Για το… καλό μας- Τελειώνουν το φθηνό κρέας- Σύντομα και στην Ελλάδα θα τελειώσουν οι προσφορές;

Κοινοποίηση:
1

Προσφορές σε φθηνό κρέας λαμβάνουν τέλος σε γερμανικές εταιρίες, θα ακολουθήσουν κι ελληνικές εταιρίες την ίδια πολιτική;

Προσφορές τύπου, ένα κιλό κιμά για λίγα ευρώ, όπως γινόταν μέχρι τώρα, γίνονται παρελθόν. Κι αυτό επειδή γερμανικές εταιρίες εγκαταλείπουν σταδιακά, το λεγόμενο “φθηνό κρέας” και μέχρι το 2030 το αργότερο, θα πουλάνε μόνο κρέας υψηλής ποιότητας.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της DW, το μεταποιημένο κρέας όπως το λουκάνικο ή τα κατεψυγμένα προϊόντα εξαιρούνται από αυτό το μέτρο. Τα μέτρα δεν θα ισχύουν επίσης, για το γάλα και τα αυγά.

Αλυσίδες όπως η Aldi, o όμιλος Rewe (Rewe, Penny), η Lidl, η Kaufland κ.α. ανακοίνωσαν ότι θα προβούν στην ίδια πολιτική, αφού θέλουν να αποφύγουν το χαμηλότερο επίπεδο εκτροφής των ζώων στο μέλλον.

Ο όμιλος Rewe (Rewe, Penny) θέλει έως το τέλος του 2030 να έχει στα ψυγεία του κρέας από εκτροφή τύπου 2 και άνω. Επίσης και η Lidl θέλει να απαγορεύσει το χαμηλότερο επίπεδο εκτροφής. Η Kaufland – η οποία, όπως και η Lidl, ανήκει στον όμιλο Schwarz – ανακοίνωσε ότι δεν θα προσφέρει πλέον άμεσα φρέσκο χοιρινό, αν δεν προέρχεται από τουλάχιστον επίπεδο εκτροφής 2. Η Edeka θέλει και αυτή να παραιτηθεί από το φθηνό κρέας μελλοντικά.

Δεδομένου ότι αλυσίδες όπως τα Lidl έχουμε και στην Ελλάδα, το ενδεχόμενο να δούμε την πολιτική αυτή να εφαρμόζεται κι από ελληνικές εταιρίες είναι πολύ πιθανό.

Η μεταστροφή αυτή των εταιριών αποδίδεται όπως λένε, στις επιθυμίες των καταναλωτών, οι οποίες εκφράζονται σε πολλές έρευνες. Όμως η πίεση έρχεται και από διάφορους περιβαλλοντολόγους που καταγγέλλουν εδώ και καιρό τις μεθόδους παραγωγής φθηνού κρέατος.

Τώρα, αν τα νέα μέτρα των Aldi, Rewe και λοιπών εταιριών είναι επαρκή, είναι αμφιλεγόμενο, σύμφωνα με την DW. Ενώ η Greenpeace επαινεί την ιδέα, ακτιβιστές για τα δικαιώματα των ζώων στην οργάνωση PETA, τα θεωρούν ανεπαρκή. Σύμβουλος της οργάνωσης PETA δήλωσε: «Θα είναι σχετικά λίγα τα πλεονεκτήματα για τα ζώα, επειδή η εκτροφή τους στα στάδια 3 και 4 δεν έχει καμία σχέση με την καλή μεταχείριση των ζώων».

Κανονισμοί που στραγγαλίζουν τους κλάδους παραγωγής και διάθεσης κρέατος

Αρκετές γερμανικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης και της Aldi, συμφώνησαν σε ένα σύστημα σήμανσης τεσσάρων σταδίων το 2019 προκειμένου να παρέχουν στους καταναλωτές περισσότερες πληροφορίες, σχετικά με την απόφασή τους τι κρέας θα αγοράσουν. Ο τύπος 1 αντιπροσωπεύει το νομικά ελάχιστα ζητούμενο. Κάτι λιγότερο δηλαδή, απλά θα απαγορευόταν.

Αυτό σημαίνει για παράδειγμα, ότι ανά χοίρο αντιστοιχούν τουλάχιστον 0,75 τετραγωνικά μέτρα. Στη διαβάθμιση 2, ο χώρος για το ζώο αυξάνεται ελαφρώς. Τα βοοειδή δεν είναι δεμένα, ενώ κοτόπουλα και γαλοπούλες παίρνουν άχυρο από το δάπεδο του αχυρώνα.

Μόνο στα επίπεδα 3 και 4 τα ζώα έχουν πρόσβαση σε καθαρό αέρα. Στο επίπεδο 3, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι επιτρέπονται στα ζώα να βγουν έξω. Μια πόρτα σταθερά ανοιχτή θεωρείται επίσης παροχή καθαρού αέρα. Ο χοίρος έχει αντίστοιχα 1,5 τ.μ στη διάθεσή του. Σύμφωνα με δικές της πληροφορίες, η Aldi έχει πραγματοποιήσει μέχρι τώρα μόλις το 15% των πωλήσεων της με τα επίπεδα εκτροφής 3 και 4.

«Το επίπεδο 4 μπορεί να ακούγεται καλό, αλλά είναι μόνο μια οριακή βελτίωση», λέει η Κάινζ από την οργάνωση PETA για τα δικαιώματα των ζώων. Η εκτροφή ζώων υπό κακές συνθήκες δεν προκαλεί μόνο ψυχολογικό στρες στα ίδια τα ζώα, αλλά επίσης τα καθιστά πιο ευαίσθητα σε ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος και των ματιών. Εξαιτίας της στενότητας του χώρου «ζουν μέσα στα περιττώματα και τα ούρα τους, κάτι που είναι απίστευτα επιβαρυντικό για τα ζώα», δηλώνει η Κάινζ.

Αν θεωρείται σύμφωνα με την ΡΕΤΑ, ακόμα και το επίπεδο 4 οριακή βελτίωση, τότε το ιδανικό είναι να μην τρώμε καθόλου κρέας, ώστε να μην θανατώνονται καθόλου ζώα;

Για τον πελάτη, η ανακοίνωση των εταιριών να σταματήσουν τις προσφορές σε φθηνό κρέας σημαίνει, ότι θα πρέπει να πληρώνει περισσότερα στο μέλλον για να το προμηθευτεί. Αυτό θα είναι μια αλλαγή, που δεν θα του αφήνει πλέον επιλογή, γιατί μέχρι σήμερα οι περισσότεροι καταναλωτές προτιμούσαν το φθηνότερο κρέας, ακόμη κι αν αυτό ερχόταν σε αντίθεση με τις πεποιθήσεις τους.

Μια αύξηση της τιμής του κρέατος σημαίνει ότι, δεδομένων των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που βιώνουμε παγκόσμια, θα μειωθεί η κατανάλωσή του και ο καταναλωτής θα στραφεί αναγκαστικά, σε υποκατάστατα τύπου συνθετικών κρεάτων εργαστηρίου, που ρίχνονται μαζικά στην αγορά, σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, με σκοπό να επικρατήσουν, καταστρέφοντας την κτηνοτροφία και υποβαθμίζοντας τη θρεπτική αξία της ανθρώπινης διατροφής.

Υπενθυμίζεται ότι στα πλαίσια της εφαρμογής της Ατζέντας 2030 ένα σύνολο πολιτικών, κανονισμών και περιορισμών, στοχεύει στο να αλλάξει τον τρόπο που ζούμε και μέσα σε αυτό το πλαίσιο και τον τρόπο που τρεφόμαστε σήμερα, καταργώντας την ελεύθερη αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή και δημιουργώντας πλήρη εξάρτηση του παγκόσμιου πληθυσμού από πολυεθνικές, που θα παρέχουν δικά τους τεχνητά, ελεγχόμενα τρόφιμα, μέσα στα οποία θα περιέχονται μόνο εγκεκριμένες ουσίες και θρεπτικά συστατικά, για τα οποία θα δίνει άδεια το παγκόσμιο κράτος. Η αρχή έχει ήδη γίνει, αφού οι κανονισμοί εφαρμόζονται ήδη και οι περιορισμοί είναι τέτοιοι που θα αλλάξουν τον κόσμο όπως τον ξέρουμε.

Δείτε τι είναι η Ατζέντα 2030 και θυμηθείτε τους στόχους που έχει, ώστε να αλλάξει το μέλλον μας.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: