Μade in Japan το νέο Jazz της Honda

Κοινοποίηση:
Honda Jazz Static(43)

Το Honda  Jazz , 3ης γενιάς, επαναπροσδιορίζει την κατηγορία αυτοκινήτων πόλης. 

 

Του Γιώργου Χαλάτση

 

 

Το μικρό πολυμορφικό  hatchback , έχει εδραιώσει τη θέση του στην κατηγορία B. Πρόσθετος  χώρος, ευελιξία, ποιότητα και τεχνολογία.

Το Jazz κατασκευάζεται σε επτά χώρες αλλά αυτά που εισάγονται στην Ελλάδα έρχονται μόνο από Ιαπωνία. Η νέα γενιά διατηρεί την κλασική φόρμα ενός Jazz, υιοθετώντας όμως ένα χαρακτηριστικό, σύγχρονο στυλ, με νέα φυσιογνωμία και έντονες, χαρακτηριστικές γραμμές.

Το 3ης γενιάς Jazz ποντάρει στο νέο κινητήρα αλλά  στρατηγικά  τα τέσσερα σημεία κλειδιά της προωθητικής καμπάνιας είναι η εξωτερική σχεδίαση, η εσωτερική προσέγγιση, η ισχύς του κινητήρα και η ασφάλεια.

Το νέο Jazz ειδικά για την Ευρώπη εισάγεται με το νέο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, τεχνολογίας i-VTEC, ο οποίος αποδίδει 102 ίππους και 12,5 χλγμ ροπής.  Συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με το αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), το οποίο προσφέρει και σπορ λειτουργία.

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Δοκιμάσαμε για λίγα χιλιόμετρα το Jazz και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.  Προλάβαμε έστω και για λίγο να δοκιμάσουμε και τις δύο εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων αλλά και με το CVT.  Στην ομαλή οδήγηση δεν είχαμε διαφορές. Στην πίεση όμως υπάρχει ένας μικρός  θόρυβος, που γίνεται αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αν μας ρωτήσετε , πιο μας άρεσε περισσότερο, θα σας πούμε αυτό με την  έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο.

Με το CVT το αυτοκίνητο δείχνει ένα πατινάρισμα. Φυσικά για να μην παρεξηγηθούμε, πατινάρισμα δεν υπάρχει αλλά έτσι είναι η λογική του CVT. Στην κατανάλωση δεν μπορέσαμε να δούμε πολλά. Στη σύντομη δοκιμή, οδηγώντας ούτε αργά αλλά ούτε επιθετικά, καταναλώσαμε 5.5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.

Προς το παρόν, θα βασιστούμε για να είμαστε πιο αντικειμενικοί,  στις εργοστασιακές ρυθμίσεις. Ο νέος κινητήρας 1.3 L πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από 106 g/km για το αυτοκίνητο με το CVT και 116 g/km για το αυτοκίνητο με το μηχανικό κιβώτιο.

Οι γιαπωνέζοι αναφέρουν ότι η κατανάλωση  είναι   4,6 l/100 km (μικτός κύκλος) –  χάρη στη χρήση του πολύ αποδοτικού κιβωτίου CVT.

Honda Jazz Action (3)

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Στο εσωτερικό ο μοντέρνος πίνακας οργάνων προσφέρει πλήθος πληροφοριών. Ο οδηγός όταν μάθει τα όργανα που έχει μπροστά του, μπορεί να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος στην οδήγηση χωρίς να διασπάται η προσοχή του. Το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού περιλαμβάνει ένα πίνακα με τρία όργανα, το καθένα από τα οποία πλαισιώνεται από φωτισμένους δακτυλίους. Η λειτουργία ECO Assist της Honda μεταβάλλει το φως φόντου του ταχύμετρου από λευκό σε πράσινο  κατά τη διάρκεια της αποδοτικής οδήγησης.

Με τα χειριστήρια του τιμονιού ο οδηγός μπορεί να αλλάζει την απεικόνιση των διαφόρων πληροφοριών στη σχετική LCD οθόνη στη δεξιά πλευρά του πίνακα οργάνων. Πέρα από τα συνήθη δεδομένα του υπολογιστή ταξιδιού, όπως η κατανάλωση καυσίμου, η αυτονομία και ο χρόνος ταξιδιού, η οθόνη προβάλλει  ανάλογες προειδοποιήσεις όταν κάποια από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας έχει ενεργοποιηθεί.

Το τιμόνι έχει επιπλέον 10 mm στη ρύθμιση απόστασης, ενώ η διαδρομή του καθίσματος του οδηγού έχει αυξηθεί κατά 36,4 mm.

Οι βασικές εκδόσεις εφοδιάζονται με AC στάνταρ. Μέσω μιας οθόνης LCD πέντε ιντσών στο κέντρο του ταμπλό οι επιβάτες ελέγχουν το ραδιόφωνο, το CD ή μουσική από προσωπικές συσκευές μέσω του ηχοσυστήματος τεσσάρων ηχείων 180-watt.

Οι μεσαίες εκδόσεις εφοδιάζονται με μία οθόνη αφής επτά ιντσών του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας Honda Connect και χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι.

Honda Jazz Details(10) Honda Jazz Details(5)

Σχεδιαστική φιλοσοφία

Αν και σχεδιαστικά το νέο Jazz ακολουθεί σε γενικές γραμμές τον προκάτοχό του, με τις εξωτερικές αλλαγές, τονώνει τη νέα σχεδιαστική του φιλοσοφία. Είναι πιο τολμηρό η αν θέλετε  πιο επιθετικό. Η  μάσκα μπροστά , διατηρεί αναλλοίωτη την εταιρική ταυτότητα της Honda με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα. Πίσω  κάθετο παρμπρίζ  ενισχύεται με τα νέα φωτιστικά σώματα που δίνουν μια  πιο φουτουριστική  εμφάνιση .

Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι η νέα πλατφόρμα του αυτοκινήτου . Οι Γιαπωνέζοι κατάφεραν να μειώσουν  το συνολικό βάρος κατά 12%  (1.066 κιλά) .

Με την καινοτομία Magic Seats στο Jazz μπορούν να μεταφερθούν ολόκληρα ποδήλατα η άλλα μεγάλα αντικείμενα χωρίς δυσκολία. Ένα άλλο σημαντικό είναι ότι  το μπροστινό κάθισμα ξαπλώνει τελείως και μπορεί να μετατραπεί σε  κρεβάτι.

Το νέο Honda Jazz είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις (Trend, Comfort, Elegance) με τη βασική να κοστίζει 16.030 ευρώ με απόσυρση, η Comfort 18.530 ευρώ και η Elegance 20.530 ευρώ. Εάν επιλέξει κανείς τις εκδόσεις με το κιβώτιο CVT θα πρέπει να υπολογίζει για την Comfort 20.030 ευρώ και 22.030 ευρώ για την αντίστοιχη Elegance.

Honda Jazz Static(40)

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: