Προς «θερμή» άνοιξη και ακόμη «θερμότερο» καλοκαίρι βαδίζουν Ελλα΄δα και Τουρκία μετά το αίτημα του ΑΔΜΗΕ στο υπουργείο Εξωτερικών για έκδοση Navtex προκειμένου να συνεχιστούν οι έρευνες βυθού ανατολικά της Κάσου και της Καρπάθου για την πόντιση του ηλεκτρικού καλωδίου Κρήτης Κύπρου Ισραήλ, κίνηση που σηματοδοτεί την επιστροφή των δύο ερευνητικών πλοίων στις έρευνες βυθού σχεδόν 40 μέρες μετά το πάγωμα του έργου.
Όπως μεταδίδει το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, η Άγκυρα αντέδρασε σκληρά στις δραστηριότητες Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ για το υποθαλάσσιο ηλεκτρικό καλώδιο, σύμφωνα με πηγές ασφαλείας της Τουρκίας που μίλησαν στη φιλοκυβερνητική εφημερίδα «Τουρκίγε».
«Τέτοια τετελεσμένα γεγονότα σίγουρα δε θα επιτραπούν», δηλώνουν οι τουρκικές πηγές «ασφαλείας».
Η εφημερίδα γράφει ότι στο πλαίσιο του έργου «έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την επιστροφή των ερευνητικών σκαφών στα διεθνή ύδατα στα ανατολικά της Κάσου και της Καρπάθου».
«Τα μονομερή βήματα της Ελλάδας ήταν προκλητικά σε συνθήκες όπου τα όρια της υφαλοκρηπίδας και της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης (ΑΟΖ) στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο δεν έχουν ακόμη καθοριστεί με κοινή συναίνεση.
Η Άγκυρα έχει δηλώσει στο παρελθόν σε διεθνείς πλατφόρμες ότι τέτοιες δραστηριότητες είναι αντίθετες με τη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας και τις αρχές της καλής γειτονίας», αναφέρουν οι ίδιες πηγές στην Τουρκίγε.
Το αίτημα του ΑΔΜΗΕ προς το υπουργείο Εξωτερικών θα διαβιβαστεί ή έχει ήδη διαβιβαστεί στην Υδρογραφική υπηρεσία του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για να καθορίσει το χάρτη των ερευνών στο πλαίσιο του οποίου θα κινηθούν τα ερευνητικά σκάφη.
Το έργο φαίνεται να μπαίνει ξανά σε τροχιά υλοποίησης μετά την συνεννόηση των ρυθμιστικών αρχών Ελλάδας-Κύπρου (ΡΑΑΕΥ ΡΑΕΚ) και του υπουργείου Περιβάλλοντος για την συνέχιση των ερευνών που σταμάτησαν αιφνιδιαστικά στις 28 Φεβρουαρίου όταν η Ελλάδα αποφάσισε να αναστείλει την καταβολή 36 εκ ευρώ που είναι η δόση που έπρεπε να καταβληθεί προς την Nexans, την εταιρεία που πραγματοποιεί τις έρευνες.
Χωρίς να υπολογίζεται στο ποσό αυτό το κόστος της δίμηνης αδράνειας των πλοίων, το οποίο υπολογίζεται περί τα 20 εκατ. ευρώ.
Οι διασφαλίσεις που έλαβε ο πρωθυπουργός από το πρόσφατο ταξίδι του στο Παρίσι με το Γάλλο πρόεδρο Μακρόν όσο και αντίστοιχα με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό Νετανιάχου στο Τελ Αβίβ συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση.
λαμβανοντας υποψιν οσα εχουν ακουσει τα αυτια μας στο παρελθον, οι θαλασσες ανηκουν στις τσιπουρες και δεν εχουν συνορα [ταδε εφη ο μεγας ριζοσπαστης], το τουρκικο ερευνητικο παρασηρθηκε απο τους δυνατους ανεμους και γι’αυτο παραβιασε τα χωρικα υδατα,στην περιπτωση αυτη θα μπορουσαμε να ακουσουμε,π.χ οτι στο σημειο, το βαθος της θαλασσας ειναι μεγαλο ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ απροσπελαστο.!!!
Μα καλα ο γερ@ρχιδης δεν υποσχεθηκε ηρεμα νερα;
Τζαμπα τοσοι τεμεναδες?
Μοναδική ευκαιρία Ελληνο – Αμερικανικής συμφωνίας, με Ρωσσική συναίνεση, για τα 12 Μίλλια παντού. Μετά τα υπόλοιπα είναι εύκολα και αυτονόητα. Τώρα βασίζονται στην «πυγμή» και «πειθώ» του Ισραήλ και στην ένταση της επιθυμίας του να υλοποιηθεί το Έργο. με ανοικτή ευχαίρεια παρεμβάσεων και παρενοχλήσεων του καθενός προς την Ελληνική πλευρά..
Άσε, θα αναλάβει ο Ισραηλινός Στρατός.
Και ξέρεις, των Ισραηλινών οι Πολιτικοί αποφασίζουν και ο Στρατός ρίχνει. Δεν είναι σαν τις κοτάρες τους αστράτευτους Πολιτικούς τους δικούς μας που δεν αποφασίζουν να ρίξει ο Στρατός και ενίοτε ευχαριστούν και τους Αμερικάνους…
Ας αναλάβει το Επιχειρησιακό κομμάτι ο Στρατός μόνος του και θα δεις για πότε θα εξαφανιστούν οι ενοχλητικοί τουρλού Καυκάσιοι.
φιλε στο Ισραηλ πεφτουν ρουκετες ανα πασα στιγμη… μη συγκρινεις τη κολαση με το παραδεισο
Δουλειά για τους υποβρυχιάδες μας. Να μη μείνει τουρκικό πλοίο στο Αιγαίο.
Και βέβαια, θα είναι «ατύχημα».