Οι κύριες τράπεζες της Αυστραλίας, όπως και αεροπορικές εταιρείες της χώρας, αλλά και των ΗΠΑ, βρίσκονται μεταξύ των θυμάτων μιας νέας παγκόσμιας διακοπής των διαδικτυακών υπηρεσιών, η ευθύνη για την οποία αποδόθηκε στον αμερικανικό πάροχο υπηρεσιών Akamai. Η βλάβη αυτή, η οποία διήρκεσε περίπου μια ώρα και επηρέασε επιχειρήσεις παντού στον κόσμο, προκάλεσε τη δυσαρέσκεια πελατών που δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στους ιστοτόπους και στις εφαρμογές κινητών τηλεφώνων των τραπεζών και εταιρειών αυτών, αναφέρει το ΑΠΕ.
«Γνωρίζουμε το πρόβλημα και εργαζόμαστε ενεργά για την αποκατάσταση των υπηρεσιών το ταχύτερο δυνατό», δήλωσε στο AFP ένας εκπρόσωπος του Akamai. Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες American, Delta, United και Southwest Airlines βρίσκονται επίσης μεταξύ των θυμάτων αυτής της βλάβης, μολονότι οι ιστότοποι και των τεσσάρων έδειχναν να λειτουργούν λίγη ώρα αργότερα. Οι διακοπές διήρκεσαν όπως φαίνεται περισσότερο στην Αυστραλία, όπου τα προβλήματα προέκυψαν στα μέσα του απογεύματος, την ώρα που μεγάλο μέρος του υπόλοιπου κόσμου κοιμόταν. Οι διαδικτυακές υπηρεσίες επανήλθαν στη φυσιολογική τους λειτουργία μια ώρα μετά τις πρώτες αναφορές για προβλήματα.
Η μεγαλύτερη τράπεζα της Αυστραλίας, η Commonwealth Bank, ανακοίνωσε στο AFP ότι επλήγη, όπως και πολλές άλλες μεγάλες τράπεζες της χώρας. Διακοπή στη λειτουργία των διαδικτυακών της υπηρεσιών αντιμετώπισε σήμερα και η κεντρική τράπεζα της Αυστραλίας, όπως μετέδωσε το Reuters. Οι διακοπές, οι οποίες άρχισαν γύρω στις 14:10 ώρα Σίδνεϊ (08:10 ώρα Ελλάδος), έπληξαν επίσης την αυστραλιανή ταχυδρομική υπηρεσία και τον αερομεταφορέα Virgin Australia.
«Καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για να προληφθεί η επανεμφάνιση μιας τέτοιας βλάβης»
Η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι «ήταν μια από τις πολλές οντότητες που επηρεάστηκαν από διακοπές του συστήματος διανομής περιεχομένου του Akamai», προσθέτοντας ότι καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για να προληφθεί η επανεμφάνιση στο μέλλον μιας τέτοιας βλάβης. Παράλληλα εκπρόσωπος της τράπεζας ANZ δήλωσε στο AFP ότι το περιστατικό «συνδέεται με έναν εξωτερικό πάροχο», αλλά «η συνδεσιμότητα αποκαταστάθηκε γρήγορα και επανήλθε η λειτουργία των διαδικτυακών υπηρεσιών που επλήγησαν περισσότερο».
Οι Westpac και ME Bank ανέφεραν επίσης προβλήματα με τις εφαρμογές τους κινητών τηλεφώνων ή τα τραπεζικά τους προϊόντα στο διαδίκτυο. Το περιστατικό αυτό είναι το πιο πρόσφατο που στρέφει την προσοχή στην σταθερότητα των διαδικτυακών πλατφορμών που έχουν ζωτική σημασία για την οικονομία και στον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει μια χούφτα επιχειρήσεων, στην πλειονότητά τους αγνώστων στο μεγάλο κοινό, στη λειτουργία του διαδικτύου.
Την περασμένη εβδομάδα, οι ιστότοποι αμερικανικών μέσων ενημέρωσης και της κυβέρνησης, κυρίως αυτοί του Λευκού Οίκου, των New York Times, αλλά και αυτός της Amazon, επλήγησαν προσωρινά από πρόβλημα που προκλήθηκε στην εταιρεία cloud που εδρεύει στις ΗΠΑ Fastly Inc. Αυτή προσφέρει στους ιστοτόπους βοήθεια στην μετάδοση των περιεχομένων τους σε διεθνή κλίμακα, φιλοξενώντας ιστοσελίδες «καθρέφτες» της αρχικής ιστοσελίδας σχεδόν παντού στον κόσμο. Η υπηρεσία της –όπως αυτή των ανταγωνιστριών της Akamai, Cloudflare κλπ– επιτρέπει να αποφεύγεται η συγκέντρωση όλων των αιτημάτων που απευθύνονται σε έναν ιστότοπο στο ίδιο σημείο, προκαλώντας συμφόρηση και ως εκ τούτου επιτρέπει να υπάρχει κέρδος σε ταχύτητα.