Ο Ράσελ Κρόου ο ηθοποιός από την Νέα Ζηλανδία έβγαλε όλη του τη χολή και την κακία για την Ελλάδα… προφανώς με αφορμή την νέα ταινία αλλά και τα όσα πολιτικοοικονομικά θέματα συμβαίνουν τον τελευταίο καιρό. Στη Μάχη της Καλλίπολης (Δαρδανέλια) παρουσιάζει τους Τούρκους ως «πατριώτες» που υπερασπίζονται την πατρίδα τους. Το οξύμωρο είναι πως το σενάριο της ταινίας «Water Diviner» έχει την υπογραφή του Ελληνοαυστραλού Αντριου Αναστάσιος, όπως αναφέρει σχετικό άρθρο.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ράσελ Κρόου χαρακτηρίζεται από ανθελληνικές αναφορές, την ώρα μάλιστα που παρουσιάζει τους Τούρκους ως αθώα θύματα στον αγώνα για την υπεράσπιση της πατρίδας τους. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει ήδη την οργισμένη αντίδραση Ελλήνων και Αρμενίων για τον επιπλέον λόγο ότι το σενάριο της ταινίας έχει γραφτεί από έναν Ελληνοαυστραλό ονόματι Αντριου Αναστάσιος.
Η ΕΠΙΘΕΣΗ
Οι Ελληνες «κατσαπλιάδες» επιτίθενται κατά τρένου που μεταφέρει Τούρκους στρατιώτες
Η ΕΙΣΒΟΛΗ
Οι «κατσιαπλιάδες» Ελληνες εμφανίζονται να «εισβάλλουν» και να καταστρέφουν τουρκικό χωριό, το οποίο στην πραγματικότητα είναι το ελληνικό Λιβίσι της Λυκίας.
Φιλοτουρικική ταινία -πρόκληση με ελληνική υπογραφή
«Κακός» vs «καλού»
Ο «κακός» Ελληνας αντάρτης απειλεί τον «καλοκάγαθο» ταγματάρχη Χασάν
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΟ ΛΙΒΙΣΙ
Τελικά ο Ράσελ Κρόου εντοπίζει τον κινηματογραφικό γιο του μέσα στην εκκλησία της Παναγίας στο χωριό Λιβίσι
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ
Ντόπιοι της Μικράς Ασίας που σφαγιάστηκαν από τους «κακούς» Ελληνες. Πουθενά στην ταινία δεν γίνεται αναφορά στις γενοκτονίες των χριστιανικών πληθυσμών
Ο Ράσελ Κρόου στον ρόλο ενός πατέρα που ταξιδεύει από την Αυστραλία στην Τουρκία για να βρει τα ίχνη των τριών γιων του που χάθηκαν στη Μάχη της Καλλίπολης
Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΩΣ «ΚΑΤΣΑΠΛΙΑΣ»
Ο «αρχηγός» των Ελλήνων -ως κατσαπλιάς- αποκαλεί κοροϊδευτικά τον Κρόου «καγκουρό»
Η ταινία αναφέρεται στην αποτυχημένη απόβαση των ΑΝΖAC (Australian and New Zealand Army Corps – ακρωνύμιο του στρατιωτικού εκστρατευτικού σώματος Αυστραλών και Νεοζηλανδών) στη χερσόνησο της Καλλίπολης, στα Δαρδανέλια της Τουρκίας, -από τις 25/4/1915 έως τις 9/1/1916 κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, που έληξε με χιλιάδες νεκρούς και από τις δύο πλευρές. Κεντρικός ήρωας είναι ο Κόνορ, ένας Αυστραλός αγρότης που το 1919 ταξιδεύει στην Τουρκία αναζητώντας τα ίχνη των τριών αγοριών του που χάθηκαν στη Μάχη της Καλλίπολης. Στην πορεία ανακαλύπτει -με τη βοήθεια του Τούρκου ταγματάρχη Χασάν, με τον οποίο αναπτύσσει μια ιδιόμορφη φιλία- ότι οι δυο του γιοι είναι νεκροί και ο τρίτος ζωντανός κάπου στα βάθη της Ανατολής, τον οποίο τελικά εντοπίζει.
Στην ταινία ξεχωρίζει η απαστράπτουσα η Ρωσοουκρανή Ολγα Κιριλένκο στον ρόλο της Αϊσέ. Το κορίτσι του Τζέιμς Μποντ επιστρέφει στα κινηματογραφικά πλατό στον ρόλο μιας νεαρής χήρας Τούρκου στρατιώτη, που επίσης σκοτώθηκε στη Μάχη της Καλλίπολης. Λίγο πριν πει το οριστικό «ναι» στον αδελφό του συζύγου της ώστε να γίνει δεύτερη γυναίκα του και να κοιμάται μαζί του κάθε τρεις μέρες, γνωρίζει τον Κρόου, που τελικά την κατακτά και η ταινία τελειώνει με το δικό τους love story, όπως διαβάσαμε σε άρθρο ειδησιογραφικού πόρταλ.
Ωστόσο, σε όλη τη διάρκεια της ταινίας είναι εμφανής η προσπάθεια να διαστρεβλωθεί έντεχνα η ιστορική πραγματικότητα. «Στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν ένα αντιπολεμικό μήνυμα, ο Ράσελ Κρόου και ο Αντριου Αναστάσιος κατέληξαν να εμφανίζουν τα θύματα ως θύτες και τους σφαγιαζόμενους ως βαρβάρους», σχολιάζει ο δρ Παναγιώτης Διαμαντής, καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, σε άρθρο του στην αγγλόφωνη έκδοση της ομογενειακής εφημερίδας «Νέος Κόσμος», τονίζοντας ότι η «ταινία παραπλανά με τη δήλωσή της ότι “στηρίζεται σε πραγματικά ιστορικά γεγονότα”».
Επιχειρώντας να δικαιολογήσει το σενάριο της ταινίας του, ο Ράσελ Κρόου υποστήριξε ότι πρόθεσή του ήταν να παρουσιάσει την ιστορία της Μάχης της Καλλίπολης αντίθετα από την «επίσημη» εκδοχή που παρουσιάζεται σε Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, προκειμένου να δικαιώσει τους «γηγενείς» Τούρκους που «αμύνθηκαν» εναντίον των ΑΝΖΑC.
«Νομίζω ότι 100 χρόνια μετά οι Αυστραλοί έχουν την ωριμότητα να ακούσουν και την αντίθετη γνώμη για το πώς έγιναν τα γεγονότα», δήλωσε, αγνοώντας πως στους «γηγενείς» ανήκαν Αρμένιοι, Ασσύριοι και Eλληνες που υπέστησαν πρωτόγνωρους διωγμούς από τους «καλούς» Τούρκους. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τουρκικός Τύπος υποδέχτηκε με διθυραμβικά σχόλια την ταινία του Κρόου.
Χαρακτηριστικός ο τίτλος δημοσιεύματος της εφημερίδας «Star» που αναφέρεται σε δηλώσεις του πρωταγωνιστή και σκηνοθέτη στο Seven Network της Αυστραλίας: «Ράσελ Κρόου: Εισβάλλαμε σε ένα ανεξάρτητο έθνος στην Καλλίπολη». Η ταινία χρηματοδοτήθηκε και από τουρκική εταιρεία παραγωγής, ενώ τα υπουργεία Πολιτισμού και Aμυνας της γείτονος παρείχαν κάθε διευκόλυνση για τα γυρίσματα στην Καλλίπολη, στην Κωνσταντινούπολη και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Ο «Στρατός του Διαβόλου»
Την ίδια εποχή που διαδραματίζεται το στόρι της ταινίας, οι σύμμαχοι της Αντάντ, νικητές του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, έχουν επιδικάσει τη ζώνη της Σμύρνης στην Ελλάδα. Το σενάριο παρουσιάζει τους Ελληνες ως βάρβαρους, αιμοβόρους και ληστρικούς κατακτητές και όχι ως γηγενή πληθυσμό της Μικράς Ασίας που αναγκάστηκε να αμυνθεί απέναντι στα σχέδια αφανισμού του που είχαν καταστρώσει οι Νεότουρκοι και ήδη είχαν εφαρμόσει με επιτυχία στους Αρμένιους και στους Ασσύριους. Στην ταινία οι Ελληνες αποκαλούνται «Στρατός του Διαβόλου» (Seytanasker).
Πρόκειται για χαρακτηρισμό που αποδόθηκε στο 5/42 Σύνταγμα Ευζώνων, το οποίο κατά τη Μικρασιατική Εκστρατεία διέπρεψε στα πεδία των μαχών και αναδείχτηκε ως η πλέον επίλεκτη μονάδα του ελληνικού στρατού εξαιτίας του πανικού που προκαλούσε με τα αιφνίδια χτυπήματά του στον εχθρό. Σε μια σκηνή εμφανίζονται καμένα -από τους Ελληνες- χωριά και ντόπιοι να παίρνουν τον δρόμο της προσφυγιάς.
«Οι Ελληνες… Καίνε τα χωριά, τρομοκρατούν τους ανθρώπους μας. Παλιά ήμασταν μια χώρα. Τώρα είμαστε σε πόλεμο», λέει στον Κρόου ο Τούρκος ταγματάρχης. Βέβαια, πουθενά στο έργο δεν εμφανίζονται νεκροί ή πρόσφυγες από τα στίφη των Νεότουρκων.
Στην ταινία, όταν ο ταγματάρχης Χασάν με τους άνδρες του ταξιδεύουν με το τρένο για να ενωθούν με τα στρατεύματα του Κεμάλ στον Αφιόν Καραχισάρ δέχονται την επίθεση Ελλήνων, οι οποίοι παρουσιάζονται ως ληστές που έβαλαν στόχο τα όπλα και το υποτιθέμενο χρυσάφι που κουβαλούσαν.
Οταν μάλιστα ο Χασάν λέει στον αρχηγό των Ελλήνων -μιλώντας μάλιστα ελληνικά- ότι ο Κρόου «είναι Αυστραλός… σύμμαχος σας», τότε ο Ελληνας δίνει εντολή να μην τον πειράξουν, ενώ τον αποκαλεί κοροϊδευτικά «καγκουρό». Στη συνέχεια βέβαια ο Κρόου σώζει τον Χασάν από τους «αιμοσταγείς» Ελληνες και συνεχίζουν οι δυο τους την πορεία τους για το Αφιόν Καραχισάρ. Ο Τούρκος για να ενωθεί με τα στρατεύματα του Κεμάλ και ο Αυστραλός για να βρει τον γιο του.
Το ελληνικό χωριό Λιβίσι που «πολιορκούν» Ελληνες
Τελικά ο Κρόου εντοπίζει τον κινηματογραφικό γιο του μέσα σε μια ελληνορθόδοξη εκκλησία ενός ερειπωμένου χωριού, που υποτίθεται έχει καταστραφεί από τους «κακούς» Ελληνες. Πρόκειται για την εκκλησία της Παναγίας του ελληνικού χωριού Λιβίσι (Kayakoy) της Λυκίας, απέναντι σχεδόν από τη Ρόδο, το οποίο στέκει ερειπωμένο και εγκαταλειμμένο από το 1923, οπότε και οι κάτοικοί του εγκαταστάθηκαν πρόσφυγες στο σημερινό Νέο Λιβίσι, στο Μαρκόπουλο και στη Νέα Μάκρη.
Στην ταινία όχι μόνο δεν γίνεται καμία αναφορά στους Ελληνες κατοίκους του χωριού και στις συνεχείς διώξεις που υπέστησαν μετά το 1914 από τους Τούρκους ώστε να το εκκενώσουν μαζί με άλλα παραλιακά ελληνικά χωριά, αλλά προκλητικά παρουσιάζεται το χωριό να «πολιορκείται» από Ελληνες άτακτους που έχουν σφάξει και τους κατοίκους του. Σήμερα το χωριό-φάντασμα διατηρείται πλέον ως μουσείο, αποτελείται από τις ερειπωμένες ελληνικές κατοικίες και τις δύο εκκλησίες, στη μία από τις οποίες γίνεται και η συνάντηση πατέρα – γιου. Πρόσφατα η τουρκική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι επιθυμεί να το παραχωρήσει σε επενδυτή προκειμένου να το αναστηλώσει και να το εκμεταλλευτεί τουριστικά, προκαλώντας αντιδράσεις εντός και εκτός Τουρκίας.
Μία από τις φωνές που ζήτησαν να υπάρξει παρέμβαση της Αθήνας προς την Αγκυρα ήταν και αυτή του πρώην υφυπουργού Τουρισμού Γιώργου Νικητιάδη. «Είναι προκλητικό αυτό που παρουσιάζεται στην ταινία. Ενα χωριό που οι κάτοικοί του υπέστησαν διωγμούς από τους Τούρκους και ήρθαν πρόσφυγες στην Ελλάδα να εμφανίζεται προκλητικά πως δέχεται επίθεση από Ελληνες άτακτους, να το καταστρέφουν και να σφαγιάζουν τον πληθυσμό του», λέει o κ. Νικητιάδης και καταλήγει: «Είναι γνωστό ότι η Τουρκία στηρίζει με κάθε μέσο διεθνείς παραγωγές προκειμένου να περάσει στη διεθνή κοινή γνώμη εμμέσως τις πάγιες θέσεις της. Κι αυτό το πετυχαίνει με το να παρουσιάζονται στην επίμαχη ταινία οι Τούρκοι ως αδικημένοι την ίδια ώρα που δεν γίνεται καμία αναφορά στις γενοκτονίες των χριστιανικών πληθυσμών της Ανατολής».
Δυσφορία για τα προκλητικά «φάουλ»
Από τον περασμένο Δεκέμβριο, οπότε και η ταινία προβλήθηκε για πρώτη φορά στις κινηματογραφικές αίθουσες της Αυστραλίας, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εξέφρασαν δημόσια τη δυσφορία τους για τα προκλητικά «φάουλ» του Ράσελ Κρόου. Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βετεράνων της Βικτώριας, πρώην στρατηγός Ντέιβιντ ΜακΚλάχλαν, έκανε λόγο για «σενάριο χωρίς καμία ιστορική βάση», σχολιάζοντας καυστικά ότι ο Κρόου «θα έπρεπε να κοιμόταν βαθιά στο μάθημα Ιστορίας στο σχολείο».
Ακόμη, ο πρόεδρος της αυστραλιανής επιτροπής Αρμενίων Βέτσιε Καχραμανιάν επεσήμανε: «Δεν είναι τυχαία η μεγάλη προώθηση της ταινίας στην Τουρκία, μιας ταινίας που παρουσιάζει τους Τούρκους ως θύματα, παρά το γεγονός ότι διέπραξαν ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα της ανθρωπότητας». Το σενάριο της επίμαχης ταινίας βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο του ομογενή συγγραφέα Αντριου Αναστάσιος, ο οποίος έχει γράψει δύο ακόμη μυθιστορήματα. Πτυχιούχος στα Mass Media και τη Διαφήμιση, έχει δουλέψει σε τηλεοπτικές παραγωγές και διαφημιστικές καμπάνιες.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα εφημερίδων της Αυστραλίας, τα μεταπτυχιακά του στην Ιστορία και την Αρχαιολογία τον οδήγησαν στη Μέση Ανατολή και την Τουρκία, όπου του ήρθε η ιδέα να γράψει το συγκεκριμένο βιβλίο. Αφορμή ωστόσο στάθηκε η επιστολή ενός Αυστραλού -της δεκαετίας του 1920- που εξιστορούσε την προσπάθειά του να πάει στην Τουρκία για να ανακαλύψει τι απέγιναν οι γιοι του. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, εκτός του Ράσελ Κρόου και της Ολγας Κιριλένκο, είναι ο Τούρκος Γιλμάζ Ερντογάν ως ταγματάρχης Χασάν, αλλά και ο μικρός Ντίλαν Γεωργιάδης, ομογενής από τη Μελβούρνη, ως γιος της Κιριλένκο.
Σκηνές της ταινίας γυρίστηκαν στο ελληνικό χωριό Λιβίσι (Kayakoy) της Λυκίας, απέναντι από τη Ρόδο, το οποίο στέκει ερειπωμένο και εγκαταλειμμένο από το 1923, οπότε και οι κάτοικοί του εγκαταστάθηκαν πρόσφυγες στο Μαρκόπουλο και τη Νέα Μάκρη
Το εκρηκτικό μοντέλο και ηθοποιός Ολγα Κιριλένκο ως χήρα ενός Τούρκου στρατιώτη που σκοτώθηκε στη Μάχη της Καλλίπολης
Ο ομογενής συγγραφέας Αντριου Αναστάσιος με τη σύζυγό του Μέγκαν Γουίλσον έξω από το Μπλε Τζαμί της Κωνσταντινούπολης σε πρόσφατη επίσκεψή τους
O Winston Churchill ηταν τοτε υπουργος Ναυτικών της Αγγλιας. Στην μαχη της Καλλιπολης ηθελε να κανει και τον «ναυαρχο», και ετσι το καλυτερο ναυτικο του κοσμου, το αγγλικο, ενικηθηκε απο το χειροτερο ναυτικο, το τουρκικο.
ΣΥΡΙΖΑΙΟς Ο ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟς ??? ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΙΓΟΥΡΟ………
ΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΔΩ ΚΑΙ 40 ΧΡΟΝΙΑ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΖΟΥΣΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ………
Η ΠΟΙΟ ΠΛΟΥΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ ΚΑΙ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ
ΤΗΝ ΘΑΨΑΝΕ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ…….
ΕΠΙΔΟΤΟΥΝ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ……
Στη μαχη της Καλλιπολης η Ελλας δεν ειχε καμμια συμμετοχη, ουτε ειχε μπει ακομα στο πολεμο…
Ναι φίλε θα συμφωνησω μια φορά μαζί σου,η Ελλάδα ειχε μπεί στον α’παγκόσμιο στα τέλη του 1917.γιατί οι σεναριογράφοι να παραποιούν την ιστορία και να εμπλέκουν την ελλάδα σε αυτή την μάχη;η μάχη της είχε γίνει το 1915.
Η ταινια δεν λεει οτι οι Ελληνες συμμετηχαν στην Καλλιπολι.
Αλλωστε διαδραματιζεται χρονια μετα απο την μαχη την εποχη που οι Ελληνες εκαναν την μικρασιατικη εκστρατεια.
πηλιογουσης=αντριου αναστάσιος,για τον κρόου τι μπορεί να πεί κανείς,βάρβαρος ήταν και βάρβαρος θα είναι.
Η ταινια βλεπετε γενικα ειναι μετρια,οι Ελληνες μοιαζουν πιο πολυ με τουρκους τσετες παρα με Ελληνες..
Αυτοί κάνουν την δουλειά τους, προπαγανδίζουν, ανάλογα με την χρηματοδότηση, είναι όμως γελοίο για όσους την δούνε, ειδικά οι Έλληνες δεν θα πρέπει να τους αφήσουν λεφτά, να νομίζουν ότι μάθανε ιστορία απο χολυγουντιανή ταινία. Αυτοί που θα νομίζουν ότι μορφώθηκαν απο αυτό το αίσχος, είναι ακόμα πιο ηλίθιοι απο τους δημιουργούς. Προφανώς έτσι μορφώνονται οι Τούρκοι και οι Αμερικάνοι, τα βιβλία απο έγκυρες πηγές τους φέρνουν αλλεργία. Να την εντάξουν στον τομέα της επιστημονικής φαντασίας.
Στην Ελλαδα αν ερχοταν να φτιαξει ταινια, δεν θα του δινανε αδεια σε κανεναν χωρο, θα τον πιανανε αριστεροι των Πανεπιστημιων και θα τον βαζανε να γυρισει χειροτερα απο οσα οι Τουρκοι, και στο τελος μπορει να ετρωγαν και ξυλο απο τους ΚΚΕδες οσοι πηγαιναν να δουνε την ταινια γιατι θα ηταν εθνικιστικη και ρατσιστικη. Δυστυχως ετσι ειναι. Τα ναρκωτικα εχουν κανει εδω και δεκαετιες τεραστια ζημια στην χωρα μας. ΟΧΙ στα ναρκωτικα.
Ρε μάγκες που κολλάτε; Ας κάνει και το Ελλαδικο Υπ. Πολιτισμού (αυτό που κοιμάται) αντίστοιχη ταινία ώστε να δείξει την άλλη πλευρά.
Απο το Τουρκικό κράτος συγχρηματοδοτήθηκε η ταινία, τι περιμένετε να δείτε; Κακούς τούρκους;
Ορισμένοι καίτε κάρβουνο μου φαίνεται…
Οι ιστορικές ταινίες πάντα έτσι ήταν και έτσι θα είναι.
Πιθανόν και χειρότερο στο μέλλον.
Μέσα από αυτές θα περνούν τα ψεύτικα μηνυματα που θέλουν κάποιοι ανακατεμένα με κάποιες δόσεις αλήθειες.
Φυσικά με το αζημίωτο βέβαια.
ΡΕ ΑΧΜΕΤ ΠΗΓΑΙΝΕ ΚΑΝΕ ΚΑΜΜΙΑ ΑΛΑ654ΛΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΜΕΤ ΓΙΑΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΣΟΥ ΜΕΧΡΙ ΕΚΕΙ ΦΤΑΝΕΙ ΠΑΛ765ΓΓΟΛΕ.
ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ Ο ΚΟΣ ΡΑΣΕΛ ΚΡΟΟΥ…ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ….ΕΙΜΑΙ ΘΑΥΜΑΣΤΡΙΑ ΤΟΥ…..
Θαυμαστρια του ε? που$%&κι!!!
ρε τσιμεντόλιθε ούτε την ειρωνεία δεν κατάλαβες;;;;…(πολλά ζητάω…)η ΤΑΣΙΑ είναι η ….ΚΥΡΑΤΑΣΙΑ….αλλά που να το καταλάβεις….
ΓΙΑΤΙ? ΨΕΜΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ?
ναι ψεματα ειναι,αυτα που εκαναν οι τουρκοι τα ριχνουν πανω στους ελληνες!την γενοκτονια των ποντιων ποιοι την εκαναν οι ελληνες;την γενοκτονια των αρμενιων ποιοι την εκαναν οι ελληνες;την γενοκτονια των ασσυριων ποιοι την εκαναν οι ελληνες;την γενοκτονια του ελληνικου πλυθησμου της σμυρνης και στα περιχωρα της ποιοι την εκαναν οι ελληνες;
ΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΦΑΓΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΜΟΥΣ ΤΟΥΡΚΩΝ ΠΟΙΟΙ ΤΗΝ ΕΚΑΝΑΝ?
1) Πόσο χρονών είσαι? και
2) Από που τα έχεις ως γνώση αυτά που αναφέρεις?
Αν θες απαντάς. Αν όχι, μάθε πως ότι διαβάζουμε στους Διάφορους Ιστορικούς δεν είναι κατ’ ανάγκην και η αλήθεια. Βλέπε ρεπούση, δραγώνα,.. ακόμα διαμαντοπούλου κλπ)
Την Ιστορία φίλε την γράφουν κατά κανόνα οι νικητές και την γράφουν όπως τους βολεύει.
Σε οποιονδήποτε πόλεμο πάντα θα υπάρχει μια μειοψηφία που θα προβαίνει σε ακρότητες και σε μεμονωμένα περιστατικά. Αυτό όμως όταν το παίρνεις και το αναγάγεις σε γενίκευση είναι επικίνδυνο για την ίδια την Ιστορία, την αλήθεια και τους μετέπειτα ανθρώπους.
Επίσης, αν θες να μάθεις πραγματικά θα πρέπει να διαβάζεις ΟΛΟΥΣ και όχι κάποιους από αυτούς που αναφέρονται σε Ιστορικά Γεγονότα.
Όταν δεν έχεις ζήσει εκείνη την εποχή ο ίδιος, τότε ότι και να σου λένε κάποιοι χρειάζεται διερεύνηση μέσα από κάθε πιθανό σενάριο και όχι a priori κατάπωση των όσων λέγονται ως άλλος γλάρος.
Με λίγα λόγια, τα όποια μεμονωμένα ή ακόμα και γενικά γενόμενα πράγματα θα πρέπει να τα κρίνουμε όχι μόνα τους αλλά σύμφωνα με τις επικρατούσες συνθήκες του πριν, του κατά τη διάρκεια, αλλά και του μετά την στιγμή που πιθανολογείται από τον όποιον ότι αυτά τελέσθηκαν.
Και αυτό φίλε ανώνυμε, να ξέρεις πως είναι από εξαιρετικά δύσκολο ως ακατόρθωτο, όταν καλοούνται να το κάνουν άνθρωποι όπως εγώ, εσύ και όλοι μας που δεν έχουμε την παραμικρή πραγματική εικόνα και αντίληψη στο τι σημαίνει πόλεμος.
Όσο για το ποιος κάνει τον πόλεμο και το τις πταίει,.. ε κι αυτό το ίδιο .. πρέπει πριν να μάθεις πολλά πριν καταλήξεις σε συμπεράσματα. Και τα περισσότερα από αυτά που χρειάζεσαι για να το κάνεις σωστά, είναι πολύ καλά κρυμμένα και θέλει πολύ πολύ «σκάψιμο» γι’ αυτό και όχι απλά να υιοθετούμε και να αναπαράγουμε παπαγαλίζοντας κατόπιν χαλαρά το ότι «τυχαίνει» να υποπέσει στην αντίληψή μας.
Αυτά, για να μην άγεσαι και φέρεσαι.
ΕΙΜΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΠΟ ΕΣΕΝΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΟΥΣ ΜΟΥ ΕΛΑΒΕ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΗΜΟΦΟΡΗΘΗΚΕ.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΕΛΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΥΠΟΧΟΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΕΚΑΝΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ. ΕΣΦΑΞΑΝ , ΒΙΑΣΑΝ, ΕΚΑΨΑΝ.
ΟΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΟΥ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΑΝΤ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΝΤΡΟΠΙΑΣΡΤΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ.
θελω να απαντησω στον ανωνυμο #10/05/2010 at 12:21 pm. Λοιπον ας παρουμε τα πραγματα απο την αρχη και με την σειρα.Στους βαλκανικους πολεμους το 1912-13 απελευθερωθηκαν οι ελληνικοι πλυθησμοι της ηπειρου και της μακεδονιας και η οθωμανικη αυτοκρατορια εχασε εδαφη.Επιδη η οθωμανικη αυτοκρατορια εχασε εδαφη,το 1914-15 ξεσπασε πανω στον ελληνικο πληθυσμο της κεντρικης μικρας ασιας το 1914 εξοριζωντας τους ελληνες στα βαθη της ανατολιας με καταναγκαστικα εργα πεθενωντας απο ασυτια,αλλους ελληνες τους συγκεντρωναν να κανουν πορειες εκατονταδων χιλιομετρων προς το αγνωστο γι΄αυτους στα βαθη της ανατολιας και πεθενωντας απο την καταποντιση και την πεινα στην διαδρομη.αλλοι ελληνες σφαγιαστηκαν απο την οθωμανικη αυτοκρατορια και αλλοι ελληνες για να γλυτωσουν προσεφυγαν στην ελλαδα,αυτο ηταν το πρωτο κυμα προσφυγων το 1914 απο την ενδοχωρα της μικρας ασιας.Μετα ακολουθησε η γεννοκτονια των ποντιων και των αρμενιων το 1915 και των ασσυριων.Μετα οι οθωμανικοι αυτοκρατορια μπαινει στον α΄παγκοσμιο πολεμο και τον χανει.Αφου ηταν η χαμενη του α’παγκοσμιου πολεμου επρεπε να παραδωσει καποια εδαφη που κατοικουνταν απο ελληνικο πληθυσμο και υπογραφηκε η συνθηκη των σεβρων το 1920,πριν μας ειχαν δωσει οι συμμαχοι την αδεια και αποβιβαστικε ελληνικος στρατος στην σμυρνη και τα περιχωρα της στις 2-5-1919 για προστατεψει τον ελληνικο πλυθησμο και να μην επαναληφθουν η σφαγες του 1914-15.Μετα το κλιμα ομως αναστραφηκε οταν αλλαξε η ελληνικη κυβερνηση που δεν την ηθελαν οι συμμαχοι και υποστηριξαν τους τουρκους που τους εταξαν συμφερωντα,θελω να σε ρωτησω,η αντεπιθεση και η νικη των τουρκων δεν ηταν ιμπεριαλιστικη;μονο η ελληνικη εκστρατια ηταν ιμπεριαλιστικη;
αλλά να βάζεις και ονόματα να τα βλέπουν οι νεώτεροι μπας και καταλάβουν καμιά φορά. Π.χ να λέμε περί Κεμάλ Ατατούρκ (ο φίλος του Μπουτάρη) και όχι «σύμμαχοι» γιατί φαντάζει εύπεπτο όταν το λες έτσι(Συμπληρώνω επ’ αυτού: Σύμμαχοι = οι Δυνάμεις της Αντάντ (κυρίως οι Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, από το 1915 η Ιταλία και ως τις αρχές του 1918 η Ρωσία και από το 1917 οι ΗΠΑ), που νίκησαν τις Κεντρικές Δυνάμεις ή αλλιώς Τριπλή Συμμαχία, (Γερμανία, Αυστροουγγαρία, Οθωμανική Αυτοκρατορία και Βουλγαρία)). Στην ουσία όχι μόνο δεν τήρησαν όσα έπρεπε βάσει των υπογραμμένων στην Συνθήκη των Σεβρών επειδή οι Τούρκοι παρόλο που ήταν οι χαμένοι ΔΕΝ την δέχτηκαν (καλό ε?) αλλά έβαλαν στην θέση αυτης μια νέα, αυτήν της Λωζάνης όπου χάσαμε την υπόλοιπη Θράκη Ίμβρο Τένεδο κλπ. Με λίγα λόγια οι χαμένοι Τούρκοι που ήταν οι και καλά εχθροί τους κέρδισαν και εμείς οι και καλά σύμμαχοί τους και νικητές και χάσαμε και μας υποχρέωσαν να κάνουμε και τουμπεκί από πάνω.
Επίσης απάντησα κι εγώ ένα κατεβατό αλλά δεν το βλέπω πια αναρτημένο. Κάποιος εδώ φαίνεται πως μάλλον δεν γούσταρε αυτά που έλεγα και τα εξαφάνισε με το μαγικό ραβδί του. Η αλήθεια βλέπεις πονάει «ορισμένους» κάπως περισσότερο από εμάς τους υπόλοιπους και σου λέει άσε να τα σβήσω να μη στεναχωριούνται όσοι κοιμούνται τον ύπνο τον αξύπνητο.
Ελπίζω να το δουν καλύτερα το περί αλογόκριτου που καυχώνται εδώ και να τα ξανανεβάσουν. Πρέπει μάλλον από δω και πέρα να κρατώ αντίγραφα γιατί που να τα ξαναγράφω από την αρχή.
Η ΤΑΙΝΙΑ ΔΕΧΤΗΚΕ ΠΑΚΤΩΛΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΑΦΟΥ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΣΠΑΣΜΟ ΣΤΙΣ ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΕΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΩΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΩΝ ΤΩΝ ΑΡΜΕΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. ΠΟΥ ΣΑΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΛΟΙΠΟΝ?