Ο Cristiano Ronaldo και ο Lionel Messi έχουν φτιάξει μεγάλο κοινό στα social media, συγκεντρώνοντας συνδυαστικά περισσότερους από 500 εκατομμύρια followers, χάρη στη μακρά επιτυχημένη παρουσία τους στο πιο δημοφιλές άθλημα του κόσμου. Οι δυο τους μοιράστηκαν ισάριθμα το βραβείο του Παίκτη της χρονιάς την τελευταία δεκαετία, κατακτώντας συνδυαστικά επτά πρωταθλήματα Champions League με την ομάδα τους.
Και οι δύο παίκτες έχουν ισχυρά χαρτοφυλάκια διαφημιστικών συμφωνιών που εκτιμάται ότι αποφέρουν 47 εκατομμύρια δολάρια ετησίως στον Ronaldo και 27 εκατομμύρια δολάρια στον Messi. Το ντουέτο προσφέρει υψηλή αξία στις εταιρείες με τις οποίες κλείνει συμφωνίες και ιδιαίτερα στους κολοσσούς των αθλητικών ειδών Nike και Adidas, μέσω των δικτύων τους στα social media. Ο Ronaldo συνεργάζεται με την Nike από το 2003, ενώ ο Messi είναι το κεντρικό πρόσωπο της Adidas από το 2006. Και οι δύο έχουν ισόβια συμβόλαια.
Αυτή την εβδομάδα το Forbes δημοσίευσε τη λίστα με τους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές στον κόσμο. Ο Messi (111 εκατ. δολ.) και ο Ronaldo (108 εκατ. δολ.) κατατάσσονται δεύτερος και τρίτος χάρη στις παχυλές αμοιβές τους και τα κέρδη από τις διαφημιστικές συμφωνίες. Στο πλαίσιο της κατάταξης, η Hookit, η οποία παρακολουθεί την αξία των διαφημιστικών συμφωνιών στα κοινωνικά και ψηφιακά μέσα, έβαλε στο μικροσκόπιο την αξία των 10 πιο ακριβοπληρωμένων αθλητών στα social media.
Τα παγκόσμια είδωλα του ποδοσφαίρου ξεπέρασαν τους υπόλοιπους, με τον Ronaldo ($474 εκατ.), τον Neymar ($207 εκατ.) και τον Messi ($106 εκατ.) να παράγουν αθροιστικά τουλάχιστον 100 εκατομμύρια σε αξία για τους χορηγούς τους από τους λογαριασμούς τους στα social media.
Ο Conor McGregor ακολουθεί με 36 εκατ. δολάρια από 70 προωθητικές ενέργειες, που προκάλεσαν 72 εκατομμύρια αντιδράσεις.
Ο Ronaldo πόσταρε 263 φορές το περασμένο έτος με προωθημένο μήνυμα για το χορηγό του. Οι καταχωρήσεις του παρήγαγαν 591 εκατομμύρια αντιδράσεις και η αξία τους έφτασε τα 1,8 εκατομμύρια δολάρια ανά καταχώριση για χορηγούς όπως η Nike, η EA Sports και η Herbalife. Ο Neymar ήταν εξίσου δραστήριος στα social media με 205 διαφημιστικές αναρτήσεις. Αυτές παρήγαγαν 317 εκατομμύρια αντιδράσεις για χορηγούς όπως η Nike, η Gillette και η Beats. O Messi είχε 91 καταχωρίσεις προβολής με 119 εκατομμύρια αντιδράσεις.
Ο Ronaldo και ο Messi έχουν “κλειδώσει” στις συμφωνίες τους με την Nike και την Adidas και η αλλαγή στρατοπέδου θα ήταν δύσκολη, αλλά ο Roger Breum, επικεφαλής μάρκετινγκ στην Hookit, θεωρεί πως οι επενδύσεις των ομάδων είναι χρήματα που δαπανήθηκαν σωστά. “Αν επιλέξεις τη σωστή ομάδα, μπορείς να βρεις 15 αθλητές που παράγουν σημαντική αξία”, λέει.