Στην Κοζάνη επικρατεί πυκνή ομίχλη, όπως και στο αεροδρόμιο Μακεδονία, και η διέλευση των φορτηγών γίνεται με αργούς ρυθμούς, αφού έχει μειωθεί τόσο η ταχύτητα διέλευσης της γέφυρας (στα 40 χλμ), όσο και ο αριθμός των φορτηγών που είναι δυνατόν να βρίσκονται ταυτόχρονα πάνω στη γέφυρα.
Η απόφαση προβλέπει τη διέλευση, κάθε φορά, μόνο ενός φορτηγού οχήματος µε ωφέλιμο φορτίο άνω των 3,5 τόνων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Επίσης προβλέπεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας οχηµάτων άνω των 50 τόνων.
Σύμφωνα με τον διοικητή της Τροχαίας, Φίλιππο Ζουρνατζή, η απόφαση εφαρμογής του μέτρου θα διαρκέσει έως τις 15/02/2020, διάστημα κατά το οποίο θα εκδοθεί απόφαση από την αρμόδια υπηρεσία για τον καθορισµό του ανώτατου επιτρεπόµενου ορίου ταχύτητας και τον περιορισμό κυκλοφορίας οχηµάτων άνω των 50 τόνων, µε παράλληλη τοποθέτηση της σχετικής σήµανσης.
Περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας λόγω ομίχλης
Ο κ. Ζουρνατζής επισήμανε ότι το πρόβλημα εντοπίστηκε το πρωί στο ρεύμα προς Κοζάνη από βαρέα οχήματα, που μεταφέρουν κάρβουνο και κατευθύνονται προς τους σταθμούς παραγωγής της ΔΕΗ και εκτίμησε ότι το ίδιο φαινόμενο θα επαναληφθεί το μεσημέρι, όταν τα οχήματα θα επιστρέφουν για να ανανεώσουν το φορτίο τους.
Στις δύο εισόδους της γέφυρας υπάρχουν περιπολικά της Τροχαίας, που ρυθμίζουν την κυκλοφορία των φορτηγών, ενώ στόχος είναι να τοποθετηθεί ηλεκτρονική σήμανση που να ενημερώνει έγκαιρα τους οδηγούς για την κυκλοφοριακή κατάσταση στην γέφυρα.
Τα περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των οχημάτων στη γέφυρα Σερβίων ζήτησε με έγγραφο του από την Αστυνομική διεύθυνση Κοζάνης ο περιφερειάρχης, Γιώργος Κασαπίδης, μετά την αυτοψία που πραγματοποίησε τεχνικός εμπειρογνώμονας, ο οποίος διαπίστωσε κάθετες μετακινήσεις στους προβόλους ορισμένων στοιχείων όπου στηρίζεται το κατάστρωμα της γεφύρας. Το θέμα έχει θέσει σε συναγερμό τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας ενώ ετοιμάζεται μελέτη για τα πρώτα μέτρα άμεσης παρέμβασης στο πρόβλημα.
Η Υψηλή Γέφυρα Σερβίων είναι μία από τις μακρύτερες γέφυρες στην Ελλάδα, μήκους 1.372 μέτρων. Το έργο δημοπρατήθηκε στις 16 Μαρτίου 1972 και ολοκληρώθηκε το 1976. Η γέφυρα κατασκευάσθηκε πάνω στην κοίτη του ποταμού Αλιάκμονα, όπου δημιουργήθηκε για τις ανάγκες των υδροηλεκτρικών φραγμάτων της ΔΕΗ η λίμνη Πολύφυτου, μια από τις μεγαλύτερες τεχνητές λίμνες της χώρας.