Γιατί να μας μείνουν αμανάτι Εικοσιτέσσερα αεροσκάφη Mirage 2000-5 ενώ η Κύπρος απειλείται από την τουρκική Πολεμική Αεροπορία;

Κοινοποίηση:
Ελλάδα

Γαλλικό ΜΜΕ ομιλεί για δρόμο που οδηγεί στην πλήρη απαξίωση των ελληνικών Mirage 2000-5 το 2027

Ως γνωστόν, προκειμένου να αποκτήσει αποτελεσματικότητα, η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία σκοπεύει να διαθέτει τρεις τύπους αεροσκαφών μάχης, δηλαδή  Rafale, F-16 και τα αναβαθμισμένα  μαχητικά F-16  στο επίπεδο «Viper», μαζί με τουλάχιστον είκοσι αεροσκάφη 5ης γενιάς F-35A.

Αυτό σημαίνει ότι αρκετά παλαιότερα μοντέλα αεροσκαφών θα αποσυρθούν σύντομα από την ενεργό υπηρεσία.

Για τον λόγο αυτόν είχαμε, σύμφωνα με γαλλικό ΜΜΕ, αίτηση της Αθήνας στο Παρίσι  σχετικά με τα είκοσι τέσσερα Mirage 2000-5 που κατέχει αυτή τη στιγμή.

Πέρυσι, αναφέρθηκε ότι το ελληνικό Υπουργείο Άμυνας εξέταζε το ενδεχόμενο να διαθέσει αυτά τα αεροσκάφη στην αγορά μεταχειρισμένων αεροσκαφών, ειδικά επειδή είχαν ακόμη δυνατότητες.

Τα έσοδα από αυτή την πώληση, υπολογίζονταν  τότε για να μπορέσει η ελληνική πλευρά να παραγγείλει μερικά επιπλέον γαλλικά μαχητικά Rafale.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία, καθώς οι συζητήσεις με την Ινδία, η οποία φέρεται να ενδιαφέρεται πολύ, δεν στέφθηκαν με επιτυχία.

Η  Ελλάδα θα ανέμενε μια χειρονομία καλής θελήσεως στο θέμα αυτό από τη Γαλλία, αφού ο πρόεδρος Μακρόν ανακοίνωσε τη μεταφορά του Mirage 2000-5F στην Ουκρανία.

Και αυτό παρά το γεγονός ότι το Παρίσι παραδίδει μαχητικά αυτού του είδους στην ουκρανική Πολεμική Αεροπορία, με δυνατότητα υλοποιήσεως πληγμάτων  αέρος-εδάφους.

Υπενθυμίζουμε ότι τον Ιούνιο του 2024, η Αθήνα είχε απορρίψει την ιδέα να παραδώσει τα  αεροσκάφη Mirage 2000-5 στο Κίεβο.

«Δεν θα κάνουμε τίποτα που θα μπορούσε να υποβαθμίσει τις αμυντικές δυνατότητες της Ελλάδας» και «έχουμε παράσχει σημαντική υποστήριξη στην Ουκρανία με τον πλεονάζοντα στρατιωτικό μας εξοπλισμό. Στο βαθμό που μπορούμε να συνεχίσουμε να το κάνουμε, θα το κάνουμε. Όταν όμως αρχίζεις να μιλάς για μαχητικά αεροσκάφη, η συζήτηση περνά σε άλλο επίπεδο. «Δεν είμαστε ακόμη εκεί», είχε αναφέρει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Μη μπορώντας να τα μεταπωλήσει στην Ινδία ή στην Γαλλία [που η προτεραιότητα είναι να υπάρχουν μόνο  « Rafale»], η ελληνική Πολεμική Αεροπορία αναρωτιέται για το μέλλον των Mirage 2000-5.

Οι Έλληνες αξιωματούχοι έχουν ξεκαθαρίσει ότι θέλουν να τα χρησιμοποιήσουν ενώ βρίσκονται σε λειτουργία, ώστε να μην υποστούν τη μοίρα των Mirage 2000 EGM/BGM», τα οποία βρίσκονται «στο έλεος του καιρού», μετά την απόσυρση τους από την ενεργό υπηρεσία.

Ωστόσο, όπως κοινοποιήθηκε το 2019, η σύμβαση για τη συντήρηση σε λειτουργική κατάσταση [MCO] των ελληνικών Mirage 2000-5 θα λήξει το 2027.

 Τότε κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει εάν θα ανανεωθεί η σύμβαση , αφού οι ενδιαφερόμενοι κατασκευαστές [Dassault Aviation, Safran και Thales] δεν σκοπεύουν να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους σε αυτά τα αεροσκάφη της Ελλάδος», τονίζουν γαλλικές δημοσιογραφικές πηγές.

Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι ο ελληνικός στόλος Mirage 2000-5 θα μπορούσε σταδιακά να εξαφανιστεί, καθώς η προμήθεια ανταλλακτικών γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, τονίζει το Παρίσι.

Γιατί δεν δημιουργούμε μια μοίρα αεροσκαφών στην Κύπρο που θα συντηρείται με χρήματα της Λευκωσίας και Κύπριους πιλότους;

Το σίγουρο με την τύχη των Εικοσιτεσσάρων αεροσκαφών Mirage 2000-5 είναι πως περιθώρια χρόνου δεν υπάρχουν και τα ανταλλακτικά των Mirage έχουν καταντήσει εθνικό σίριαλ.

Γιατί δεν δημιουργούμε μια πολεμική μοίρα στην αεροπορική βάση της Πάφου υπό ελληνική διοίκηση ( λόγω ΝΑΤΟ) αλλά με Κύπριους πιλότους, που θα χρηματοδοτείται όμως από την Λευκωσία, που θα έκανε ειδική συμφωνία με την Γαλλία για την συντήρηση αυτών των αεροσκαφών;

Τα  Mirage 2000-5 είναι πολύ καλά και αξιόπιστα αεροσκάφη , ιδανικά θα λέγαμε  για αποστολές τύπου TASMO ( κατά στόχων επιφανείας);

Γιατί η Λευκωσία δεν αγοράζει ένα μαχητικό που έχει στα χέρια της η ” αδελφή” ελληνική Πολεμική Αεροπορία που διαθέτει μια τρομερή βάση συντήρησης για τα αεροσκάφη αυτά αλλάζοντας τον ρουν των γεγονότων στην Μεγαλόνησο επιτέλους;

Η περίπτωση απόκτησης των γαλλικών μαχητικών και ως εκ τούτου την ενεργοποίηση του αεροπορικού κλάδου από την Εθνική Φρουρά απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή κινήσεων από την πλευρά τόσο της Λευκωσίας όσο και της Αθήνας, είναι όμως μέσα στα όρια του εφικτού λόγω των ωμών τουρκικών προκλήσεων, ειδικά ενόψει των εξορύξεων στην κυπριακή ΑΟΖ.

Η εκπαίδευση, η συντήρηση και όλα τα ζητήματα σχετικά με αυτά τα αεροσκάφη, μπορεί άνετα να τα αναλάβει η ελληνική πολεμική αεροπορία, η οποία θα βοηθούσε την ΕΦ τα μέγιστα σε μια τέτοια απόφαση, αφού διαθέτει τόσο το προσωπικό όσο και τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εκπαίδευσης και συντήρησης.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. στην Κυπρο ας τα δωσουμε μη τα στειλει μονο ουκρανια για να κονομησει τα ρεστα του ο βρωμοζαβος μονο

Leave a Response