχο καθεστώς και για 17χρονους οδηγούς φορτηγών (κατηγορίες C1, C1E και C), υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Όσα κράτη-μέλη υιοθετήσουν το μέτρο, θα αναγνωρίζουν αμοιβαία τις αντίστοιχες άδειες συνοδευόμενης οδήγησης.
Το μέτρο αυτό στοχεύει στη μείωση του κενού μεταξύ της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής ενασχόλησης (“school-to-wheel gap”), συμβάλλοντας στην προσέλκυση περισσότερων νέων στον κλάδο των επαγγελματιών οδηγών φορτηγών.