Που πάνε οι εισπράξεις από τα διόδια;;; Αυτό που θα διαβάσετε είναι ασύλληπτο

Κοινοποίηση:
diodia

Από πρόχειρους υπολογισμούς για ένα χιλιόμετρο ενός τμήματος εθνικού δρόμου πλάτους 20m, το κόστος για την κατασκευή του ανέρχεται στο ποσό του 8.000.000 ευρώ…

 

Δηλαδή με απλά λόγια το κόστος κατασκευής είναι 100ευρώ/m2 , αν υπολογίσουμε για… γεφυρώσεις αρδευτικά κλπ ένα διπλάσιο κόστος ανηγμένο σε m2 τροποποιείται σε…200ευρώ/m2.

Αν διπλασιάσουμε το συνολικό κόστος για απρόβλεπτα και διάφορα ειδικά έργα το συνολικό κόστος τροποποιείται σε 400 ευρώ/m2.

Αυτό σημαίνει ότι για την κατασκευή ενός χιλιομέτρου απαιτείται κόστος 400Χ20Χ1000 = 8.000.000 ευρώ /km.Επίσης από πρόχειρους υπολογισμούς τα έσοδα σε ετήσια βάση από τις εισπράξεις των διοδίων ανέρχονται σε περίπου 2.177.000.000 δίς ευρώ.

Τα τμήματα του εθνικού μας δικτύου που μπορούν να ενώσουν ολόκληρη την Ελληνική επικράτεια είναι:
1. ΑΘΗΝΑ-ΠΑΤΡΑ = 220km (εισπράξεις 10.000Χ6Χ366 = 110.000.000 ευρώ)
2. ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ = 250km (εισπράξεις 20.000Χ8Χ366 = 58.000.000 ευρώ)
3. ΠΑΤΡΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ = 150km (εισπράξεις 20.000Χ4Χ366 = 30.000.000 ευρώ )
4. ΡΙΟ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ = 225km (εισπράξεις 40.000Χ18Χ366 = 263.000.000 ευρώ)
5. ΕΓΝΑΝΤΙΑ( ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΑΛΕΞ/ΛΗ) = 566km (εισπράξεις 100.000Χ6Χ366 = 219.000.000 ευρώ)
6. ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ = 502km (εισπράξεις 150.000Χ23Χ366 = 1.262.000.000 ευρώ)
7. ΛΑΡΙΣΣΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ = 189km
8. ΛΑΜΙΑ-ΑΝΤΙΡΙΟ = 170km
9. ΧΑΝΙΑ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ = 202km
10. ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ = 45km (εισπράξεις 200.000Χ4Χ366 = 235.000.000 ευρώ)

Το συνολικό μήκος του παραπάνω δικτύου είναι 2.519km
Αν δεχθούμε ότι στη χώρα μας τα ΙΧ επιβατηγά και φορτηγά που κυκλοφορούν είναι περίπου 8.000.000 με ένα μέσο όρο 200 ευρώ το χρόνο που πληρώνουν για τέλη κυκλοφορίας, το κράτος εισπράττει 8.000.000Χ200 = 1.600.000.000 δίς ευρώ.

Με τους παραπάνω υπολογισμούς συγκεντρώνονται περίπου 3,77 δίς ευρώ το χρόνο για την «συντήρηση» των δρόμων.

Αν δεχθούμε ότι δαπανάται ένα ποσόν περίπου 20% για την συντήρηση και την λειτουργία των δρόμων, δηλαδή 770.000.000 ευρώ περισσεύουν 3δίς ευρώ.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

1. Για την κατασκευή ολοκλήρου του εθνικού δικτύου εκ του μηδενός απαιτούνται 2.519Χ8.000.000 = 20.152.000.000 δίς ευρώ.
2. Με τις παραπάνω εισπράξεις σε 7 χρόνια έχει ανακατασκευαστεί το εθνικό δίκτυο εξ, ολοκλήρου.
3. Γιατί σταμάτησαν οι εργασίες συνέχισης των δρόμων και ανακοινώνουν προγράμματα ΕΣΠΑ για την συνέχιση τους;
4. Γιατί αυξήθηκαν οι εισφορές στα διόδια;
5. Γιατί με την κατάργηση διοδίων η χώρα μας πλήρωσε πρόστιμο σε εργολάβους 7.000.000 ευρώ, και πως υπολογίστηκε η ανταποδοτικότητα;
6. Πόσα χρήματα έβαλαν οι εργολάβοι για την κατασκευή των οδών που ελέγχουν;
7. Γιατί το κόστος κατασκευής στην Ελλάδα είναι τριπλάσιο από αυτό των Ευρωπαϊκών χωρών;
8. Ποιος θα πληρώσει την ζημιά για την κακοτεχνία στο τμήμα ΤΡΙΠΟΛΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ που δεν λειτουργεί εδώ και 4 χρόνια και ανέρχεται σε 200 εκατομμύρια ευρώ σαν κόστος και άλλα 100 εκατομ. περίπου από στέρηση εσόδων από τα διόδια, δηλαδή συνολικά 300.000.000 ευρώ.;
9. Πού πήγαν οι εισπράξεις περίπου 15 δίς ευρώ την τελευταία πενταετία που δεν έχει κατασκευασθεί ούτε ένα μέτρο δρόμου ενώ αυτές γίνονται κανονικά;
10. Πόσα χρήματα πρέπει να προσθέσουμε στα παραπάνω που έχουν εισπραχθεί από την Ευρώπη από εθνικά προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ κλπ;
11. Πόσο μήκος δρόμου έχει κατασκευαστεί τα τελευταία 5 χρόνια και με ποιό κόστος;

Του Τ. Παναγιωτόπουλου (πολ. μηχανικού)

Πηγή: aragma.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

6 Σχόλια

  1. Η ΜΟΝΗ ΕΛΠΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ ΝΑ ΤΙΜΩΡΗΣΗ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΑΠΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ.ΓΙΑ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΛΕΓΟΝΤΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΤΟΞΟ.ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΗΝΟΙ ΜΗ ΞΕΓΕΛΙΟΜΑΣΤΕ ΜΗ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ. ΘΑ ΦΤΑΙΜΕ ΠΛΕΟΝ ΕΜΕΙΣ .

  2. ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΥΜΑΝΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΝΑ ΤΥΠΩΘΗ ΚΑΙ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΗ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΗ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Ο ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΡΑΣ ΜΕ ΠΟΙΟΥΣ ΛΗΣΤΕΣ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΗ…

  3. EMPROS ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΠΑΜΕ ΣΥΡΙΖΑ…
    ΘΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
    ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ Η ΔΙΕΛΕΥΣΗ
    ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΒΕΤΙΑ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΑ ΦΡΑΓΚΑ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΑΝ ΟΙ ΕΡΓΟΛΑΒΟΙ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΜΑΣ
    Κ ΜΕΤΑ ΘΑ ΤΟΥΣ ΧΩΣΕΙ Κ ΦΥΛΑΚΗ ΤΟΥς ΕΡΓΟΛΑΒΟΥΣ…

    ΧΑΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ
    ΤΡΟΜΕΡΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ

    Κ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΛΕΜΕ ΟΛΑ
    ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΠΟΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟς Η ΚΟΜΜΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ???

    ΝΑ ΜΟΥ ΤΟΝ ΠΕΙΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΨΗΦΙΣΩ…….

  4. Από πού προκύπτουν τα 8.000.000 οχήματα?
    Σε άρθρα σχετικά με τα τέλη κυκλοφορίας αναφέρεται πως με το ζόρι ξεπερνούν τα 5.000.000.

    Επίσης, για έσοδα των ιδιωτών από διόδια 1.3 δις σε 5 χρόνια αντί για 2 δια ανά έτος που «υπολογίζει» το άρθρο.

    Για να δούμε αν η σελίδα που μας ενημερώνει για το «σοκ» για το φακέλωμα στο οποίο μας υποβάλλουν, θα επιτρέψει τη δημοσιοποίηση ενός μη υβριστικού σχολίου χωρίς να αναγράψω τον λογαριασμό email μου..

  5. Ο/Η Πληρώστε κορόιδα τους μιζεργολάβους των λαμογίων λέει:

    Για αυτό κατήργησαν τις ΜΟΜΑ που έφτιαχναν δρόμους και είχαν κοινωνική προσφορά με χαμηλό κόστος.
    Πρώτα έβαλαν τους συνδικαλιστές του πολιτικού προσωπικού να υπονομεύουν το έργο τους και τέλος τις κατήργησαν προς όφελος των μιζεργολάβων για να πληρώνουμε τα άντερά μας στους μπόμπολες.

Comments are closed.