Τι χρειάζεται ένας σωστός αναβάτης εκτός από τα ειδικά ρούχα, το κράνος, τις μπότες και τα γάντια; Χρειάζεται να έχει πείρα και μια σωστή μοτοσυκλέτα. Μια μοτοσυκλέτα που να την εμπιστεύεται και αυτή να τον βγάζει ασπροπρόσωπο.
Του Γιώργου Χαλάτση
«Πάμε Παντού» είναι το σύνθημα για τη νέα 1000άρα Honda , που επέστρεψε με πολλές καινοτομίες και έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα. Η νέα μοτοσυκλέτα που δοκιμάσαμε σε άσφαλτο και χώμα έχει 32 καταχωρημένες ευρεσιτεχνίες. Τέλεια ισορροπία στον ανώμαλο δρόμο ενώ το ταξίδι με τουριστική «διάθεση» είναι απόλαυση. Ο χαρακτηριστικός ήχος του κινητήρα σε προδιαθέτει για «παιχνίδια» αρκεί ο αναβάτης να ξέρει τι κάνει. Η εξαιρετική γραμμική απόδοση είναι από τα ατού της μοτοσυκλέτας που αποδίδει 95 ίππους στις 7.500 στροφές και 98 NM/ 6000 σαλ. Ο εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας 998cc της CRF1000L Africa Twin βασίζεται στις αγωνιστικές CRF250R/450R της Honda, υιοθετώντας την ίδια τετραβάλβιδη σχεδίαση κεφαλής Unicam για συμπαγείς συνολικές διαστάσεις.
Οι γιαπωνέζοι με τη νέα μοτοσυκλέτα που κατασκεύασαν έχουν απαιτήσεις. Άλλωστε όπως είπε ο πρόεδρος της εταιρίας « Εάν δημιουργήσεις ένα προϊόν ανώτερης ποιότητας, οι άνθρωποι θα την αγοράσουν» .Και δεν έχει άδικο. Η νέα Honda βαδίζει ολοταχώς προς την επιτυχία.
Οδηγήσαμε την έκδοση με το 6άρι κιβώτιο . Είναι για τους πατροπαράδοτους αναβατές.
Οδηγήσαμε και την άλλη έκδοση με ABS και το πρωτοποριακό σύστημα DCT . Αυτή απευθύνεται στη νέα γενιά που ψάχνει εκτός από την ασφάλεια και την απόλαυση στην οδήγηση. Κάποιοι συνάδελφοι – έμπειροι στους δύο τροχούς -από την πρώτη στιγμή που την οδήγησαν πήγαιναν αέρα. Και στην άσφαλτο και στο χώμα.
Κάποιοι άλλοι απόλαυσαν μια όμορφη βόλτα με τη νέα μοτοσυκλέτα. Ο έμπειρος σε διοργανώσεις μεγάλων ταξιδιών και όχι μόνο, Ηλίας Αντονόπουλος από την Andeli Mototouring ανέλαβε να «οδηγήσει» τα γκρουπ των δημοσιογράφων σε όμορφες διαδρομές.
Νέα τεχνολογία
Όταν οδηγήσετε την Honda με το σύστημα DCT θα την αγαπήσετε. Η μοναδική έκδοση DCT (Dual Clutch Transmission) περιλαμβάνει το στάνταρ manual mode (χειροκίνητη λειτουργία) – που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει σχέσεις από το αριστερό γκριπ – και δύο automatic modes (αυτόματες λειτουργίες). Το D mode προσφέρει την καλύτερη ισορροπία οικονομίας καυσίμου και άνεσης στο ταξίδι, ενώ το S mode έχει αναβαθμιστεί με σκοπό τις ανώτερες σπορ επιδόσεις, με τρία διαφορετικά μοτίβα αλλαγών.
το DCT είναι ρυθμισμένο ώστε να λειτουργεί σε περιβάλλον off-road , κάτι που αναβαθμίζεται με το μπουτόν G. Πιέζοντας το μπουτόν G σε οποιοδήποτε πρόγραμμα οδήγησης μεταβάλλεται ο έλεγχος του συμπλέκτη για να επιτυγχάνεται πιο άμεση μετάδοση κίνησης. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει από τέσσερα επίπεδα ελέγχου για το Honda Selectable Torque Control (HSTC): Level 1, 2 & 3 και off. Ο βαθμός ηλεκτρονικού ελέγχου από το σύστημα μειώνεται όσο τα επίπεδα αυξάνονται, επιτρέποντας αυξημένη ολίσθηση του πίσω τροχού και με το πίσω ABS κλειστό, ελευθερία για πλήρες μπλοκάρισμα του πίσω τροχού.
Μπορεί οι πατροπαράδοτοι αναβάτες να προτιμούν την έκδοση με το κιβώτιο ταχυτήτων που αλλάζουν με το λεβιέ και το πόδι αλλά θυμηθείτε ότι η έκδοση με το DCT είναι το μέλλον στη μοτοσυκλέτα.
Η έκδοση αυτή με το ABS και το DCT κοστίζει 15.990 ευρώ ενώ η έκδοση με το ελαφρύ, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο κοστίζει 13.990 ευρώ. Η δεύτερη έκδοση που είναι και η πιο φθηνή χρησιμοποιεί την ίδια σχεδίαση φουρκετών – όπως και η CRF250R/450R – για διασφάλιση θετικών αλλαγών . Εφοδιάζεται με αλουμινένιο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης / υποβοήθησης (Assist Slipper Clutch).
Υπάρχουν ακόμη και δύο πακέτα με αξεσουάρ. Το πιο πλούσιο με τις τρεις βαλίτσες η Honda το προσφέρει με 2.470 ευρώ. Περιλαμβάνει μπαγκαζιέρα, πλαϊνές βαλίτσες, φιμέ ζελατίνα, ψηλή ζελατίνα, πάνω και κάτω ανακλαστικά αέρα, ελαστικά μαρσπιέ συνεπιβάτη, επιλογέας ποδιού για το DCT, θερμαινόμενα γκριπ, πρίζα 12V, προβολείς ομίχλης με μπάρα έδρασης, λωρίδες τροχών και συναγερμός.