Ἀρχή σοφίας ὀνομάτων ἐπίσκεψις. Ἀντισθένης
Σχεδόν, ἡ παγκόσμιος κοινωνία διά τήν ἀναμεταξύ της ἐπικοινωνία κάμει χρήσιν τῆς Ἑλληνικῆς γραμματείας, τοῦ Ἑλληνικοῦ λεξιλογίου, τοῦ Ἑλληνικοῦ ἀλφαβήτου. Κυρίως δέ, ἡ ἐπιστημονική ὁρολογία κατά κύριον λόγον εἶναι Ἑλληνική. Κατά περίεργον τρόπον ἡ μόνη λέξις ἡ ὁποία δέν χρησιμοποιεῖται ἀπό τήν παγκόσμιον κοινότητα εἶναι ἡ λέξις ΑΝΘΡΩΠΟΣ. Ἀντ’ αὐτῆς χρησιμοποῦν τήν Λατινικήν λέξιν ΗΟΜUS, μόνον καί πού αὐτή εἶναι Ἑλληνική, εἶναι τό χῶμα. Προσέθεσαν καί μίαν προσδιοριστικήν λέξιν, τήν sapiens, προερχομένη ἐκ τῆς λατινικῆς sapienza=γνῶσις, ἐπιστήμη. Δηλ. Homus sapiens=χῶμα μέ γνῶσιν. Γενικῶς εἰς τόν δυτικόν κόσμον αἱ γλῶσσαι εἶναι Λατινογενεῖς, μόνον πού τό Λατινικόν ἀλφάβητον εἶναι αὐτό τό τῆς Χαλκίδος καί τῆς Κύμης δηλ. εἶναι Ἑλληνικόν. Ἴσως δέν ἔκαμαν χρήσιν διότι ὅταν ὁ Ἕλλην εἶχεν νοῦν, σκέψιν, λόγον, φιλοσοφίαν, ἐπιστήμας, οἰκίας, θέατρα, κ.τ.λ, κ.τ.λ οἱ ἄλλοι εἴτε ἦσαν ἐπάνω εἰς τά δένδρα, εἴτε ἦσαν κανίβαλοι. Οὕτως σήμερον, ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες διά τούς Ἰταλούς εἴμεθα uomo, διά τούς Γάλλους homme, καί διά τούς Ἄγγλους human. Ἤτοι κάθε λαός αὐτοπροσδιορίζεται ὡς <ἄνθρωπος>ὅπως αὐτός ἐπιθυμεῖ ἀναλόγως τῶν ἡθῶν καί ἐθίμων του. Π.Χ εἰς τάς 11/04/2015 διαβάζομεν σέ πολλά ἰστολόγια: «Διεθνή κατακραυγή έχει πυροδοτήσει η νομοθεσία που επιτρέπει στους άντρες στη Σαουδική Αραβία να τρώνε τις γυναίκες τους αν είναι πεινασμένοι. Μετά τα νόμιμα βασανιστήρια που υφίστανται οι γυναίκες τώρα έρχεται να προστεθεί ακόμα ένα». Βεβαίως ἐπιτρέπεται ὁ λιθοβολισμός τῶν γυναικῶν καί ἄλλα πολλά.
Ἀλλά, πόσοι ἐξ ἡμῶν τῶν Ἑλλήνων ἔχομεν γνῶσιν τῆς προελεύσεως καί τοῦ περιεχομένου τῆς λέξεως ἄνθρωπος. Πολλοί λέγουν ὅτι εἶναι σύνθετος καί προέρχεται ἀπό τήν λέξιν ἄνω, καί τήν λέξιν θρώσκω=βλέπω, δηλ. ἄνθρωπος=ἄνω+θρώσκω, βλέπω πρός τά ἄνω, ἄλλοι ἀπό τό ἀνήρ+ὄψις, καί ἄλλοι ἔχουν ἄλλην ἐκδοχήν.
Ὁ Ἀντισθένης λέγει «Ἀρχή σοφίας ὀνομάτων ἐπίσκεψις» καλόν δέ εἶναι νά ἐπιτρέψωμεν εἰς τόν Πατέρα τῆς φιλοσοφίας Πλάτωνα, νά μᾶς ὁμιλήση διά τό τί σημαίνει ἡ λέξις ἄνθρωπος. Εἰς τό βιβλίον του Κρατῦλος, διά στόματος Σωκράτους, μᾶς δίδει τήν προέλευσιν καί ἐρμηνείαν ἑκατοντάδων λέξεων, εἰς αὐτό μᾶς ὁμιλεῖ διά τήν προέλευσιν καί τό περιεχόμενον τῆς λέξεως ἄνθρωπος. Γράφει:
«Σωκράτης: ὧδε. σημαίνει τοῦτο τὸ ὄνομα ὁ ἄνθρωπος ὅτι τὰ μὲν ἄλλα θηρία ὧν ὁρᾷ οὐδὲν ἐπισκοπεῖ οὐδὲ ἀναλογίζεται οὐδὲ ἀναθρεῖ, ὁ δὲ ἄνθρωπος ἅμα ἑώρακεν τοῦτο δ᾽ ἐστὶ [τὸ] ὄπωπε καὶ ἀναθρεῖ καὶ λογίζεται τοῦτο ὃ ὄπωπεν. ἐντεῦθεν δὴ μόνον τῶν θηρίων ὀρθῶς ὁ ἄνθρωπος ἄνθρωπος ὠνομάσθη, ἀναθρῶν ἃ ὄπωπε».
ΠΛΑΤΩΝΟΣ «ΚΡΑΤΥΛΟΣ»399b-399c
«Σωκράτης: λοιπόν, σημαίνει τοῦτο τό ὄνομα ἄνθρωπος, ὅτι τά μέν ἄλλα θηρία(τά ζῶα) καί ἔξ αὐτῶν ὅσα βλέπουν, τίποτε δέν ἐρευνοῦν, τίποτε δέν ἀναλογίζονται καί τίποτε δέν ἐξετάζουν μέ προσοχή, ὁ δέ ἄνθρωπος συγχρόνως καί βλέπει, τοῦτο δέ εἶναι τό ἔχω δεῖ, καί παρατηρεῖ μέ προσοχή καί λογίζεται αὐτό τό ὁποῖον ἔχει ἰδεῖ. Ἀπ΄ ἐδῶ καί εἰς τό ἐξῆς, ἀπό ὅλα τά θηρία(τά ζῶα) ὁ ἄνθρωπος ὀρθῶς ὠνομάσθη ἄνθρωπος, διότι ἔχει τήν ἰκανότητα νά διακρίνη μέ τόν νοῦν αὐτά τά ὁποία ἔχει δεῖ».
Ὁράω-ῶ, ἑώρων, ὄψομαι, εἶδον, ἑώρακα, ἑωράκειν. Παρακείμενος β! ὄπωπα, ὑπερσυντέλικος β! ὀπώπειν.
ἐπι-σκοπέω-ῶ=παρατηρῶ, ἐξετάζω, προσέχω, ἐρευνῶ, ἐπιβλέπω, μελετῶ
ἀθρέω-ῶ= βλέπω μετά προσοχῆς, παρατηρῶ, διακρίνω, ἐξετάζω
ἀναθρῶ= παρατηρῶ μέ προσοχήν, βλέπω πρός τά ἐπάνω
θρώσκω=πηδῶ, ἀναπηδῶ, τινάζομαι, ὁρμῶ, ἐφορμῶ.
ἀναθρώσκω=ἀναπηδῶ, τινάσσομαι ἐπάνω
πέπονθεν=παρακείμενος τοῦ πάσχω
ἀναθρε+οπ+ος>ἀνθρε+οπ+ος>ἄνθρωπος
τούτων τοίνυν ἓν καὶ τὸ τῶν ἀνθρώπων ὄνομα πέπονθεν, ὡς ἐμοὶ δοκεῖ. ἐκ γὰρ ῥήματος ὄνομα γέγονεν, ἑνὸς γράμματος τοῦ ἄλφα ἐξαιρεθέντος καὶ βαρυτέρας τῆς τελευτῆς γενομένης.
Ὁ Πλάτων διά νά δώση καί ἕναν ὀντολογικόν ὁρισμόν τοῦ ἀνθρώπου λέγει ὅτι:
«ὁ ἄνθρωπος εἶναι ὄν δίπουν καί ἄπτερον». Καί πράγματι ἔτσι εἶναι. Τόν ἀκούει ὅμως καί ὁ Διογένης ὁ κυνικός ὁ ὁποῖος τί κάμει! ξεπουπουλιάζει μίαν κότα καί περιφερόμενος περί τήν Ἀκαδημίαν τοῦ Πλάτωνος φώναζε: ἰδού ὁ ἄνθρωπος τοῦ Πλάτωνος. Ὁ Πλάτων ἐξηναγκάσθη νά ἀλλάξη τόν ὁρισμόν.
Δηλ. ὁ Σωκράτης μᾶς λέγει ὅτι διά νά χαρακτηρισθεῖ κάποιος ὡς ἄνθρωπος ὁφείλει νά ἔχη ὁρισμένα χαρακτηριστικά, ὁρισμένας ἰδιότητας, νά δύναται νά παρατηρῆ, νά ἐρευνᾶ, νά μελετᾶ, νά σκέπτεται, νά συλογίζεται νά δύναται νά διακρίνη καί νά συγκρίνη. Π.χ ἄπαντες θά συμφωνήσωμεν εἰς τήν κάτωθι ἐρώτησιν! ἐάν εἰς κύων οὐρήσει εἰς κίονα τοῦ Παρθενῶνος ἤ εἰς κίονα τῆς Δ.Ε.Η διακρίνει πού οὐρεῖ; ὅλοι θά ἀπαντήσωμεν πῶς διά τόν κύνα, καί ὁ ἕνας κίων ἀλλά καί ὁ ἄλλος κίων τό ἴδιο τοῦ φαίνονται. Ἀλλά καί πάλιν θά συμφωνήσωμεν ὅτι ἐάν ἐκπαιδεύσομεν τόν σκῦλον, αὐτός θά μάθη νά μήν οὐρεῖ εἰς τόν κίονα τοῦ Παρθενῶνος. Μήπως ὑπάρχουν ἄνθρωποι πού δέν μαθαίνουν;
Ἐπί τοῦ πρακτέου: ὅταν ὁ Γιωργάκης μᾶς ἔλεγεν ὅτι <λεφτά ὑπάρχουν> καί ὅτι θά δώση αὐξήσεις εἰς τούς μισθούς καί συντάξεις καί ὅτι δέν θά αὐξήσει τά ὅρια ἠλικίας συνταξιοδοτήσεως, ἐμεῖς πού γνωρίζαμεν ὅτι χρήματα δέν ὑπάρχουν, γιατί δέν ἀναλογισθήκαμεν τό αὐτονόητον, πού θά τά βρῆ ὁ Γιωργάκης νά μᾶς τά δώση; Καθ΄ ὅτι καί ὁ μπαμπάς του ὁ μεγάλος Ἀντρέας δανιζόταν τότε μέ δόλιον τρόπον διά νά χρεώση τήν Ἑλλάδα εἰς τό διηνεκές. Οὕτως, διά τῆς τότε ἀφρώνου ἀλλά καί παιδοκτόνου ἀκρισίας μας, ἐπειδή τά παιδιά σου σήμερα εἶναι ἄνεργα καί αὐτοκτονοῦν, ἐσύ φωνασκοῦσες <Ἀντρέα ζῆς, ἐσύ μᾶς ὁδηγεῖς>. Καί πράγματι μέ τήν βούλησιν σου καί τήν ψήφον σου μᾶς ὁδήγησεν εἰς τό βάραθρον τῆς καταστροφῆς, μέ τάς 5.000 αὐτοκτονίας, τήν φτώχιαν, τήν ἀνεργίαν τῶν παιδιῶν σου καί τῶν ἐγγονῶν σου. Καί πάλιν ἐπαναλαμβάνεις τό ἴδιον λάθος, ἐξέλεξες τόν Τσίπρα πού σοῦ ἔταζεν λαγούς καί πλούτη, παρ΄ ὅτι ἐγνώριζες ὅτι ἡ ΕΛΛΑΣ εἶναι ΧΡΕΟΚΟΠΗΜΕΝΗ καί ἐπί πλέον εἰς τήν πολιτικήν του διαδρομήν μιλᾶ μέν Ἑλληνικά ἀλλά σκεπτόταν καί ἔπραττεν ἀνθελληνικά.
Πολλοί πού ἐψήφησαν τόν Τσίπρα ἀγανακτοῦν μέ αὐτά τά ὁποία κάμει. Μά σεβαστέ μου Ἕλληνα ἐάν σκεπτόσουν ἀνθρώπινα, ὁ Τσίπρας δέν πρέπει νά εἶχεν περισσότερον ἀπό 0,5%. Δέν ἔχει κάμει θρησκευτικόν γάμον, μά δέν ἔχει κάμει οὔτε καί πολιτικόν, συμβολαιογραφικήν πρᾶξιν ἔχει κάμει, τά παιδιά του τά ἔχει ἀβάπτιστα. Εἰς τόν συμβολαιογράφον πηγαίνομεν γιά ἄλλα πράγματα, γιά τά οἰκόπεδα, γιά τά σπίτια, τίς χωματερές κ.τ.λ Ἀπεχθάνεται καί μισεῖ τήν Ἑλληνικήν ἱστορίαν καί τάς ἙλληνοΧριστιανικάς παραδόσεις. Ἀπόδειξις! Ὅταν ἔγινεν πρωθυπουργός τό 2015 καί πρό τοῦ ἑορτασμοῦ τῆς 25ης Μαρτίου ἐξωστράκισεν ἀπό τό πρωθυπουργικόν γραφεῖον τόν ὡραιότερον πίνακα τῆς ἐπαναστάσεως τοῦ 1821. Ὁ πίνακας αὐτός ἀναπαριστᾶ τό μεγαλεῖον τήν λαμπρότητα καί τήν δόξαν τῶν ἀγωνιστῶν τοῦ 1821. Ἡ Ἑλλάς στεφανωμένη μέ τό στεφάνι τῆς δόξας εὐγνωμονεῖ τά παιδιά της, καί τά παιδιά της προσκυνοῦν τήν μητέρα τους τήν Ἑλλάδα, προσφέροντας τά ὑπάρχοντα τους καί τήν ζωήν τους διά τήν ἀπελευθέρωσιν τῆς ἀγαπημένης μας Πατρίδος. Τό ἔργον αὐτό φιλοτεχνήθηκεν ἀπό τόν κορυφαῖον Ἕλληνα ζωγράφο Θεόδωρον Βρυζάκη τό ἔτος 1858.
Μέ αὐτά τά δεδομένα ἐσύ πού ψήφισες τόν Τσίπρα, σημαίνει ὅτι δέν παρατήρησες, δέν ἐξέτασες, δέν ἀναλογίσθηκες, δέν ἐρεύνησες, δηλ. δέν εἶσαι ἄνθρωπος.
Συμφώνως πρός τάς ἐπιστημονικάς ἀνακοινώσεις τό 99,5% τοῦ σημερινοῦ D.N.A τῶν Ἑλλήνων εἶναι ὅμοιον μέ αὐτό τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων, τό 0,5% δέν εἶναι καί αὐτό δυνάμεθα νά τό ἐρμηνεύσωμεν διά μέσου τοῦ μεγάλου μας ἥρωα Κολοκοτρώνη, ὁ ὁποῖος ὁμιλόντας μέ σοφίαν πρός τούς μαθητάς τῆς Α! Λυκείου εἰς τήν Πνύκα τήν 07/10/1838 μεταξύ τῶν ἄλλων, τούς εἶπεν: «μερικοί γιά ταῖς δόξες καί ταῖς ἡδονές ἄφηναν τήν πίστην τους καί ἐγίνοντο μουσουλμάνοι». Ὁπότε καί μερικές ξεπεσμένες (ἑλληνίδες) προτίμησαν τάς ἡδονάς εἰς τό χαρέμι τοῦ Τούρκου πού δ΄αὐτούς ὁ Γουίλιαμ Γλάδστων – Πρωθυπουργός τῆς Μ. Βρετανίας λέγει: «Ὁπουδήποτε καί ἀν πῆγαν, μιά πλατιά κηλίδα αἵματος ἔδειχνε τά ἴχνη τοῦ περάσματος των καί εἰς ὅλην τήν ἔκτασιν τῆς κυριαρχίας των ὁ πολιτισμός ἐξαφανιζόταν». Ἴσως ἐξ αὐτοῦ προκύπτει γιά μερικούς ἐξ αὐτῶν καί ἡ μεγάλη των Τουρκο-λαθρο-μουσουλμανολατρία. Μία ἀριστερή προοδευτικιά συντρόφισσα ἔχει πεῖ!: «Οι σύγχρονοι Έλληνες με τις αναφορές τους στην αρχαία Ελλάδα, θέλουν να κρύψουν το ΑΣΧΗΜΟ και ΜΠΑΣΤΑΡΔΟ εθνικό τους πρόσωπο» Προοδευτικιά συντρόφισσα μήν τό γενικεύεις, ἡ γενίκευσις εἶναι ναζισμός. Κάμε αὐτοπροσδιορισμόν.
Εἰς τό βιβλίον τοῦ Πλάτωνος <ΠΟΛΙΤΕΙΑ>, ὁ Σωκράτης μᾶς περιγράφει ποῖος πρέπει νά εἶναι ὁ χαρακτήρ τοῦ ἀνθρώπου, <εἰ μὴ φύσει εἴη μνήμων, εὐμαθής, μεγαλοπρεπής, εὔχαρις, φίλος τε καὶ συγγενὴς ἀληθείας, δικαιοσύνης, ἀνδρείας, σωφροσύνης>.
φύσει: δοτική τῆς λέξεως φύσις=χαρακτήρ, εἴη: εὐκτική τοῦ εἰμί=εἶμαι.
Ἐδῶ μᾶς περιγράφει μερικάς ἀπό τάς ἀρετάς πού ὀφείλει νά εἶναι προικισμένος ὁ ἄνθρωπος. Ἐάν εἰς τόν καθένα ἀπό ἐμᾶς ὁ χαρακτήρ του ἦτο κοσμημένος μέ αὐτάς τάς ἀρετάς, δέν θά εἴχαμεν ὁδηγηθεῖ εἰς τήν σημερινήν παρακμιακήν κατάστασιν. Διότι θά ἐπιδιώκαμεν καί οἱ πολιτικοί μας νά εἶχαν, ὄχι μόνον αὐτάς τάς ἀρετάς, ἀλλά καί ἄλλας ἐπί πλέον. Δυστυχῶς ἀπό τό 1981 καί ἐντεῦθεν ἡ πλειοψηφία τῶν Ἑλλήνων καί ὄχι βεβαίως ὅλοι, ἦσαν ὀλίγον ἕως πολύ ψεῦται, ὀλίγον ἕως πολύ κλέπται, ὀλίγον ἕως πολύ ἄδικοι, ὀλίγον ἕως πολύ δηλοί καί ἄνανδροι, ὀλίγον ἕως πολύ ἀρνηταί τῆς μαθήσεως, ὀλίγον ἕως πολύ ἄφρωνες, γινήκαμεν μικροπρεπεῖς χάνοντας τήν μεγαλοπρέπειαν μας. Ἐπιδιώξαμεν τόν διορισμόν καί τό βόλεμα εἰς τό δημόσιον, δηλώνοντας κατ΄ αὐτόν τόν τρόπον ὅτι ἤμασταν ἀνίκανοι νά ἐπιτύχωμεν μέ τήν ἀτομικήν μας πρωτοβουλίαν. Μισήσαμεν καί φθονήσαμεν τόν ἐπιτυχημένον, τόν βαπτίσαμεν καπιταλιστήν καί φασίστα, τόν ἐκδικηθήκαμεν καίγοντας τον καί δολοφόνοντας τον. Φυσική ἀκολουθία αὐτῶν εἶναι ἡ παρακμή, ἡ πτώχευσις, ἡ κατάθλιψις, αἱ αὐτοκτονίαι. Οὕτως ἐπαληθεύεται ὁ ἄλλος μεγάλος κολοσσός τῆς φιλοσοφίας Ἰσοκράτης ὁ ὁποῖος λέγει: «..γιγνώσκων ὅτι τὸ τῆς πόλεως ὅλης ἦθος ὁμοιοῦται τοῖς ἄρχουσιν»
Ἀλλά ἡ φιλοπατρία τῶν προγόνων μας ἦτο τό ὑπέρτατον ἀγαθόν καί αὐτό τό δηλώνει ὀ μέγιστος τῶν φιλοσόφων Σωκράτης μέ τό: Μητρός τε καί πατρός καί τῶν ἄλλων προγόνων ἁπάντων τιμιώτερον ἔστιν ἡ πατρίς καί σεμνότερον καί ἁγιώτερον καί ἐν μείζονι μοίρα καί παρά θεοῖς καί παρ’ ἀνθρώποις τοῖς ΝΟΥΝ ΕΧΟΥΣΙ.
Δηλ. ὁ Σωκράτης λέγει αὐτό τό ὁποῖον σᾶς λέγω περί φιλοπατρίας, ἰσχύει διά τούς νοήμοες οἱ ἀνόητοι δέν τό ἀντιλαμβάνονται. Νά ὑπενθημήσωμεν ὅτι ὁ Σωκράτης δέν εἶναι μόνον ὁ πανμέγιστος τῶν φιλοσόφων, ἀλλά ὑπῆρξεν καί μεγάλος πολεμιστής, εἶχεν διακριθεῖ ὡς πολεμιστής εἰς τήν μάχην τῆς Ἀμφιπόλεως, τῆς Τανάγρας καί Ποτιδαίας, ἦτο δέ ἄριστος γνώστης τοῦ δυσκολοτάτου ἀθλήματος παγκρατίου.
Ὁ δέ Πλάτων ἐνίκησεν νίκην πάλης εἰς τά Ἴσθμια.
ΖΗΤΩ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821
ΖΗΤΩ Η 25η ΜΑΡΤΙΟΥ
ΜΠΑΡΑΜΠΟΥΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ